Цената на новия Honda Prelude модел 2026 г. може да надхвърли 43 000 долара

Въпреки че Honda все още пази мълчание относно официалните цени на възродения Prelude за американския пазар, дилърите в САЩ вече започнаха да обявяват своите оферти. Сумите, които се споменават, съвсем не са малки – над 43 000 долара за хибридно купе с мощност 200 к.с. и без механична скоростна кутия.

Американските дилъри вече рекламират новия Prelude

Най-малко три представителства на Honda в САЩ вече са публикували обяви за Prelude модел 2026 г. с цени в диапазона 42 000–43 000 долара. Например Barber Honda в Бейкърсфийлд предлага автомобила за 43 850 долара, докато на собствения си сайт посочва цена от 42 655 долара преди таксата за доставка. Други дилъри, като Honda of Denton в Тексас, рекламират автомобили „на път“ за 43 650 долара. С други думи, пазарът вече се настройва за цена от над 42 000 долара, още преди да се включат евентуални надценки или допълнителни аксесоари.

Това е сериозна разлика в сравнение с първоначалните прогнози за цена малко под 40 000 долара. Подобна сума изправя Prelude срещу сериозни конкуренти. За сравнение, Toyota GR86 модел 2026 г. стартира от около 30 800 долара, а Mustang EcoBoost модел 2025 г. със своите 315 к.с. и задно задвижване започва от 33 900 долара. В същото време Nissan Z Sport с 400 к.с. се предлага за 42 970 долара, а собственият модел на Honda – Civic Type R с 315 к.с. – започва от 45 895 долара. Ако тези цени се запазят, Prelude ще попадне в тази група по цена, но не и по мощност.

Комбинация между Civic Hybrid и Civic Type R

Какво получават купувачите срещу тази сума? В основата си новият Prelude е комбинация от технологиите на Civic Hybrid и Civic Type R. Задвижването се осигурява от 2,0-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, съчетан с хибридна система с два електромотора. Общата мощност е 200 к.с. и 315 Нм въртящ момент, предавани към предните колела. Шасито заимства елементи от Type R, като предното окачване с двойни оси, адаптивните амортисьори и големите 13,8-инчови предни спирачки Brembo, но с настройки, ориентирани повече към комфортно пътуване (GT), отколкото към агресивно шофиране на писта.

Вместо традиционна автоматична или механична трансмисия, автомобилът използва хибридно задвижване с директна предавка и новия режим S+ Shift на Honda. Перата зад волана симулират превключване на предавките и генерират подсилен звук от двигателя, създавайки усещане, подобно на трансмисия с двоен съединител (DCT), въпреки че в основата си системата е от тип eCVT. Honda прогнозира разход на гориво от около 5,1 л/100 км в града и 5,7 л/100 км извънградско, което би превърнало Prelude в най-икономичното спортно купе на американския пазар.

В интериора Honda планира само едно, богато оборудвано ниво. Според информация от дилъри и от самата компания, стандартното оборудване ще включва кожени предни седалки, 9-инчова инфоразвлекателна система с вградени услуги на Google, 10,2-инчов дигитален приборен панел, аудио система Bose и пълния пакет системи за безопасност Honda Sensing. Така, докато GR86 или базовият Mustang идват със скромно оборудване, Prelude предлага комфорт, близък до този на Civic в ниво Touring.

Prelude ще играе в собствена лига

По отношение на управляемостта Prelude започва да изглежда като логичен избор за почитателите на Honda. С елементи от окачването на Type R, адаптивни амортисьори, 19-инчови гуми и мощни спирачки, автомобилът обещава стабилно усещане, характерно за бърз GT автомобил с предно задвижване, а не за кола за дрифт. В техническите спецификации дори се споменава система за векторно разпределение на въртящия момент чрез спирачките, която помага на автомобила да завива по-остро, въпреки липсата на механичен диференциал с ограничено приплъзване като при Type R.

Цена като на Nissan Z за хибридно GT изживяване

Ако тези първоначални цени се потвърдят, Prelude ще струва колкото Nissan Z, но ще предлага мощност, сравнима с тази на GR86. В същото време цената му е само с няколко хиляди долара по-ниска от тази на Civic Type R, който разполага със 115 к.с. повече и шестстепенна механична скоростна кутия. От друга страна, Prelude предлага изключителна икономичност, зрял и комфортен интериор, подходящ за ежедневна употреба – качества, които модели като GR86 или Mazda MX-5 не могат да предложат.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации