Малайзийското подразделение на BYD започна да загатва за появата на модела Shark, което подсказва за възможно локално представяне на първия пикап на марката по време на предстоящото технологично изложение BYD Tech Discovery 2025.
Задвижване и динамика
Моделът, познат като BYD Shark 6 на съседни пазари като Тайланд и Камбоджа, е изграден около хибридната система на BYD Dual Mode Off-road (DM-o) Super Hybrid. Тя комбинира бензиново и електрическо задвижване за постигане на висока производителност и ефективност.
Под капака работи 1,5-литров турбо бензинов двигател с мощност 184 к.с. и 260 Нм въртящ момент, съчетан с два електромотора – преден с 231 к.с. и 310 Нм, и заден с 204 к.с. и 340 Нм. Общата системна мощност достига 436 к.с. и 650 Нм. Това позволява на Shark да ускори от 0 до 100 км/ч само за 5,7 секунди, а максималната скорост е ограничена до 160 км/ч.
Батерия, пробег и зареждане
Системата се захранва от батерия Blade LFP с капацитет 29,58 кВч, която осигурява пробег от около 100 км само на ток. С пълен резервоар бензин общият пробег достига до 840 км. Shark поддържа зареждане с променлив ток до 7 кВ и бързо зареждане с прав ток до 55 кВ, като последното отнема само 25 минути за достигане на заряд от 30% до 80%.
Оборудване и технологии
В интериора Shark предлага богато оборудване, включващо LED фарове, 18-цолови джанти, 10,25-инчово цифрово приборно табло и 15,6-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система. Налични са също двузонов климатроник и пълен пакет асистиращи системи, който съдържа адаптивен круиз контрол, автоматично аварийно спиране, асистент за поддържане на лентата, следене на мъртвата зона и 360-градусова камера.
Пазарен контекст и предизвикателства
В Тайланд поръчките за Shark бяха отворени по-рано тази година, ограничени до 500 бройки. С цена от 1,67 милиона тайландски бата (около 221 000 рингита) интересът беше слаб, като бяха направени малко над 150 поръчки преди доставките да бъдат забавени. За сравнение, Toyota Hilux GR Sport струва до 1,29 милиона бата.
В Малайзия пикапите са освободени от акциз, независимо дали са внесени или сглобени на място. Въпреки това само моделите, произведени в Тайланд с най-малко 60% съдържание от държави от ASEAN, се ползват с освобождаване от вносно мито. Това означава, че всяка бройка, внесена от Китай, би била обложена с данък върху вноса.
Ако бъде представен на местния пазар, Shark 6 може да послужи като пробен камък за стратегията на BYD в сегмента на електрифицираните пикапи и да проправи пътя за изцяло електрически вариант в бъдеще. Със своята комбинация от практичност, динамика и хибридна ефективност, моделът би предложил интересна алтернатива за клиентите, които търсят по-екологичен поглед към ежедневния пикап.
Последвайте ни в Google News