Mercedes-AMG прави революционна стъпка в развитието на своите високопроизводителни електрически автомобили. Скорошен тест на прототип, отразен от изданието Car and Driver, разкрива интересни детайли за най-новия електрически модел на AMG, който обещава безпрецедентно шофьорско изживяване, допълнено с убедителен симулиран звук на V8 двигател.
Новият модел, който ще се конкурира с Porsche Taycan, е изграден върху платформата AMG.EA. Голямата новост обаче е цялостното сетивно изживяване, което включва симулации на звук, смяна на предавки и дори вибрации. Целта е да се пресъздаде емблематичното усещане от управлението на AMG V8, което феновете на марката ценят високо.
Усещане като в истински V8, но на ток
Със своята елегантна каросерия и широка следа, прототипът създава усещане за истински спортен автомобил. Режимът на шофиране „Comfort“ предоставя познатото преживяване от електромобил – с линейно разгръщане на мощността и тишина, с изключение на лекия шум от електромоторите.
Всичко обаче се променя при преминаване в режим Sport+. С едно завъртане на селектора на волана, водачът веднага е посрещнат от симулиран звук от двигател, смяна на предавки и вибрации, които се разпространяват през седалката чрез специални резонатори. Идеята е да се пресъздаде изживяването от шофирането на AMG V8, допълнено с имитация на междинна газ при понижаване на предавка и характерното припукване от изпускателната система. Изживяването е изключително убедително, с бързи смени на предавките, имитиращи автоматична трансмисия с два съединителя, както и звук, който много наподобява 4,0-литровия V8 битурбо двигател на AMG.
Иновация или добре позната идея?
Инженерите на AMG обясняват, че целта е да се предложи режим, който дава повече обратна връзка на водача при динамично шофиране – усещане, което пилотите на автомобили с вътрешно горене познават добре. Системата е проектирана да направи водачите по-уверени при висока скорост. Това е важен аспект, тъй като липсата на звук и вибрации често прави усещането зад волана на мощен електромобил леко неестествено. Въпреки това, режимът Sport+ вероятно няма да бъде най-бързият, тъй като симулацията на превключване на предавки всъщност прекъсва за момент подаването на мощност.
Разбира се, това не е първият път, в който електромобил използва трика със симулиран звук на бензинов двигател. Hyundai Ioniq 5 N също използва подобна концепция с персонализирани симулации на предавки и звуков съпровод, като дори спечели наградата „Електромобил на годината“. Това показва, че идеята се приема добре, когато е изпълнена правилно, защото признава, че спортните автомобили често са повече свързани с изживяването, отколкото със сухите числа. Това важи с пълна сила за AMG – подразделение, изградило репутацията си върху зашеметяващия звук на своите V8 двигатели.
Бъдещето е електрическо, но V8 остава
Истинските V8 двигатели с изключителен звук все още са налични и е логично да се запитаме защо някой, който търси такова изживяване, би избрал електромобил със симулация, когато може да получи оригинала. Всъщност компанията потвърди, че работи по нов V8, така че моделите на AMG с двигател с вътрешно горене няма да изчезнат скоро. Въпреки това дори най-добрият V8 на AMG едва ли ще може да се мери по мощност с бъдещия електрически флагман. Очаква се неговата конфигурация с три електромотора и задвижване на всички колела да генерира над 1 300 к.с. Очевидно AMG вижда стойността във възможностите на тази електрическа платформа да разшири границите на производителността.
Очаква се серийният модел на този електрически AMG да се появи по пътищата през следващата година.
AMG.EA platform, Mercedes-AMG electric car, simulated V8 engine sound