Genesis представи високопроизводителния GV60 Magma

Genesis отваря нова страница в своята история, като поставя концепцията за „лукс и висока производителност“ в основата на развитието си през следващите 10 години. Марката представи своята програма Magma на пистата „Пол Рикар“ в Льо Кастеле, Франция.

На събитието дебютира GV60 Magma – първият сериен спортен модел на Genesis, както и концептуалният Magma GT, който символично определя посоката на развитие на марката в следващото десетилетие. Magma GT въплъщава подхода на Genesis към лукса и динамиката, който надхвърля чистата скорост и предлага балансиран израз на изискана елегантност и автентичен състезателен дух.

Заедно GV60 Magma и Magma GT Concept вдъхват живот на тази визия, демонстрирайки както готовност за серийно производство, така и бъдещи амбиции. Основавайки се на десетилетие успех на световния пазар на премиум автомобили като независима марка, тази нова посока подготвя сцената за следващата глава в историята на Genesis.

Визията на Genesis за лукс и висока производителност

Genesis определя своята концепция като различна от конвенционалните подходи, фокусирани единствено върху конски сили или скорост. В основата си тази визия съчетава същността на лукса – изискана елегантност и изключителни изживявания – с лека и безпроблемна динамика, която подобрява всеки аспект от шофирането.

Люк Донкерволке, главен дизайнер и творчески директор на Hyundai Motor Group, заяви, че Magma разкрива нова страна на Genesis, която издига марката към истинския лукс чрез производителност. Той добави, че програмата показва как емоцията и прецизността могат да съществуват в перфектна хармония, определяйки по-уверен и зрял израз на Genesis. Чрез Magma марката добавя адреналин към своето ДНК, като същевременно запазва елегантността и баланса, които определят истинския лукс.

Визията на Genesis надгражда дизайнерската философия на марката „Атлетична елегантност“, като я пренася в сегмента на високопроизводителните автомобили. Тя дава приоритет на балансираната мощност, фино настроената динамика на шофиране и хармонията между водача и автомобила, вместо да разчита на прекомерна сила или агресия.

GV60 Magma: Първият модел, който въплъщава иновациите на Genesis

GV60 Magma е първият сериен модел, базиран на едноименния концепт, представен миналата година, и официално бележи навлизането на Genesis в света на спортните автомобили. Проучванията на марката в тази сфера, демонстрирани чрез концептите GV80 Coupe, X Gran Berlinetta и G80 Magma Special, най-накрая се реализират в сериен модел.

GV60 Magma служи като ясно представяне на философията и технологичната визия, които ще определят бъдещата гама Magma. Тя се дефинира от три ключови характеристики:

Дизайн, който излъчва увереност чрез ниска и широка стойка, въплъщаваща характерната за Genesis изтънченост и атлетизъм. Усещане за пълен контрол над мощността и поведението на автомобила, което позволява прецизно движение при всякакви условия. Интуитивно изживяване, което предоставя важна информация за шофирането, за да подобри фокуса на водача.

Философията на Genesis Magma, изразена чрез дизайна

Дизайнът е най-осезаемият израз на философията на Genesis Magma. Външният вид на GV60 Magma подчертава усещането за „фина, скрита мощ“, като избягва прекалено крещящи или агресивни стилистични решения.

Предният и задният електромотор генерират комбинирана максимална мощност от 448 кВт (609 к.с.) и пиков въртящ момент от 740 Нм. Когато режимът „Boost“ е активиран, мощността се увеличава до 478 кВт (650 к.с.) и 790 Нм, а максималната скорост достига 264 км/ч.

Черни гланцови лайстни, тъмни метални акценти и аеродинамични канарди подсилват спортната естетика с фокус върху елегантна, монохромна палитра.

