Измина повече от половин година, откакто един от най-емблематичните производители на автомобили в света, Jaguar, потъна в мълчание. Компанията влезе в период на трансформация, от който се очаква да се завърне като производител на изцяло електрически автомобили.
Не е ясно колко дълго ще продължи този процес, нито дали ще бъде успешен. Въпреки това рискът хората да забравят за Jaguar е минимален, тъй като богатото наследство на компанията гарантира, че името ѝ ще се помни. Доказателство за това са модели като XK120 – спортен автомобил, произвеждан между 1948 г. и 1954 г., който днес е един от най-търсените колекционерски екземпляри в света, като цените често доближават 200 000 долара.
Тази сума обаче се отнася за стандартен автомобил в перфектно състояние. Силно модифицираният XK120, представен тук, може да достигне значително по-висока цена, ако привлече правилните купувачи през януари. Тогава той ще бъде предложен на търг от Barrett-Jackson в Скотсдейл, Аризона.
Вдъхновение от златната ера на Холивуд
Уникалният, ръчно изработен проект е дело на къстъм майстора Джон Д’Агостино и дизайнера Удроу Паркър, със съдействието на калифорнийското ателие Oz Kustoms. Първоначално автомобилът е бил в отлично състояние и собственост на анонимен колекционер, но в сегашния си вид представлява нещо много повече.
Автомобилът е модел 1951 г. с ниво на оборудване SE и е проектиран като почит към актьора Кларк Гейбъл. Причината е, че холивудската легенда е човекът, който спомага за популяризирането на XK120 в Америка, бидейки един от първите американски собственици на модела.
Твърди се, че всеки метален панел по каросерията е преработен, което прави този XK120 напълно уникален. Благодарение на снижаването на покрива със 7,5 сантиметра, автомобилът изглежда по-нисък и аеродинамичен. Предните колони и челното стъкло са снижени и с променен наклон от 5 сантиметра, което му придава по-агресивен вид.
В задната част панелите са ръчно оформени, за да паснат на покритите задни калници. Страничните лайстни и медальоните с персонализирани емблеми на Jaguar се открояват на фона на боята Silver Blue Pearl.
Класическа механика под нова обвивка
Интериорът също е напълно преработен. Най-забележителната промяна е снижаването и удължаването на кокпита, като същевременно са запазени правилните пропорции за комфортна позиция на шофиране. Повечето повърхности са тапицирани с кожа.
Автомобилът все още използва оригиналния си 3,4-литров редови шестцилиндров двигател с два горно разположени разпределителни вала. Благодарение на странично разположените си карбуратори, той достига максимална мощност от 200 к.с., които се предават към колелата чрез 4-степенна ръчна скоростна кутия.
Съобщава се, че създателите са работили две години само върху изработката на каросерията. Този факт би трябвало да послужи като допълнителен стимул за участниците в търга, които ще наддават за автомобила без резервна цена през януари следващата година.
Последвайте ни в Google News