Peugeot E-308 (2025): Преглед на един по-достъпен и ефективен електромобил

Ключови акценти

Нова осветена решетка, но запазен стилен дизайн на електрическия хечбек. Подобрена ефективност и значително намалена цена.

Когато първият Peugeot E-308 дебютира през 2023 г., високата му цена от около 40 000 паунда винаги го поставяше в неизгодна позиция. Макар да беше изключително рафиниран и ефективен хечбек с приятен интериор, той беше по-скъп от базов Tesla Model 3 и редица други популярни електрически автомобили, включително отличния Renault Scenic E-Tech. Това го превръщаше в труден за продажба модел.

С този фейслифт обаче E-308 става значително по-достъпен, като цената му е намалена с близо 10 000 паунда. След прилагане на държавните субсидии във Великобритания, цената пада под 30 000 паунда. Наред с това автомобилът предлага и по-голям пробег. Звучи примамливо, нали?

За да се проверят на практика тези подобрения, обновеният Peugeot E-308 беше тестван по слънчевите пътища на Португалия. Предстои да видим дали най-накрая ще се превърне в сериозна заплаха за лидерите в класа като MG4 EV и Cupra Born.

Предимства и недостатъци

Предимства: Отлична шумоизолация и комфорт; стилен интериор; добра ефективност на батерията.

Недостатъци: Ускорението все още не е впечатляващо; пространството на задните седалки е ограничено; по-практичното комби E-308 SW не е значително по-скъпо.

Какво е новото?

Промените не са много. Външно се забелязват нова предна броня и фарове с дизайн, наподобяващ три следи от нокти, а задните светлини също са обновени. За първи път предната емблема е осветена, ако това има значение за някого. Предлагат се и нови алуминиеви джанти с диамантен ефект в размери 17 и 18 инча в зависимост от нивото на оборудване.

Интериорът получава обновен 3D инструментален панел, но иначе остава същият – което не е лошо, тъй като елегантният салон е една от основните силни страни на E-308. Макар на пръв поглед обновленията да изглеждат скромни, по-значимите промени са направени под ламарините.

Технически характеристики

Голямата новина е обновената батерия с капацитет 52 кВтч. Тя остава сравнително малка за този сегмент, но е изключително ефективна. Предишният E-308 беше похвален за своята впечатляваща ефективност, осигуряваща пробег от около 415 км по цикъла WLTP. Новият модел отива още по-далеч и вече може да измине до 450 км с едно зареждане.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации