Потенциалните предимства на новата технология включват по-ниско тегло и по-компактни размери. Без своя инвертор, моторът тежи едва 12,7 кг и се отличава с изключително висока плътност на мощността. По време на дино тест той е генерирал 58,9 kW на килограм – постижение, което според YASA би било световен рекорд, ако беше официално потвърдено. Като се вземе предвид и намаленото тегло от по-малки спирачни компоненти и други олекотени части, от компанията твърдят, че конфигурацията с мотори в колелата може да спести близо 200 кг от общата маса на автомобила.
Няколко компании вече са се опитвали да наложат на пазара електромотори за вграждане в колелата, но технологията на YASA изглежда особено подходяща за тази цел. Моторите с аксиален поток са значително по-тънки от конвенционалните мотори с радиален поток. Причината е, че магнитната сила, която ги задвижва, се движи успоредно на оста на въртене, а не радиално (навън). Това позволява създаването на много по-компактна форма, която може да се интегрира по-лесно в главините на колелата.
Намаляването на теглото, за което YASA претендира, е от решаващо значение при моторите в колелата, тъй като увеличената неподресорена маса е една от основните пречки пред комерсиализацията им. Дизайнът на YASA все още е само прототип, така че някои от тези предизвикателства тепърва ще трябва да бъдат преодолени. Компанията не обсъжда конкретни срокове за производство, но нейният собственик Mercedes-Benz вече демонстрира мотори на YASA в концептуалните си модели Vision One-Eleven и AMG GT XX.
Последвайте ни в Google News