Какво представляват EREV автомобилите?
Според информация на агенция Reuters, Volkswagen Group, която включва и Audi, разглежда възможността да предложи на пазарите в САЩ и Европа хибриди с удължен пробег (EREV). Важно е да се уточни, че EREV е специфичен вид хибридна технология. При нея бензиновият двигател не задвижва директно колелата, а действа като генератор, който зарежда батерията на автомобила. От своя страна, батерията захранва електромотор, който осигурява движението. Батерията в тези автомобили обикновено е значително по-голяма от тази в стандартните хибриди. Накратко, един EREV може да измине поне 160 км изцяло на електричество – пробег, недостижим за конвенционалните хибриди.
Новината е значима, тъй като Scout, марка собственост на Volkswagen, вече има планове да произвежда EREV автомобили в САЩ. Макар Scout Motors все още да не са разкрили откъде ще се доставят бензиновите двигатели, почти сигурно е, че те ще бъдат агрегати от Volkswagen Group. Освен това се очаква заводът на Scout в Южна Каролина да разполага със свободен производствен капацитет, от който Audi би могла да се възползва. Volkswagen вече има американски заводи, където произвежда модели като електрическия ID.4 и бензиновия Atlas.
Каква е ролята на Audi?
Към момента Audi не разполага със собствени производствени мощности в САЩ. Според слуховете обаче, компанията вече проучва възможността да предложи на американските потребители EREV модел с раменна конструкция, който да бъде базиран на шасито на Scout. Целевата група са клиентите на Mercedes G-Class и Range Rover/Defender. Лесно е да си представим как би работила тази схема. Нова каросерия, монтирана върху архитектурата на Scout, ще осигури на Audi необходимата механична основа. Тъй като Scout вече обявиха, че логистичният отдел на VW Group ще улесни тяхната верига на доставки и оборудване, целият план изглежда напълно осъществим.
Повече EREV модели на хоризонта
През пролетта от VW Group коментираха гъвкавостта на своята нова платформа SSP (Scalable Systems Platform). Според Reuters обаче, Volkswagen е тествал и EREV варианти, базирани на тази архитектура, която първоначално беше замислена изцяло за електрически автомобили. Предимството е очевидно: по-голям пробег. Една от причините Volkswagen да не предлага по-малките си ID модели в САЩ е, че те отстъпват по пробег на Tesla и други конкуренти. Като EREV обаче, автомобили като концептуалния ID. Cross биха получили огромно предимство пред алтернативи като Chevrolet Bolt и Nissan Leaf. Макар цената им да е малко по-висока, идеята за малък кросоувър с пробег от над 640 км, позициониран до бензиновия Tiguan, изглежда много привлекателна.
Нов тласък за стратегията на Volkswagen
Внедряването на EREV технологията може да се окаже ключов ход за Volkswagen, който да даде нов тласък на стратегията на компанията в света на електрическите автомобили и да отговори на притесненията на потребителите относно пробега.
Последвайте ни в Google News