Страничният профил на автомобила подчертава неговите ниски и широки пропорции, като общата височина е намалена с 20 мм. Включени са разширени калници, ексклузивни за Magma 21-инчови ковани джанти и гуми с широчина 275 мм. Страничните прагове имат детайли с три отвора, които отразяват дизайна на предницата и са интегрирани с вентилационната линия за оптимизиране на въздушния поток.

Функционалният заден спойлер не е само визуален елемент, но и генерира притискаща сила. Новопроектираната задна броня комбинира цвета на купето с черни акценти, а долната част на дифузора е проектирана да подобри аеродинамичните характеристики.

Интериорът съчетава първокласни материали, за да създаде спортна атмосфера. Седалките, корите на вратите и централната конзола са облицовани с Chamude – висококачествен материал, наподобяващ велур. Отличителната цветова идентичност на модела Magma е подчертана чрез оранжеви и сиви шевове, детайли с капитониране и предпазни колани. Бутоните, превключвателите и емблемите са с черно гланцово или тъмно метално покритие, което свежда до минимум отблясъците и допринася за спокойната и елегантна атмосфера в интериора.

Воланът е украсен с елементи, ексклузивни за Magma, включително отличителен дизайн на обръча, черна емблема и оранжеви акценти върху бутоните за избор на режим на шофиране и за функцията Boost.

Най-високо ниво на пътно поведение

GV60 Magma се нарежда сред моделите, които предлагат най-високото ниво на представяне в рамките на Hyundai Motor Group. От гледна точка на динамиката, основната цел при разработката е била постигането на усещане за контрол, което прецизно отговаря на намеренията на водача, като приоритет е „съвършенството в управлението“.

Предният и задният електромотор генерират комбинирана максимална мощност от 448 kW (609 к.с.) и пиков въртящ момент от 740 Нм. Когато се активира режимът Boost, мощността нараства до 478 kW (650 к.с.) и 790 Нм, а максималната скорост достига 264 км/ч.

Трябва да се отбележи, че диапазонът на максимална мощност на задния мотор е разширен, за да се осигури стабилна работа дори при шофиране с висока мощност. В допълнение, режимът Boost увеличава мощността и въртящия момент за приблизително 15 секунди, като по този начин увеличава до максимум реакцията при ускорение. Това позволява на GV60 Magma да ускори от място до 200 км/ч само за 10,9 секунди с функцията Launch Control. Освен че осигурява бързо първоначално ускорение, автомобилът поддържа и постоянна мощност при по-високи скорости.

Функцията Launch Control осигурява оптимален стартов въртящ момент от място, което позволява бързо и отзивчиво ускорение при потегляне. GV60 Magma предлага и три режима на шофиране: Sprint, GT и MY. В режим MY водачите могат да персонализират настройките на електронния диференциал с ограничено приплъзване (e-LSD), електронния контрол на стабилността (ESC) и други параметри на представянето.

Системата на окачването е оптимизирана чрез прекалибриране на центъра на накланяне и усъвършенстване на геометрията. Тя включва също електронно контролирано окачване (ECS) и системи за контрол в крайните точки на хода (EoT), осигурявайки идеален баланс между стабилност в завой и комфорт на возене. Хидравличните втулки в предното окачване и двуслойните втулки в задната напречна греда ефективно свеждат до минимум вибрациите и ударите.

Освен това спирачната система е подобрена с предни моноблок апарати и дискове с голям диаметър, оптимизирани за 21-инчовите джанти, а задните спирачки са с материали с висок коефициент на триене (клас GG), което подобрява цялостната спирачна ефективност.

Въпреки че се движи с широки гуми, GV60 Magma поддържа тишината в купето, очаквана от луксозен спортен автомобил. Това се постига чрез комбинацията от система за активен контрол на шума от пътя, звукоизолиращи стъкла и подсилени уплътнения на вратите.

Специализиран дигитален интерфейс

GV60 Magma е оборудван със специализиран дигитален интерфейс, звуков дизайн и система за обратна връзка при шофиране, специално проектирани да направят изживяването зад волана по-завладяващо.

Активирането на „Magma Mode“ преобразява приборното табло в оформление с три кръга, което показва на видно място основни данни за шофирането, включително температура на моторите и батерията, скорост и G-сила. В допълнение, Head-Up дисплеят предоставя опростен изглед на ключова информация като скорост, нива на регенеративно спиране и оставащо време на режима Boost.

Инфоразвлекателната система също поддържа редица ексклузивни за Magma функции за спортно шофиране, като например виртуална система за смяна на предавките (VGS), режим Drift и система за управление на батерията при висока производителност (HPBC).

Функцията VGS регулира мощността на моторите, въртящия момент и регенеративното спиране, за да възпроизведе усещането за смяна на предавките и динамиката на шофиране на спортен автомобил с двигател с вътрешно горене, като същевременно симулира звука на двигател с високи обороти, за да осигури завладяващо и емоционално ангажиращо изживяване.

Когато VGS и HPBC са активирани, приборното табло показва и показатели, ориентирани към представянето – включително таймер и нива на натиск на педалите – предоставяйки ключови данни за шофирането в ясен и интуитивен формат.

Режимът Drift комбинира разпределението на мощността и e-LSD, за да подпомогне шофирането с акцент върху задните колела, докато HPBC оптимизира температурата на батерията за върхова производителност по време на състезания или драг надпревари.

Концептът Magma GT: Пътят към спортното наследство

По време на световната премиера на Genesis Magma, марката представи за първи път и концепта Magma GT. Далеч от това да бъде просто изложбен автомобил, този концепт служи като пътна карта за това как Genesis планира да установи своето спортно наследство през следващите години. Това е в съответствие с бранд стратегията, очертана на неотдавнашното събитие CEO Investor Day на Hyundai Motor Company в Ню Йорк през септември.

Тогава Genesis обяви намерението си да превърне концепта Magma GT в емблематичен модел. Марката сподели и дългосрочната си цел да се състезава в състезателния клас GT.

Еволюцията на програмата Magma

По време на световната премиера на Magma, Genesis показа минали концептуални автомобили и прототипи, които са част от програмата Magma, като GV80 Coupe Concept, G80 Magma Special, G80 EV Magma Concept, GV60 Magma Concept, G70 Track Taxi Nordschleife, G80 Magma Special Prototype, X Gran Berlinetta Concept, X Gran Racer Concept, X Gran Coupe Concept, G90 Wingback Concept, хиперавтомобилът GMR-001 и Magma GT Concept. Тази витрина подчерта, че програмата Magma не е краткосрочно начинание, а проект, разработван чрез обширни експерименти и иновации през годините.

Magma не е програма, произлязла от един-единствен модел, а експериментално пътешествие в света на високата производителност, което се развива чрез итеративна разработка на дизайн, динамика на шофиране и технологични иновации, базирани на концептуални автомобили.

Концептът GV80 Coupe, първият модел, който носи цвета Magma Orange, беше признат за това, че предефинира и разширява границите на конвенционалния луксозен дизайн.

Моделът G80 Magma Special е реализиран чрез съвместна разработка с партньори в областта на спортните автомобили, докато концептът X Gran Berlinetta е ярък пример за посоката на Genesis в дизайна на спортни автомобили.

На Фестивала на скоростта в Гудууд, Великобритания, през 2024 г., концептът GV60 Magma участва в неделната надпревара Sunday Shootout, като постигна впечатляваща победа в своя клас в категорията „Сериен автомобил с 4 места“. Моделът измина 1,86-километровия маршрут само за 52,72 секунди, което засили очакванията за неговата серийна приложимост и технологична зрялост.

Преминавайки през тези етапи, GV60 Magma успя да включи дизайнерската посока и технологиите за шофиране, усъвършенствани по време на експерименталната фаза, служейки като еталон за бъдещото разширяване на програмата Magma.

Като се започне от корейския пазар в началото на годината, GV60 Magma ще бъде представен и на други пазари.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации