Genesis официално стартира Magma – нова програма (а не подмарка), която обещава да бъде „железен юмрук в кадифена ръкавица“. Началото е поставено с новия GV60 Magma. Базиран на стандартния модел, но със сериозна доза подобрения и настройки, автомобилът е впечатляващ на хартия: мощност от 650 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 3.4 секунди са сред основните акценти. Ако все още не сте се досетили, това са стойности, съпоставими с тези на Ioniq 5 N.
Всичко това звучи чудесно по време на презентации и бляскави премиери, но как програмата Magma се представя в реалния живот? И има ли смисъл комбинацията от динамика и лукс в един сравнително тежък електрически SUV? Все още не сме имали възможност да го управляваме, но добихме добра представа от пасажерското място на не кое да е място, а на пистата „Пол Рикар“. Ето и нашите първи впечатления за GV60 Magma.
Какво е новото?
Като за начало, самата програма Magma. Тя е идеен проект на главния творчески директор Люк Донкерволке и цели да добави спортен характер към марката, запазвайки непокътнато луксозното усещане. Виждали сме няколко концепции Magma досега, но GV60 Magma е първият модел, който ще влезе в серийно производство.
Програмата е заобиколена от модерни фрази като „Атлетична елегантност“ и „най-доброто от най-доброто“, но в основата си всичко се свежда до скорост, комфорт и лекота при управление. С оглед на това, няма да има специални пистови версии – ако не броим автомобили като Magma GT или състезателния болид за WEC шампионата.
Ще разгледаме техническите детайли по-късно, но най-очевидните промени са външни. По-широк и по-агресивен от стандартния модел, най-мощният GV60 получава допълнителни детайли като тройни вентилационни отвори, както и нови аеродинамични елементи. Такива има в предната част и отстрани, но най-голямото допълнение е масивното задно крило и дифузьорът.
В интериора откриваме по-спортна атмосфера и потребителски интерфейс, който обещава да поставя ключовата информация в центъра на вниманието. Новият софтуер позволява на GV60 Magma да използва по-добре подобрения си хардуер, като предлага функция Drift, както и два нови режима, ексклузивни за Magma: Sprint и GT.
Какви са техническите характеристики?
Основните параметри са впечатляващи: през повечето време GV60 разполага с 609 к.с. и 740 Нм въртящ момент от двата си електромотора, но подобно на много други продукти на Hyundai Motor Group, той има и режим Boost. При активирането му мощността нараства до 650 к.с., а въртящият момент – до 790 Нм. Ефектът трае само 15 секунди, но благодарение на подобрения в охлаждането и софтуера, това е с пет секунди повече от повечето модели на групата. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3.4 секунди, а до 200 км/ч – 10.9 секунди. Максималната скорост достига 264 км/ч.
Управляемостта също е преработена, за да отговори на новата мощност и да остане вярна на философията на Magma за лекота. Предното и задното окачване са преработени и снижени: центърът на накланяне е с 41.6 мм по-нисък на предния мост и с 80.1 мм по-нисък на задния. Същевременно двадесет допълнителни заварки и нови L-образни скоби увеличават устойчивостта на усукване с 9.7% спрямо стандартния автомобил. Гумите вече са с широчина 275 мм вместо 255 мм, за да осигурят повече сцепление при странично натоварване.
Въпреки това инженерите на Genesis са направили всичко възможно, за да запазят комфорта при повишаването на мощността. Намаляването на шума и вибрациите е било основен приоритет, особено с по-големите колела и аеродинамичните елементи. Уплътненията на вратите са различни, има повече шумоизолация във вратите, допълнителен филм в прозорците и дори звукопоглъщащи материали в гумите.
Задвижването е преработено, за да се намали високочестотното свистене, което понякога се чува при електрическите автомобили. Шумът от предавките също е редуциран чрез промяна в профила на зъбните колела. Всички тези иновации със сигурност добавят тегло, но за Genesis това е въпрос на постигане на правилния баланс.
Какво е усещането отвътре?
С две думи: бързо и прецизно. Возихме се на пистата „Пол Рикар“ и веднага усетихме наличните 650 к.с., но най-впечатляващите аспекти на Magma се проявиха, когато влязохме в първата S-образна крива на пистата.
Нашият шофьор насочва GV60 към върха на завоя с много малко усилие, но след това нещата са сравнително спокойни. Почти няма движение или накланяне на каросерията в средата на завоя, като различните системи на Magma поддържат автомобила стабилен и сравнително неутрален. За щастие, новите седалки с подсилена странична опора ни държат здраво. При ускорение на излизане от завоя се усеща само леко презавиване, преди всичко да бъде овладяно с лекота.
Историята се повтаря, когато нашият шофьор спира по-късно и подава газ по-рано в други части на обиколката: GV60 се усеща директен и сигурен, но не и игрив. Дали това е по-добро от по-буйни модели като Ioniq 5 N? Не и за мен, но целта на Magma е да предложи ласкаво и леко изживяване – и GV60 изглежда го постига. Не е чудно, че инженерите на Genesis са добавили специален Drift режим – без него Magma се усеща изключително стабилен, макар и малко изкуствено.
Звукът на двигателя и системата за виртуална смяна на предавките изглеждат малко по-сурови и напрегнати в Genesis в сравнение с другите продукти на платформата e-GMP. Може би това се дължи на скоростите, които достигаме, но и на доста грубия V6 звук, който се разпространява в купето. Изживяването напомня на бърза обиколка с автомобил с двигател с вътрешно горене. Също така беше трудно да се долови свистене на гуми на фона на фалшивия V6 звук, който беше доста силен.
А интериорът?
По време на бързата обиколка не мислихме много за интериора, но успяхме да зърнем ексклузивния за Magma потребителски интерфейс. Разположен на два екрана, той предоставя голямо количество информация, но ключовите данни са центрирани пред водача. Уредите са изчистени и базови и работят с OLED дисплея за отлична четимост.
Преди покупката?
GV60 Magma трябва да се появи първо в Европа през 2026 г., а малко след това и във Великобритания. Все още не знаем каква ще бъде цената му, но със сигурност ще бъде по-висока от тази на сегашния топ модел на GV60. Очаква се също така да бъде по-скъп от своите събратя Hyundai Ioniq 5 N и Kia EV6 GT, както е обичайно за продуктите на Genesis.
Първи впечатления
На хартия марката Magma изглежда нелогична, особено когато в групата има силни брандове като N на Hyundai. След една обиколка с Magma все още не съм напълно сигурен, че я разбирам, но въпреки това, това е впечатляващо конструиран автомобил. Изглежда, че се опитва да прави всичко, но поотделно и за ограниченото време, което прекарах на пасажерското място, изглежда, че успява. Ще знаем много повече, след като седнем зад волана.
Последвайте ни в Google News