Когато Ford представи F-150 Lightning и Mustang Mach-E, компанията се позиционира като пионер в революцията на електрическите автомобили в Америка. Целта беше проста: да победи Tesla в собствената ѝ игра, като същевременно електрифицира модели, които шофьорите вече обичат.
Пазарът на електрически автомобили обаче се промени бързо. Нарастващите цени на суровините, спадащото търсене и ожесточената конкуренция от китайски производители направиха тази мечта трудно постижима. Електрическото подразделение на Ford, Model e, е загубило милиарди през последните няколко години, което принуди ръководството да преосмисли бъдещето. Според различни източници, компанията тихомълком е прекратила разработката на голям триредов електрически SUV, а проектът за пикап от следващо поколение, който трябваше да замени Lightning, е отложен за края на 2027 г. Вместо това Ford насочва ресурси към хибриди и плъгин хибриди, залагайки, че потребителите все още не са готови да се откажат напълно от бензина.
Какво предстои за Ford
Бъдещето вероятно ще бъде свързано не толкова с радикални електрически концепции, колкото с постигане на баланс. Ford ще се съсредоточи върху рентабилни хибриди, докато усъвършенства следващата си вълна от по-достъпни електрически автомобили. Иновации все още ще има, но не от вида, който изгаря милиарди в преследване на свиващ се пазар.
Големият въпрос е дали този нов курс ще спаси електрическите амбиции на Ford, или постепенно ще ги елиминира в полза на моделна гама, доминирана от хибриди. Така или иначе, това е ясен знак, че дори най-прогресивните автомобилни производители вече преоценяват ситуацията на автомобилния пазар.
Последвайте ни в Google News