Audi променя курса: Моделите за 2026 г. ще насърчават презавиването

Сред спортните предложения на голямата германска тройка, моделите на Audi винаги са залагали на сигурността и стабилността на задвижването на четирите колела. За разлика от тях, BMW се слави с прецизния си баланс, а Mercedes – с агресивното поведение, водещо до пушек от гумите.

В днешния автомобилен пазар обаче логиката често отсъства. Повечето спортни модели на BMW и Mercedes вече така или иначе са със задвижване на всички колела, а в същото време именно Audi се стреми да въведе „динамика с акцент върху задната ос“ в своите автомобили. Това ще се случи с актуализацията за модел 2026 г. на S5 и S6 E-Tron.

Нов режим на шофиране Dynamic Plus

Промяната идва под формата на нов режим на шофиране, наречен Dynamic Plus, който ще бъде интегриран в двата модела от модел 2026 г.

И двата автомобила запазват задвижването си на четирите колела. Моделът S5, оборудван с V6 двигател с двоен турбокомпресор, ще използва своя централен диференциал Quattro, за да изпраща повече мощност към задната ос. Изцяло електрическият S6 E-Tron ще постига същия ефект чрез софтуерни настройки на разпределението на тягата.

Освен това, и двата модела ще използват система за векторно разпределение на въртящия момент чрез спирачките, за да поддържат стабилност на задния мост. Новият режим също така автоматично ще настройва системата за стабилност (ESP) в режим Sport, който позволява контролирано презавиване.

Други технологични подобрения

Това не е единствената промяна в гамата на Audi за следващата година. По-новите електрически модели на компанията, базирани на платформата PPE – A6 и Q6 E-Tron, както и техните спортни S версии – вече ще разполагат с по-интензивна регенеративна спирачна система. При най-агресивната си настройка тя ще позволява на автомобила да спре напълно, без да е необходимо водачът да докосва спирачния педал.

Моделните семейства A5, Q5, A6 E-Tron и Q6 E-Tron ще получат и актуализации на своите асистиращи системи за шофиране (ADAS), потребителския интерфейс, гласовия асистент и функциите за осветление и звук в купето. Може би най-добрата новина обаче е, че компанията се отказва от някои от неудобните, малки и пластмасови сензорни бутони на волана. Те ще бъдат заменени с класически въртящи се превключватели за силата на звука и за управление на дисплея пред водача. Тази новина определено е повод за празнуване.

Всички тези промени ще започнат да се въвеждат от средата на следващия месец, поставяйки началото на нова ера за Audi – с автомобили, които са по-забавни за управление и по-малко дразнещи за употреба.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации