Производителят на електромобили е изправен пред нов иск за непредпазливо причиняване на смърт. В него се твърди, че дръжките на вратите на Model 3 са отказали по време на катастрофа с последвал пожар, оставяйки двойка в капан.
Това е поредното правно предизвикателство за Tesla, свързано с трагичен инцидент, което отново повдига въпроси относно дизайнерските решения на компанията. В последния иск се посочва, че електрическите дръжки на вратите на Model 3 от 2018 г. не са се задействали след сблъсък и пожар, в резултат на което единият от пътниците е останал в капан и е загинал.
Този случай представлява още един сериозен проблем за Tesla, който може да се окаже скъп и да принуди автомобилния производител да преразгледа начина, по който превозните му средства реагират при извънредни ситуации, особено при загуба на захранване.
Проблем с дръжките на вратите
Искът, подаден миналата седмица във Федералния окръжен съд за Западния окръг на Вашингтон, описва хронологията на събитията. На 7 януари 2023 г. Джефри Денис е управлявал своя Tesla Model 3 със съпругата си в Такома, Вашингтон, когато автомобилът внезапно е ускорил и се е ударил в стълб.
Малко след удара електромобилът се е запалил. Твърди се, че няколко свидетели са се опитали да отворят вратите, за да спасят двойката, но не са успели, тъй като те не са работели без захранване от батерията. В иска се посочва, че някои очевидци дори са опитали да счупят прозорците на Model 3 с бейзболна бухалка, но също без успех.
В крайна сметка пристигналите на място спасителни екипи са успели да извадят двамата пътници, но Уенди Денис е починала от нараняванията си на място. Джефри Денис е получил тежки изгаряния по краката.
Обвинения за конструктивен дефект
В жалбата се посочва, че Model 3 има „уникален и дефектен дизайн на дръжките на вратите“, който е попречил на спасителите да освободят двойката. Твърди се също, че Tesla е знаела за дефекта, но не е предприела мерки за отстраняването му и е продължила да предлага на пазара популярния електромобил.
Искът не се ограничава само до дръжките на вратите. В него се твърди също, че системата за автоматично аварийно спиране на Tesla не се е задействала, докато автомобилът е ускорявал към стълба. Освен това компанията е обвинена в използването на „силно експлозивна химия на батерията“, въпреки наличието на по-безопасни, по-практични и по-евтини алтернативи.
Джефри Денис търси финансово обезщетение за непредпазливото причиняване на смъртта на съпругата си и за своите дълготрайни наранявания, както и компенсаторно и наказателно обезщетение съгласно законите на Калифорния.
Последвайте ни в Google News