Genesis разкри: Електрическият GV60 Magma ще звучи като V6 двигател с 9000 об/мин

Спортното подразделение на Genesis, Magma, разработва звука и усещането зад волана на бъдещите си електрически автомобили около концепцията за V6 двигател, достигащ 9000 об/мин, и осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител. В настройката на изживяването са участвали легендарният пилот Джаки Икс и състезателите на Genesis от Световния шампионат за издръжливост (WEC). Бъдещият суперавтомобил Magma GT със средно разположен двигател ще има различен характер, вероятно с V8 двигател, но няма да бъде плъгин хибрид.

Въпреки впечатляващото си ускорение и пътно поведение, усещането от спортните електрически автомобили често може да изглежда лишено от емоция. Производителите се опитват да решат този проблем, но досега решенията им се ограничават предимно до звукови ефекти – като демонстративния звук на Dodge Charger Daytona EV или синтезираните саундтраци на Hyundai Ioniq 5 N. Сега подразделението Magma на Genesis залага на връзката със състезателния спорт, като цели да пресъздаде не само звук, но и реални усещания от ускорението, за да предизвика истинска тръпка, а не просто недоумение.

Да придадеш глас на GV60 Magma

Представеният наскоро Genesis GV60 Magma, който се очаква на пазара през 2027 г., е първият сериен модел на спортната марка. Както обясниха от Genesis, автомобилът създава тези усещания чрез множество директни връзки с моторните спортове, включително настройки от пилотите на Genesis Magma Racing. „Догодина се връщаме в Льо Ман, имаме хиперкар, който има свой собствен уникален звук“, обясни Аш Корсън, директор продуктов планиране за Genesis в Северна Америка.

При състезателния прототип GMR-001 със средно разположен двигател звукът идва от нов V8 двигател с два турбокомпресора, който Genesis вече представи. Корсън споделя, че характерният звук в електрическия GV60 Magma и другите модели на подразделението е вдъхновен от него, но пресъздава усещането за атмосферен V6 двигател, който се развърта до 9000 об/мин, съчетан с осемстепенна трансмисия с двоен съединител.

„Това е вълнуващ звук, който звучи сериозно и състезателно, но в същото време е забавен и изключително ангажиращ“, каза той. „Взимаме това, което имаме в гамата си, и го издигаме на следващото ниво в посока на моторните спортове – един истински високооборотен спортен двигател.“

„Усещането е толкова триизмерно… Въпреки че знам истината, системата ме заблуждава по най-добрия възможен начин“, сподели Корсън, говорейки за начина, по който GV60 не просто генерира синтетичен звук, а използва своите електромотори, за да пресъздаде физическите усещания от смяната на предавките, пиковата мощност и понижаването на предавките при автомобил с двигател с вътрешно горене.

За да постигнат този резултат, Корсън заяви, че екипът е следвал изчерпателен подход, за да гарантира, че ефектът не е просто трик. Процесът е включвал множество потребителски проучвания, работа по изследвания и разработки и чести консултации с Андре Лотерер и Пипо Дерани – първите пилоти на програмата, която Genesis изгражда за Световния шампионат за издръжливост през 2026 г. Легендарният състезател Джаки Икс също е имал роля, както и главният творчески директор на Genesis, Люк Донкерволке.

Корсън уточни, че цялата система може да бъде изключена, като двойственият характер ще бъде важна част от GV60 Magma. „Можете да имате своя оазис на спокойствието, или без никакъв звук, или със запазено усещане и звук, но просто на по-висока предавка от осемстепенната трансмисия.“

Той също така подчерта, че ще има голяма разлика в окачването и управлението на GV60 Magma в сравнение с версията GV60 Performance. Genesis са положили много допълнителни усилия за амортисьорите, за да осигурят по-голяма стегнатост и контрол над каросерията, като същевременно, чрез различните режими, позволяват на автомобила да се движи плавно през неравности. „Ако искате, можете да се носите по пътя; колата ще бъде това, от което се нуждаете“, каза той. „С технологиите, с които разполагаме, като активното шумопотискане и стратегическото разположение на изолацията, усещането е по-добро, а седалките с 10-посочно електрическо регулиране са просто вълшебни.“

Суперавтомобилът Magma GT, хибриди и EREV

Genesis Magma подготвя и сериен суперавтомобил с V8 двигател. „При връзката между пистата и пътя за GT модела, можете да си представите какво работи в тази сфера; ако се стремите към официално одобрение за участие в състезания, трябва да отговаряте на определено ниво на мощност“, каза Корсън, визирайки ограничението от 670 к.с. в сериите. „Автентичността на Magma е много важна за нас – връзката между пътя и пистата по отношение на конфигурацията на задвижването.“ Корсън обаче предупреди, че GT моделът няма да бъде плъгин хибрид и че съотношението мощност-тегло е „ключовата част от пъзела“.

В процес на разработка са и хибриди и електрически автомобили с удължен пробег (EREV) на Genesis, но засега не е ясно кои от тези решения ще бъдат част от гамата на Magma. Корсън нарече EREV технологията „най-доброто от двата свята“, тъй като комбинира силния въртящ момент и ускорението на електрически автомобил с голям пробег, но без ограниченията на инфраструктурата за зареждане.

„С EREV получавате много динамика, включително ускорение, но може би не на ниво, подходящо за писта“, добави Корсън. „Докато спортните хибриди са върхът на технологиите в състезанията.“

Коя рецепта за електрифицирана динамика изглежда най-привлекателна за Magma? „Няма предварително зададен тип задвижване“, настоя Корсън, предполагайки, че може би са започнали с най-трудното – GV60 Magma. „Създадохме наистина ангажиращ и забавен за шофиране електрически автомобил… другите типове задвижване са в някои отношения малко по-лесни.“

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации