Въпреки многото съмнения, които може да имат шофьорите, експертите и автомобилните компании са категорични, кой е най-добрият вариант.

Обичайно е с покачването на цените на горивата бензиностанциите да пускат схеми за лоялност, със значителни отстъпки при зареждане.

Един от въпросите, които всеки шофьор си е задавал, когато тръгва да зарежда колата си е: колко? Пълен резервоар или колкото и да е? Кое е най-доброто? Поради тази причина няколко специалисти в сектора, като автомобилния производител Toyota, хвърлиха светлина върху този въпрос, с ясен и убедителен отговор: най-добре е да напълните резервоара до горе и да не чакате да светне лампата за резерва.

Една от основните причини е, че колкото по-малко гориво има в резервоара, толкова повече свободно пространство ще има, което ще доведе до по-бързо изпаряване на горивото. Нещо, което според тях, освен, че ще увеличи разхода на гориво, ще навреди на двигател.

Много шофьори смятат, че пълният резервоар увеличава разхода на гориво, тъй като превозното средство тежи повече. Това не е вярно, тъй като разликата е минимална и това, което наистина има значение, е товарът в багажника.

Други трикове за намаляване на разхода на гориво

Първата предавка трябва да се използва за старт на шофирането, без да се злоупотребява с нея, като се премине на втора предавка възможно най-скоро. Както дизеловите, така и бензиновите двигатели се загряват по време на движение, така че ако ускорите, когато е студено, двигателят ще се износи и ще се изразходва много повече гориво.

Подходящото налягане в гумите не само ще ги направи по-дълготрайни, но и ще направи шофирането по-ефективно и съответно разхода на гориво по-нисък.

Скоростта е един от факторите, които най-много влияят върху разхода на гориво, така, че умереното шофиране, с еднаква скорост, без ускоряване или спиране твърде много, ще избегне загубата на енергия и гориво, допринасяйки за спестяванията.

Както споменахме по-горе, автомобилът не трябва да се претоварва, а товарът трябва да се разпредели правилно. Също така, доколкото е възможно, трябва да се избягва използването на багажник на покрива, тъй като се смята, че използването му увеличава потреблението с до 35%. Предварителното планиране на маршрута ще означава, че водачът изминава по-малко километри и следователно пести гориво и замърсява по- малко.

 

Източник :La Razon

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации