Електрическият Mercedes GLB модел 2027 г. ще бъде основа и за високотехнологичен хибрид

Въпреки скорошните промени в производството на някои свои електрически модели, Mercedes-Benz не се отказва от плановете си за преминаване към електрически автомобили. Доказателство за това е предстоящото представяне на изцяло новото поколение на компактния кросоувър GLB, което ще дебютира през втората половина на 2026 г. като модел 2027 г. Първоначално на пазара ще се появи изцяло електрическа версия, а по-късно ще я последва и хибриден вариант.

Този ход потвърждава промяната в стратегията на компанията. Вместо да използва специализирана платформа само за електромобили, както при моделите EQE и EQS, Mercedes преминава към новата модулна архитектура (Mercedes-Benz Modular Architecture). Тя беше въведена с новия CLA и позволява гъвкавост, като може да побере както изцяло електрически задвижващи системи, така и хибридни агрегати с двигатели с вътрешно горене.

800-волтова архитектура за светкавично зареждане

Новата платформа разполага с 800-волтова електрическа архитектура, която според Mercedes позволява на новия GLB да добави над 260 км пробег само за 10 минути зареждане на съвместима станция. Моделът ще бъде оборудван и със стандартен DC преобразувател за зареждане на по-разпространените 400-волтови бързи зарядни станции. Очакваният максимален пробег е до 630 км според тестовия цикъл WLTP, което означава, че реалните стойности за САЩ и други пазари ще бъдат по-ниски.

GLB е вторият най-малък кросоувър в гамата на Mercedes, по-голям от GLA, но по-малък от GLC. Интересен факт е, че както настоящият, така и бъдещият GLB модел 2027 г. предлагат опционален трети ред седалки, докато по-големият GLC не разполага с такава възможност.

Третият ред седалки – практичност с въпросителни

Предвид размерите на автомобила, третият ред седалки ще бъде доста тесен и подходящ предимно за малки деца. Пространството за главите там дори е намалено до 88 см в сравнение с актуалния модел. Въпреки това, от Mercedes заявяват, че модел 2027 г. ще може да побере две детски столчета на втория ред и още две на третия.

В същото време останалите ключови размери на автомобила са увеличени. Новият GLB е с почти 10 см по-дълъг (до 473 см), с над 2,5 см по-широк (до 186 см), а междуосието е нараснало с 6 см (до 289 см).

Изцяло нов интериор със Superscreen

Пространството за главите на първия и втория ред е увеличено с поне 2,5 см, а мястото за краката на втория ред е нараснало с близо 7,6 см. Това вероятно обяснява лекото намаление на товарния обем, особено при сгънат трети ред седалки. Допълнително място за багаж обаче ще има в предния багажник (frunk). Според компанията, GLB модел 2027 г. ще има „радикално преработен“ ергономичен интериор с модерна архитектура, като ще се предлага и опционалният MBUX Superscreen. Панорамният покрив ще бъде стандартен, а като опция ще се предлага стъклена повърхност Sky Control, която може да превключва от прозрачна към матирана за милисекунди и има 158 вградени светещи звезди за нощно осветление.

Нова 85-kWh литиево-йонна батерия

GLB модел 2027 г. ще използва нова литиево-йонна батерия с използваем капацитет от 85 kWh, изработена от никел-манган-кобалт, която може да се зарежда с мощност до 320 kW. Ще се предлагат два модела, и двата с обозначение „с EQ технология“ и с максимална скорост, ограничена до 210 км/ч.

Версията GLB 250+ ще разполага с 268 к.с. и 335 Нм въртящ момент, достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди. Това е моделът с очакван пробег до 630 км (WLTP). Вариантът със задвижване на четирите колела GLB 350 4Matic ще предлага 349 к.с. и 515 Нм въртящ момент, ускорение до 100 км/ч за 5,4 секунди и пробег от около 615 км (WLTP).

Хибридът ще се движи изцяло на ток в града

Когато се появи „високотехнологичният“ хибриден вариант, той ще разчита на 48-волтова технология и електромотор, интегриран в трансмисията. Тази система ще позволява движение изцяло на електричество при ниски скорости в градски условия. От Mercedes заявяват, че визуално хибридът със задвижване на всички колела ще бъде почти идентичен с електрическата версия.

Все още е твърде рано за обявяване на цени за GLB модел 2027 г. За сравнение, настоящият GLB 250 модел 2026 г. в САЩ стартира от 45 050 долара с включени такси. Преди изцяло електрическият EQB модел 2025 г. да бъде спрян от пазара, неговата начална цена беше 53 050 долара.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации