Hyundai изтегля Santa Cruz и Genesis GV70 заради проблем с въздушните възглавници

Hyundai Motor America обяви сервизна акция, която засяга малък брой автомобили от моделните 2025 г. и 2026 г., произведени за американския пазар. Причината е потенциално неправилен монтаж на страничните въздушни завеси, което увеличава риска от нараняване при определени видове сблъсъци.

Причина за проблема и решение

Южнокорейският производител посочва, че общо 258 автомобила са засегнати. От тях 207 са пикапи Santa Cruz, а на другия полюс са само 3 броя от луксозния модел Genesis GV70.

Всички автомобили са произведени в завода на Hyundai в Алабама между септември 2024 г. и юли 2025 г. През август 2025 г. компанията получава вътрешен сигнал за безопасност, свързан със Santa Cruz модел 2026 г. с неправилно монтирана странична въздушна завеса, което стартира разследване.

Проверката установява, че въпросната въздушна възглавница е била усукана, вероятно поради човешка грешка при ръчния монтаж. Това кара Hyundai да преразгледа производствения процес и проследимостта в завода си в Монтгомъри.

На 6 август 2025 г. в завода е внедрена система за визуална инспекция, предназначена да открива подобни аномалии при монтажа на всички модули за въздушни възглавници. Като част от сервизната акция, засегнатите автомобили ще бъдат привикани в сервизите за безплатна преинсталация на страничните въздушни завеси в правилната им позиция.

Собствениците на засегнатите автомобили ще получат уведомителни писма не по-късно от 19 януари 2026 г. Към момента идентификационните номера на автомобилите могат да бъдат проверени на официалния уебсайт на Hyundai.

Контекст на продажбите на марката

В отделен контекст, от януари до октомври 2025 г. компактният SUV Tucson отбелязва впечатляващи продажби от 188 275 броя в САЩ, което е ръст от 14% спрямо същия период на 2024 г. Santa Fe също се радва на голяма популярност със 113 960 продадени екземпляра.

Въпреки че Santa Cruz получи отличието Top Safety Pick за 2025 г. от Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS), пикапът, който се конкурира с Ford Maverick, изостава значително по продажби. Моделът на Hyundai е реализирал едва 22 352 продажби за 10 месеца, докато Ford отчита 120 904 продадени Maverick само за първите 9 месеца на 2025 г.

При луксозната марка Genesis, произвежданият в САЩ GV70 остава най-продаваният модел с близо 27 000 доставки до октомври 2025 г. Това представлява увеличение от почти 30% в сравнение с предходната година.

SUV моделът с акцент върху задното задвижване се предлага с четири- и шестцилиндрови турбо двигатели, както и в изцяло електрически вариант с два електромотора. Негови конкуренти са модели като Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Tesla Model Y и Cadillac Lyriq.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации