Дизайнът на каросерията е в рамките на актуалните форми на топ моделите на McLaren, като тук се появява интересна система, която поддържа по-ниска температура в кокпита – Active Air Management. Благодарение на тази система насрещният поток въздух навлиза над предния сплитър, след което се ускорява и излиза през отвор точно пред кокпита. Тъй като въздухът излиза под високо налягане, потоците обтичат кокпита над и встрани от него. При ниска скорост системата не работи чрез използването подвижна преграда, която насочва въздушната струя към разположените в предницата радиатори.
За задвижването на Elva се грижи същият 4-литров V8 мотор с две турбини, познат от Senna и Senna GTR. Но мощността му е по-голяма в сравнение с тази на Senna – 815 конски сили. Повишението е частично осигурено от използването на нова изпускателна система, в която присъстват 3D принтирани елементи, както и нова електронна карта за управление на мотора.
Максималният въртящ момент е 800 Нм, като ускорението на Elva от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 3 секунди. Двигателят задвижва задните колела чрез 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя.
От McLaren не съобщават колко е теглото на автомобила, но пък потвърдиха, че това е най-лекият модел на McLaren Automotive, т.е без болидите от Формула 1 и това означава, че Elva е по-лек от най-лекия досега 675LT с неговите 1328 кг.
Производствената серия на Elva ще е 399 бройки, всяка една на цена от 1 425 000 милиона лири, като тази сума е за базовата версия на модела, която определено няма да е най-търсената от бъдещите купувачи.