Тази класация представя най-добрите хибридни автомобили със самозареждане, които не изискват включване в електрическата мрежа. Те предлагат отличен компромис между ефективност и практичност.
Някога списъците с най-добри хибридни автомобили бяха доста скучни. Това важеше с особена сила за самозареждащите се модели, които не можеха да се сравняват с мощните и луксозни плъгин хибриди. В тези класации обикновено присъстваха утилитарни хечбеци, комбита и SUV автомобили, които пестяха пари, но не предлагаха почти никаква емоция зад волана.
Тези дни обаче са в миналото. Днес дори Porsche 911 намира място в списък с автомобили, чийто избор може да бъде продиктуван както от емоциите, така и от разума. Разбира се, не пренебрегваме и по-практичните машини – дори скромният Nissan Qashqai получава похвала за значително подобрената си хибридна система.
Защо да изберете самозареждащ се хибрид пред плъгин хибрид? Като за начало, те обикновено са значително по-евтини заради много по-малката си батерия. Освен това са по-леки, което често води до по-добра управляемост, и предлагат повече вътрешно пространство. Не на последно място, ако нямате къде да зареждате плъгин хибрид, той често се оказва по-малко ефективен от стандартен бензинов автомобил.
Бърз поглед към най-добрите самозареждащи се хибриди:
- Най-добро съотношение цена-разход: Toyota Aygo X
- Най-добър седемместен модел: Hyundai Santa Fe
- Цялостен победител: Porsche 911
Най-добрите самозареждащи се хибриди
Porsche 911 GTS
Идеален за: Тези, които искат усещане за атмосферен двигател от турбо агрегат.
Предимствата включват усещане за мигновено ускорение, почти като при GT3, изключителна бързина и запазения характер на 911. Недостатъците са неизбежното, макар и минимално, увеличение на теглото и значително по-високата цена в сравнение с Carrera S.
Porsche не просто са увеличили налягането на турбокомпресора, за да създадат GTS, а са разработили изцяло нова хибридна система. Тя включва 3.6-литров редови шестцилиндров двигател с един турбокомпресор, батерия с капацитет 1.9 кВтч и два електрически мотора. Единият е интегриран в скоростната кутия и добавя 54 к.с. и 150 Нм въртящ момент, а другият е монтиран на турбокомпресора.
Тази конфигурация позволява на турбото да достигне работни обороти и да осигури налягане много по-бързо. В комбинация с електромотора в трансмисията, това придава на двигателя усещане, близко до това на атмосферен агрегат. Общата мощност достига 541 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема точно три секунди, независимо дали е избрано задно или двойно предаване за задължителната автоматична скоростна кутия.
Що се отнася до недостатъците, макар Porsche да са свършили отлична работа по овладяването на теглото, хибридната система добавя около 40 кг към масата на 911. Важно е да се отбележи, че това е система, фокусирана върху динамиката, която само намалява емисиите до нивата на стандартен 911 Carrera и не позволява движение само на електричество.
Honda Civic
Идеален за: Тези, които ценят тихата брилянтност.
Хибридната система e:HEV работи подобно на удължител на пробега и осигурява отлична динамика. Единственият недостатък е, че малцина ще повярват колко добър всъщност е автомобилът.
Макар последното поколение на Honda Civic да не изглежда като голяма новост отвън, дори след фейслифта от 2025 г., неговата интелигентна хибридна система e:HEV използва специално разработен 2.0-литров бензинов двигател, който през повечето време просто захранва електрическия мотор. Това го прави изтънчен и икономичен, но способен да достави убедителните 184 к.с. при нужда. Дори звукът му напомня за класическите VTEC двигатели.
Toyota Corolla е малко по-икономична, но Honda притежава по-голяма цялостна привлекателност. Разходът лесно пада под 6 л/100 км, като същевременно автомобилът предлага добре контролирано, комфортно возене и ангажиращо управление, които са резултат от хиляди километри фина настройка.
Моделът не е евтин, а екранът на инфоразвлекателната система изглежда малък и остарял, но това може да му бъде простено. Качеството на интериора впечатлява, а наличието на множество физически бутони и врътки е за предпочитане пред пълната зависимост от сензорен екран. Това е нашият категоричен фаворит сред хибридните хечбек модели.
Toyota Aygo X
Обновената версия на Toyota Aygo X предлага много повече от нов външен вид. Под предния капак се намира хибридната система от Yaris, която увеличава мощността с около 41 к.с. спрямо стария модел и намалява времето за ускорение от 0 до 100 км/ч с цели шест секунди. Разбира се, 9.2 секунди не е светкавично постижение, но е значително по-бързо от повечето версии на Kia Picanto или Hyundai i10 – естествените конкуренти на този автомобил.
Значително подобрената динамика е само страничен ефект от огромното повишение на ефективността. Емисиите на CO2 са намалени до 85 г/км от 110 г/км при модела преди фейслифта. Официалният комбиниран разход е впечатляващите 3.7 л/100 км и изглежда лесно постижим в реални условия според първоначалните ни впечатления. При спокойно шофиране в града може да се очакват дори по-добри резултати.
Някои биха отбелязали, че Aygo X е по-малък и по-скъп от MG3 Hybrid, но от MG може да се очаква в най-добрия случай разход от около 5.6 л/100 км. Хибридните системи на Toyota са в различна лига по отношение на ефективността, а и надеждността им е легендарна.
Peugeot 408
Идеален за: Търсещите нещо различно.
Размивайки границите между купе, хечбек и SUV, 408 е симпатичен семеен автомобил, който изглежда по-старателно изработен от някои от своите събратя по платформа от Stellantis. Тези, които са привлечени от поразителния му външен вид, ще открият, че интериорът е също толкова отличителен, а пространството за пътниците на задните седалки е по-добро отколкото в по-скъпия 3008 SUV.
Cupra Formentor е по-добрият избор за plug-in хибридно купе-SUV, но 408 е по-смислен, ако не искате да се занимавате с кабели. Стандартната хибридна система е същата като в C5 Aircross, но тук работи много по-рафинирано, осигурявайки адекватна динамика и добър разход на гориво.
Ford Kuga
Идеален за: Търсещите спортно управление и впечатляваща икономичност.
Въпреки че производството на Ford Focus официално приключи след повече от четвърт век, неговата ДНК може да се усети в Kuga, дори и с хибридно задвижване под капака. Версиите ST-Line са особено пъргави благодарение на по-твърдото си окачване, което се съпротивлява на накланянето в завой и създава усещане за готовност за бърза смяна на посоката.
Ускорението от 0 до 100 км/ч за 9.1 секунди го поставя пред няколко автомобила в този списък, а системата работи плавно без конвенционална скоростна кутия. Това означава, че понякога поддържа по-високи обороти при ускорение, но разходът от около 5.6 л/100 км е неоспоримо предимство.
Самозареждащи се хибриди, които е добре да избягвате
Subaru все още не са представили самозареждащ се хибрид, който да ни допадне, а хибридната система на Suzuki Vitara е изключително нервна и накъсана, което е жалко, тъй като иначе Vitara е доста симпатичен автомобил. Системата на MG в моделите ZS и 3 е евтина и мощна, но работи грубо, с непостоянна динамика и не е особено икономична.
Подлагаме на тест обновения Volkswagen Golf R Estate 8.5, за да разберем защо това спортно комби не се радва на голям интерес от страна на купувачите.
Последвайте ни в Google News