Новият модел е базиран на Renault Scenic E-Tech и няма да замени своя предшественик на пазари като австралийския.
Mitsubishi Eclipse Cross се завръща, като SUV моделът с размери под тези на Outlander вече е изцяло електрически. Автомобилът обаче изглежда познат, тъй като е базиран на Renault Scenic E-Tech.
Това е поредният модел на Renault, който получава емблемата на Mitsubishi след предстоящия ASX (базиран на Captur) и вана Express (базиран на Trafic). За разлика от тях обаче, този автомобил няма да се предлага на пазари извън Европа. Местен говорител на автомобилния производител е заявил пред Torquecafe, че на този етап моделът е предназначен само за европейския пазар.
Самият Scenic E-Tech също не се предлага в Австралия, така че решението не е свързано просто с избягване на вътрешна конкуренция в гамата на Mitsubishi.
Дизайн и интериор
Между електрическите модели на Renault и Mitsubishi има няколко съществени разлики в дизайна. Eclipse Cross е с уникална предна част с имитация на решетка, в чийто център е поставена емблемата с трите диаманта. Фаровете и долната част на бронята също са с променен дизайн.
Хромирана лайстна се простира от предните врати до задната колона, а стоповете са с различна светлинна графика, въпреки че формата им е идентична при двата автомобила.
В интериора промените са по-малко, като специфичните за Mitsubishi елементи се ограничават до различни комбинации на тапицерии и декоративни елементи. Стандартното оборудване включва 12,3-инчово дигитално приборно табло и вертикално ориентиран 12-инчов екран на инфоразвлекателната система с вградени услуги на Google.
Сред останалите стандартни функции са безжична поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, безжично зарядно за смартфон, 410-ватова аудиосистема Harman Kardon, както и контрол на определени функции на автомобила през мобилно приложение.
Технически характеристики
Новият Eclipse Cross е изграден на платформата CMF-EV (позната още като AmpR Medium) на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Първоначално моделът ще се предлага във версия с удължен пробег, оборудвана с никел-манган-кобалтова (NMC) батерия с капацитет 87 кВтч, която осигурява пробег от около 600 км.
Електрическият двигател задвижва предните колела и генерира мощност от 160 кВт (218 к.с.) и 300 Нм въртящ момент. От Mitsubishi твърдят, че електрическият Eclipse Cross може да ускори от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди.
През 2026 г. се очаква и версия с по-малък пробег, която вероятно ще използва задвижването от базовия Scenic E-Tech. То включва по-малка батерия с капацитет 60 кВтч и електромотор със 125 кВт (170 к.с.) и 280 Нм.
С дължина 4470 мм, широчина 1860 мм и височина 1570 мм, новият електрически Eclipse Cross е със 75 мм по-къс, 55 мм по-широк и 115 мм по-нисък от своя предшественик. Междуосието обаче е нараснало със 115 мм до 2785 мм.
Контекст на пазара
Тъй като Mitsubishi няма да предлага електрическия модел в Австралия, следващата година ще бъде първата от 2017 г. насам, в която името Eclipse Cross няма да присъства в местните шоуруми.
Версиите с бензинов двигател и плъгин хибрид (PHEV) на предходния модел бяха спрени от продажба на 1 март 2025 г., тъй като не успяха да покрият новите специфични изисквания за системите за автономно аварийно спиране (AEB), въведени с австралийския стандарт ADR 98/00.
Същият стандарт доведе и до спирането на продажбите на досегашния ASX и Pajero Sport, както и на модели от други марки като Mazda 6 и няколко автомобила на Suzuki – Ignis, S-Cross, Vitara, Swift Sport и Jimny с три врати.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща новина


Подобни публикации

Kia K4 с европейска спецификация, пълният хибрид идва през 2026 г.

Китайският Bugatti на Dreame дебютира през 2027 г. с електрическо и хибридно задвижване

Експерт по сигурността: Китайските автомобили са „устройства за наблюдение“
