Да караш Cadillac в Западен Холивуд не е нещо, с което ще привлечеш внимание. Освен ако не става дума за Cadillac Celestiq. Ръчно изработен и с възможности за персонализация, ограничени единствено от въображението, авангардният хечбек с четири врати е истински спектакъл на колела. Той кара дори най-преситените жители на Лос Анджелис да спират, да се взират и да вдигат палец в знак на одобрение. Подобна реакция получават моделите Corvette в малките градчета на Америка, но тук Celestiq печели овации от хора, свикнали ежедневно с екзотични автомобили и знаменитости. Да привлечеш вниманието на „Сънсет Стрип“ не е лесна задача.
Някой би си помислил, че Celestiq, чиято начална цена е около 340 000 долара, е създаден единствено за да глези своите пътници. Но този ръчно сглобен електрически флагман на Cadillac не е предназначен само за спокойно возене с шофьор.
За да докажат това, от Cadillac разделиха тестовото шофиране между блясъка на Холивуд и криволичещия, тесен асфалт на магистрала „Анджелис Крест“. Оказва се, че Celestiq е повече от скулптура на четири колела. Той е едновременно луксозна вечеря и вълнуващо представление.
Celestiq иска да може всичко
Единственият друг автомобил на GM с толкова силно наклонено предно стъкло има централно разположен V8 двигател и носи емблемата на Corvette. Но това не е единственото общо между Cadillac и американския спортен автомобил. Двата модела споделят и един ръководител – Тони Рома, запален състезател, който е главен инженер на Celestiq и новият шеф на Corvette. Предвид този произход, не е изненада, че Celestiq е всичко друго, но не и скучен зад волана.
Задвижването на Celestiq се осигурява от два електромотора с постоянни магнити, които предлагат задвижване на всички колела и генерират до 655 к.с. и 875 Нм въртящ момент в режим Velocity Max. От Cadillac твърдят, че Celestiq ускорява до 100 км/ч за около 3,8 секунди. Макар да предстои да проверим това на нашата тестова писта, можем да потвърдим, че този луксозен гигант може да бъде изключително пъргав. При рязко натискане на педала на газта, предната част се повдига, а задната кляка, досущ като класически Eldorado. Celestiq е безспорно бърз, но усещането за скорост е съчетано с абсолютно спокойствие – резултат от превъзходната шумоизолация. Кабината на Rolls-Royce Spectre е една от най-тихите, които сме измервали, но Celestiq би трябвало да е много близо до нея, след като успеем да свържем нашите микрофони.
С батерия от 111 кВтч под пода, Cadillac оценява пробега с едно зареждане на 488 км, което надминава Spectre както по капацитет, така и по прогнозен пробег. 400-волтовата архитектура на Celestiq позволява бързо зареждане със скорост до 190 киловата, което според Cadillac е достатъчно за добавяне на около 120 км пробег за 10 минути.
Въпреки внушителната си широчина и силует, по-дълъг от този на Escalade, Celestiq се усеща пъргав като CT5. Това се дължи до голяма степен на завиващата задна ос, която намалява радиуса на завой. Управлението не е толкова комуникативно, колкото при спортните версии Blackwing, но не е и напълно безчувствено. То е добре претеглено, но без изкуствено натоварване в завой, и не предава информация за пътната настилка. Спирачният педал е твърд в началото на хода си, което вдъхва увереност при всяко натискане, а преходът между регенеративното и конвенционалното спиране е плавен.
Феновете на управлението само с един педал ще оценят възможността за избор на такъв режим, който е една от няколкото регулируеми динамични настройки.
Като се имат предвид огромните му размери, Celestiq може би е шедьовърът на GM по отношение на возия и управление. Всяко колело се контролира от петраменно окачване, въздушни пружини и магнитореологични амортисьори. Но истинската магия се крие в активните стабилизиращи щанги – първи за Cadillac. Нещо толкова голямо и комфортно не би трябвало да влиза в завоите толкова стабилно и без накланяне, колкото Corvette, но го прави. Автомобилът не се клати, а се носи по пътя с непоколебима плавност, дори на огромните 23-инчови джанти с нископрофилни летни гуми. Независимо дали се изкачва по криволиците на „Анджелис Крест“ или се движи спокойно по магистрала 101, Celestiq не прави компромиси. Способността му да се превръща от луксозен крайцер в спортен седан е почти магическа.
Cadillac като никой друг
Celestiq е изненадващо приятен за шофиране, но възнаграждава и пътниците. И четиримата пасажери се радват на еднакво комфортни седалки, всяка с отопление, охлаждане и масажна функция. Стандартният стъклен покрив е разделен на четири зони с индивидуално регулируема прозрачност, така че един човек може да се наслаждава на слънцето, докато останалите са на сянка. С музика, съвместима с Dolby Atmos, аудиосистемата AKG с 38 високоговорителя на практика ни пренася от задръстването директно в концертна зала.
Cadillac се завръща към бъдещето
Индивидуалните щрихи са запазената марка на Celestiq. Всеки екземпляр се изработва по поръчка в специално съоръжение в Техническия център на GM в Уорън, Мичиган, което почти елиминира съществуването на два еднакви автомобила. Това е най-персонализируемият Cadillac след Eldorado Brougham от края на 50-те години на миналия век, като дори при Brougham не е било възможно да се поръча под, покрит с кожа или дърво – нещо, което Celestiq предлага. Няма цвят на боята или избор на материал, който да е забранен, въпреки че личният ви Cadillac консиерж ще ви напомни, че по-екзотичните заявки изискват по-дълго време за изчакване и по-висока крайна цена. От Cadillac казват, че минималното време за изчакване е около 12 седмици, но може да се удължи с още няколко месеца в зависимост от сложността на поръчката.
Серийната версия на Celestiq е почти идентична с концепцията, представена през 2022 г., която имаше за цел да възроди ерата на Cadillac като „Световен стандарт“. Тази титла възниква в началото на 123-годишната история на марката и се запазва в продължение на десетилетия, но не е ясно кога този стандарт започва да запада. Някои биха казали, че това е станало с „гърбавия“ Seville от 1980 г., други биха посочили Cimarron, който го последва през 1982 г., а със сигурност е имало и други тревожни сигнали по пътя.
Celestiq може и да не върне на Cadillac статута „Стандартът на света“, но доказва, че компанията все още може да създаде вдъхновяващ флагман, който да се конкурира с най-добрите в класа.
Технически характеристики на Cadillac Celestiq модел 2025 г.
Тип на автомобила: хечбек с 4 врати и 4 места, с преден и заден електромотор и задвижване на всички колела.
Цена (прогнозна): 340 000 щатски долара.
Задвижване: Два синхронни AC електромотора с постоянни магнити. Комбинираната мощност е 655 к.с., а въртящият момент достига 876 Нм. Батерията е литиево-йонна с течностно охлаждане и капацитет 111 кВч. Бордовото зарядно устройство е с мощност 19,0 кВ, а максималната скорост на бързо зареждане (DC) е 190 кВ.
Размери: Междуосие 3307 мм, дължина 5517 мм, широчина 2024 мм и височина 1453 мм. Обем на багажника 906 литра, а на предния багажник – 57 литра. Собственото тегло е прогнозно 3130 кг.
Динамични характеристики (прогнозни): Ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и максимална скорост от 209 км/ч.
Пробег (прогнозен по EPA): 488 км.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща новина

