Един от най-наболелите проблеми в автомобилната индустрия е поскъпването на изходните суровини за производството. Много често се оказва, че те дори липсват или са трудно откриваеми. Информационната агенция „Ройтерс“ съобщава, че течния реагент AdBlue, който е в основата на работата на по-новите модели дизелови двигатели, е трудно откриваем.
По своята същност AdBlue е уреазен разтвор (карбамид), който отговаря за намаляването на нивата на азотните оксиди, които се съдържат в отработените газове. Наличието на SCR технологията спомага за отвеждането на тези газове. Проблема идва от спирането на производство на уреа от SKW Piesteritz, който е най-големия производител в Германия.
От завода казаха, че след три седмици отново ще преразгледат решението си, като на този етап не могат да дадат конкретно обещание. Това решение до известна степен се очакваше, защото производството на амоняк също беше силно намалено. Тук причината е поскъпването на природния газ.
От окончателно спиране на производството на уреазния разтвор най-много ще пострада товарния транспорт, което неименуемо ще създаде трусове в икономиките на някои страни.