Dodge Charger Sixpack модел 2026 г.: Първи преглед зад волана

Dodge Charger Sixpack Scat Pack модел 2026 г. отваря смела нова страница в историята на модерните американски спортни автомобили. Той е изцяло нов, стандартно оборудван със задвижване на четирите колела и предлага режим само със задно предаване за моментите, в които е нужно повече забавление. Версията Scat Pack с две врати, която имахме възможност да тестваме, разполага с по-мощния двигател Sixpack – 3,0-литров редови шестцилиндров мотор с два турбокомпресора, който осигурява вълнуващите 550 к.с. и 720 Нм въртящ момент. Автомобилът е бърз, шумен и безкомпромисно верен на старата школа, въпреки модерните си технологии.

Феновете на Dodge, които се опасяваха, че ерата на мощните бензинови двигатели ще залезе с появата на електрически модели като Charger Daytona, могат да си отдъхнат. Бензиновият Sixpack доказва, че все още има място за двигатели с вътрешно горене в бъдещето на марката.

Класическа форма с по-изострен вид

Екстериорът остава верен на наследството на Charger, но с по-остри линии и по-изваяни пропорции. Широката стойка, дългият преден капак и късата задна част създават усещане за стабилност и мощ, дори когато автомобилът е в покой. Отпред се открояват черната емблема Sixpack на капака и светещото лого Fratzog на радиаторната решетка. В задната част пък е изписано името Charger. Стандартните 20-инчови джанти запълват отлично калниците, а опционалният пакет Blacktop придава по-дискретна и агресивна визия чрез затъмнени детайли.

От Dodge го наричат автомобила с най-широка каросерия в индустрията и той определено изглежда така. Всеки ъгъл подчертава мускулестата форма без излишна показност. Дизайнът е агресивен, но не и карикатурен – от типа автомобили, които печелят уважение на светофара, още преди да сте докоснали педала на газта.

Създаден за мощност и комфорт

Интериорът на Charger най-накрая се усеща толкова качествен, колкото предполага динамиката му. Купето е огромна крачка напред спрямо предишното поколение, с по-добри материали, по-цялостен дизайн и безпогрешна спортна атмосфера. Воланът, скосен отгоре и отдолу, приляга перфектно в ръцете, докато скоростният лост тип „пистолетна ръкохватка“ и стартовият бутон са леснодостъпни. 12,3-инчовият сензорен екран на инфоразвлекателната система е комбиниран с опционален 16-инчов дигитален инструментален панел, което създава изчистена и модерна визия.

Седалките осигуряват добра опора, но същевременно са удобни, с достатъчно странична поддръжка за динамично шофиране. Задният ред седалки предлага реално пространство за пътници, което прави това купе изненадващо практично, въпреки че версията с четири врати би била по-добрият избор при често използване на задните места. Независимо дали е с кожена или велурена тапицерия, интериорът създава усещането, че Dodge най-накрая са постигнали перфектния баланс между комфорт и спортен дух.

Силата на „Hurricane“ под капака

Двигателят Sixpack с два турбокомпресора е сърцето на този автомобил. Това е най-мощната версия на новия редови шестцилиндров двигател Hurricane на Dodge, която разполага с 550 к.с. и 720 Нм въртящ момент в тествания от нас вариант High Output. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 4,0 секунди, а осемстепенната автоматична трансмисия сменя предавките плавно, като поддържа двигателя в оптимални обороти без резки тласъци.

Този двигател обаче не само работи добре, той и звучи впечатляващо. Активната изпускателна система с двоен режим произвежда дълбок, резониращ тон, който със сигурност ще събуди съседите. Този звук допринася за неподправеното изживяване от шофирането на бензинов спортен автомобил.

Управляемост, която отговаря на мощността

Мощността е нищо без контрол, а Charger го осигурява. Спортното окачване му придава баланс в завоите, със значително по-добър контрол в сравнение с предходното поколение. Автомобилът се усеща уверен и способен да се справи с теглото си, дори когато е подложен на сериозно натоварване. Системата за задвижване на четирите колела осигурява отлично сцепление, но само с натискането на един бутон може да се премине към режим със задно предаване за по-закачливо поведение на пътя.

На пътя возията е твърда, но в никакъв случай некомфортна.

Окачването филтрира неравностите по пътя, като същевременно поддържа отлична връзка с настилката. То постига правилния баланс между комфорт и спортен дух, позволявайки както приятни дълги пътувания, така и агресивно атакуване на завоите, когато настроението го изисква.

Пространство за всичко

Практичността не е основната причина някой да избере Charger, но е похвално, че Dodge не са пренебрегнали нуждата от товарно пространство. Дизайнът със скрит хечбек капак осигурява изненадващо голям обем – 643 литра при вдигнати задни седалки и цели 1059 литра при сгънати. Това е повече от достатъчно за пътуване през уикенда или за превоз на екипировка за пистов ден.

В интериора има добре обмислени детайли като дълбоки поставки за чаши, опционална подложка за безжично зареждане и места за съхранение на по-малки предмети. Комбинацията от мощност и използваемост означава, че това не е мускулест автомобил, който изисква компромиси. Той е напълно пригоден за ежедневна употреба.

Технологии за по-забавно шофиране

Всеки Charger Sixpack Scat Pack идва с богато оборудване, а технологиите отговарят на динамичните му възможности. Инфоразвлекателната система е интуитивна, с ясни графики и безпроблемно свързване със смартфон. Навигация, интеграция с Alexa и онлайн актуализации са стандартни за по-високите нива на оборудване. Опционалната аудиосистема Alpine с 18 високоговорителя звучи фантастично.

Налични са и страници с данни за динамиката, които позволяват следене на показатели като G-ускорение и времена за ускорение. Това е чудесна функция за тези, които искат да подобрят времената си на писта. Запазени са физически бутони за управление на климатика, а новата система за амбиентно осветление позволява избор на цвят според настроението.

Проектиран за безопасност

Стандартните системи за безопасност включват адаптивен круиз контрол с функция за спиране и потегляне, активно управление на лентата, асистент за активно шофиране, автоматично аварийно спиране, следене на мъртвата точка, предупреждение за напречен трафик отзад, спирачен асистент и контрол на умората у водача.

Автомобилът разполага и със системата ParkSense за предно, странично и задно паркиране с адаптивни насочващи линии и разпознаване на траекторията. Това е особено полезно в градове с тесни паркоместа. Charger е широк автомобил, така че всяка допълнителна помощ при паркиране в тесни пространства е добре дошла.

Избор за всеки водач

Charger Sixpack предлага богат избор. На върха е двигателят с висока мощност във версията Scat Pack, но има и стандартен вариант с 420 к.с. за нивото на оборудване R/T за тези, които не се нуждаят от максимална динамика.

В допълнение към двата варианта на двигателя Sixpack, има и два стила на каросерията. Както R/T, така и Scat Pack се предлагат с две или четири врати, което прави Charger Sixpack достатъчно универсален за ежедневна употреба.

Мускулестият автомобил се завръща

Charger Sixpack Scat Pack оставя трайно впечатление. Мощността на двигателя е феноменална, звукът от ауспуха е истински спектакъл, а шасито се усеща далеч по-стабилно от всеки предишен Charger. Видимостта назад може да бъде по-добра заради тясното стъкло, но това е малък компромис на фона на всичко, което автомобилът предлага.

Качеството на интериора, подобрената динамика и достъпната цена го превръщат в рядка комбинация от носталгия и иновация. Той е доказателство, че Dodge може да се развива, без да забравя корените си, и прави мускулестите автомобили отново актуални за новото поколение шофьори.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации