Subaru Crosstrek Hybrid модел 2026 г.: Заслужава ли си Limited пред Sport?

Новият хибриден Subaru Crosstrek се предлага само в две нива на оборудване. Едното е почти луксозно, а другото – не толкова. Но дали разликата от 1000 долара си заслужава?

Хибридният Crosstrek има трудно минало

Subaru Crosstrek винаги е предлагал отлично съотношение между цена и качество. Предишните два опита за създаване на хибридна версия обаче бяха колебливи. Първото поколение беше „мек хибрид“, който се оказа изключително скъп и само незначително по-ефективен от бензиновия вариант. Вторият опит, плъгин хибрид (PHEV), който използваше хибридна технология от Toyota, беше добър, но цената му надхвърляше 40 000 долара, което е огромен скок за Crosstrek. Затова не беше изненада, че моделът беше тихо спрян от производство само след няколко години.

Заедно с новия Forester Hybrid, Subaru обяви, че ще произведе и трето поколение на Crosstrek Hybrid. Този път компанията е уверена в успеха. Налични са две нива на оборудване: Sport, с начална цена от 33 995 долара, и Limited, който започва от 34 995 долара. При толкова малка ценова разлика, струва ли си да се избере по-високото ниво Limited? И колко по-беден е вариантът Sport?

И двата варианта предлагат много за цената си

Макар Sport Hybrid да е по-ниското от двете нива на оборудване, той също предлага много. Първо, и двата модела се предлагат в два ексклузивни цвята: Sand Dune Pearl и Citron Yellow Pearl, които изглеждат изключително привлекателно. Комбинацията от Sand Dune Pearl с 18-инчовите сиво-черни джанти на версията Sport е по-сполучлива от тази с хромираните акценти при Limited. И двата варианта на джанти струват допълнително 395 долара.

Тъй като и двете хибридни версии са позиционирани във високия край на гамата Crosstrek, интериорите им създават усещане за зрялост. И двата разполагат с голяма 12,3-инчова инфоразвлекателна система и са оборудвани с дълъг списък от функции за безопасност. Сред тях са отличената с награди система EyeSight на Subaru с три камери, удобни предни седалки с отлична видимост, комфортен волан и ясно, адаптивно дигитално приборно табло.

Тъй като и двата модела използват една и съща хибридна система, те постигат отличен разход на гориво за сегмента, въпреки наличието на механично задвижване на всички колела: около 6,5 л/100 км в града, 6,5 л/100 км извън града и средно 6,5 л/100 км. Тези стойности не са на нивото на хибридните RAV4 или Honda CR-V, но представляват значително подобрение спрямо бензиновия Crosstrek. Това го превръща в много атрактивна опция за авантюристично настроените шофьори.

Какво тогава липсва на Sport Hybrid?

Разликите се свеждат до материалите в интериора и стандартното оборудване. Limited Hybrid идва с аудиосистема Harmon Kardon с 10 високоговорителя, субуфер и усилвател, докато Sport не разполага с нея. За аудиофилите това е сериозен минус, но стандартната система също звучи доста прилично. За региони със снежни и ледени зими, Limited предлага отопляем волан (липсващ при Sport) и водоустойчиви седалки StarTex в черно с червени контрастни шевове. При Sport Hybrid тапицерията е от черен плат с жълти шевове.

Има разлика и в системите за безопасност. Sport разполага с автоматично аварийно спиране, но само при движение напред. При движение на заден ход има камера и системата предупреждава за наличието на друг автомобил, човек или препятствие, но не спира автоматично. Версията Limited може да спре сама. Освен това Sport не включва технологията DriverFocus на Subaru, която помага за намаляване на разсейването при шофиране, нито асистент за аварийно завиване, каквито има в Limited.

За кого тогава е подходящ моделът Sport?

С разлика от само 1000 долара в цената е трудно да се препоръча Sport пред Limited. При толкова малка разлика, версията Limited предлага значително по-добра стойност, включително и при препродажба. Идеалният купувач за Sport е клиент, който не търси лукс, а просто иска малък, икономичен, безопасен и достъпен автомобил за ежедневна употреба. Такъв клиент вероятно би избрал и по-неутрален цвят, защото за него най-важно е съотношението цена-качество.

Идеалният клиент за версията Limited е този, който иска да добави малко повече стил към ежедневното си шофиране. Разбира се, винаги има възможност за избор на текстилни седалки с жълти акцентни шевове вместо материала StarTex, наподобяващ кожа. Преминаването към червени акцентни шевове обаче е далеч по-приятно и стилно решение. Освен това удоволствието от слушането на музика или подкасти не би било пълно без истински събуфер, който да подсили звука. Версията Limited е за купувача, който не просто иска, а има нужда от повече срещу парите си – и със сигурност го получава.

Финални мисли

И двете версии остават верни на мисията на Subaru да предлага качествени продукти с отлично съотношение между цена и стойност. Именно затова Crosstrek е един от най-харесваните нови автомобили, а бъдещето пред хибридния вариант изглежда обещаващо. Всяко от двете нива на оборудване е солиден избор. Въпреки това версията Limited изглежда по-разумната покупка заради малката разлика в цената спрямо Sport и значителните подобрения, които идват с тези допълнителни 1000 долара. Разбира се, финалното решение при покупка би зависело до голяма степен и от това каква е надценката на дилъра за Limited спрямо Sport. Въпреки това препоръката почти винаги клони към Limited. Единственият случай, в който Sport би бил по-добрият избор, е при изключително ограничен бюджет.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации