След успеха на Sterrato: Lamborghini обмисля нов офроуд суперавтомобил

Четвърт век след спирането на производството на LM002, Lamborghini представи първия си модерен SUV – Urus. Моделът е базиран на платформата MLB Evo на Volkswagen Group, която споделя с Audi Q8, Porsche Cayenne и Bentley Bentayga. Въпреки че Urus не е чистокръвен всъдеход, най-вече заради системата си за задвижване на четирите колела с централен диференциал Torsen, той се справя достойно извън утъпканите пътища.

Наследството на LM002 и раждането на Sterrato

През 2022 г. италианският производител представи Sterrato – версия на Huracan за всякакви терени. Любопитно е, че премиерата се състоя само две седмици след като Porsche разкри своя 911 Dakar. Като се има предвид, че и двете марки са част от Volkswagen Group, това едва ли е съвпадение.

От Huracan Sterrato са произведени общо 1 499 броя. Всички те разполагат със система за задвижване, базирана на съединител Haldex, който разпределя въртящия момент между предния и задния мост. Към нея са добавени заден механичен самоблокиращ се диференциал и специално разработена за Sterrato логика за разпределение на въртящия момент в системата LDVI.

В сравнение с Ferrari, марката от Сант’Агата Болонезе има сериозен опит с автомобили за пресечен терен. Всичко започва с LM002 – всъдеход с двигател от Countach, двустепенна раздатъчна кутия, огромни гуми и пътен просвет от 295 мм.

Бъдещето е в офроуд суперавтомобилите

В разговор с изданието The Drive, продуктовият директор за наследника на Huracan, известен като Temerario, намекна, че Lamborghini вижда голям потенциал за развитие на концепцията, въведена от Sterrato. Паоло Ракети заяви, че става дума за години напред, което предполага, че версия Sterrato на Temerario може да се появи към края на жизнения цикъл на модела.

Високооборотният V8 двигател на Temerario е проектиран от Lamborghini с идеята да се произвежда поне два жизнени цикъла. Ракети поясни, че този двигател не може да бъде монтиран в Urus без значителни модификации. Всички версии на SUV модела използват агрегата EA825 – V8 двигател, произвеждан от Porsche.

Успехът на концепцията и бъдещи възможности

Ракети потвърди, че първият Sterrato е бил голям успех и е помогнал за промяна на възприятието за марката. Дори главният изпълнителен директор на Ford Motor Company, Джим Фарли, е голям почитател на Huracan Sterrato и обмисля създаването на подобен офроуд суперавтомобил.

Въпреки че идеята за Revuelto Sterrato изглежда интригуваща, по-дългото междуосие на суперавтомобила с V12 двигател представлява проблем при офроуд условия. В момента Urus има най-дългото междуосие в гамата на Lamborghini – 3 003 мм.

За сравнение, при Revuelto то е 2 779 мм, а при наследника на Huracan се очаква да бъде около 2 658 мм. Платформите на двата суперавтомобила са тясно свързани. Докато версия Sterrato на Revuelto не изглежда особено логична, една по-сериозна офроуд версия на Urus звучи напълно възможно.

От ноември 2025 г. плъгин хибридният Urus SE може да бъде поръчан с пакет Off-Road. Освен допълнителни защити и пътен просвет до 248 мм, пакетът отключва и офроуд режимите Terra и Sabbia в системата за избор на режими ANIMA.

Huracan Sterrato обаче предлага още повече възможности със своя режим Rally. Както подсказва името му, този режим активно управлява мощността върху настилки с ниско сцепление, за да поддържа контролирано презавиване.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации