Целта на новия продукт е да централизира управлението на автопаркове, като предложи яснота и контрол чрез едно-единствено решение, подкрепено от Visa.
Все повече компании преминават към електромобили
Няколко компании вече разширяват своите електрически автопаркове с цел да намалят емисиите на парникови газове от превозни средства с изкопаеми горива.
Доставчиците на куриерски услуги са изправени пред особено голямо предизвикателство – да увеличат броя на електромобилите, като същевременно запазят ефективността на логистиката си.
Британските пощи (Royal Mail) ще достигнат важен етап през 2025 г. с въвеждането на своя 7 000-ен електрически автомобил и планират да добавят още 1 800, заедно с нова зарядна инфраструктура.
От компанията заявяват, че средните им въглеродни емисии на пратка са спаднали до 165 г CO₂, в сравнение с 206 г CO₂ през 2024 г.
Това подобрение се дължи на използването на биогорива с ниски емисии и на нарастващия дял на електрическите автомобили.
Алистър Кокрейн, временен главен изпълнителен директор на Royal Mail, заяви, че компанията е изключително горда с постигнатия напредък в устойчивото развитие, който отново е надхвърлил очакванията. Той добави, че Royal Mail е най-екологичната компания за доставка на писма и пратки в Обединеното кралство и вече вижда ползите от усилията си да направи автопарка и имотите си по-щадящи към околната среда. Кокрейн подчерта, че макар да има още много работа, това постижение отразява ангажимента им за постигане на въглеродна неутралност до 2040 г.
Amazon също продължава да разширява своя електрически автопарк, като си сътрудничи с Rivian за постигане на целта от 100 000 електрически превозни средства за доставка до 2030 г.
Като част от този план, Amazon вече използва над 25 000 електрически вана в САЩ и започва разширяване в Европа. Подходът на компанията включва и използването на над 15 различни вида електрически превозни средства, като например електрически велосипеди и рикши.
Подкрепа по пътя към транспорт с нулеви емисии
Представянето на бизнес картата на Octopus и Visa отразява по-широките промени в начина, по който компаниите се подготвят за нисковъглеродно бъдеще.
Чрез обединяване на разходите за зареждане на електромобили, пътувания и други разноски на пътя, картата Electroverse дава на организациите повече контрол върху управлението на техните автопаркове.
С наближаването на забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили в Обединеното кралство през 2030 г. и с все повече компании, които изпълняват плановете си за преминаване към електрически автомобили, инструменти като този имат за цел да премахнат бариерите, които забавят процеса.
Независимо дали става въпрос за управление на шест или шест хиляди превозни средства, преходът към електрически транспорт изисква ясни, ефективни и сигурни системи – нещо, което Octopus и Visa вярват, че вече предлагат.
corporate electric vehicle transition, electric vehicle fleet management, Visa automotive payment solutions