Най-добрите пикапи за 2025 г.

Надеждни, здрави и универсални, пикапите се превърнаха в далеч по-желани превозни средства през последните години. Стигна се дотам, че много потребители избират работен кон с двойна кабина пред стандартен SUV.

Преди този бум на популярност пикапите бяха чисто утилитарни машини. Днес обаче те стават все по-луксозни и предлагат комфорт, финес и технологии на нивото на SUV, за да привлекат частни купувачи.

Тази стратегия определено работи, както се вижда от нарастващия брой пикапи с двойна кабина по пътищата. В някои държави значителните данъчни облекчения допълнително повишиха тяхната привлекателност, но дори и след промени в регулациите, които предстоят на някои пазари от април 2025 г., логиката зад покупката на пикап остава.

Въпреки всичко, пикапът все още е изключително смислен избор, ако се нуждаете от издръжливо превозно средство, което може да превозва и тегли почти всичко.

След тестове на всички най-нови модели на пазара, нашият фаворит е Ford Ranger. Той е на разумна цена, има луксозен интериор, пълен с интуитивни технологии, а усещането зад волана е като при голям SUV. Ето и кои други пикапи заслужават внимание през 2025 г.

1. Ford Ranger

Ford Ranger е най-популярният пикап в Европа и е лесно да се разбере защо – той е идеалното въплъщение на концепцията за такъв автомобил и е отличен избор за ежедневно шофиране. В сравнение с предшественика си, новият модел направи огромен скок по отношение на привлекателността, черпейки визуално вдъхновение от емблематичния F-150 на Ford с неговия ръбат и солиден дизайн.

Моделът се предлага с единична или двойна кабина и има максимален полезен товар между 1035 кг и 1207 кг в зависимост от версията. Товарната платформа е с конкурентна дължина от 1564 мм.

Интериорът е оборудван с модерни дигитални технологии, включително най-новия вертикално ориентиран сензорен екран на инфоразвлекателната система на Ford, който е лесен и интуитивен за използване. Наборът от физически бутони под него е удобен при шофиране. Качеството на материалите също е на високо ниво.

Предлага се широка гама от двигатели. Изборът включва четирицилиндров дизел със 168 к.с. или 202 к.с., V6 турбодизел с 237 к.с., както и нов бензинов плъгин хибрид с 277 к.с. и изцяло електрически пробег от около 42 км.

На пътя Ranger се усеща повече като SUV, отколкото като пикап. Задното му окачване с листови ресори може да го направи малко неспокоен при преминаване през неравности, но като цяло е комфортен и се управлява прецизно.

2. Ford Ranger Raptor

Най-новото поколение на Ford Ranger Raptor – версията с висока производителност на стандартния Ranger – е още по-привлекателно предложение, особено за търсещите мощност и динамика. Той заменя 2.0-литровия дизелов двигател на предишния модел с по-мощен 3.0-литров бензинов V6, който генерира 288 к.с. и 430 Нм въртящ момент, което значително подобрява офроуд възможностите на пикапа.

Тази допълнителна мощност осигурява достатъчно динамика, за да изненада редица спортни хечбеци и седани на асфалт, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.9 секунди.

И отново, подобреното окачване на Ford е това, което се откроява най-много и го отличава от много други пикапи в този списък. Неговите интелигентни, електронно контролирани адаптивни амортисьори Fox „live-valve“ без усилие изглаждат всякакъв терен.

Резултатът е, че Raptor е гъвкав и контролиран на пътя, докато извън него може да се справи с неравен и пресечен терен при скорости, които вероятно биха оставили традиционните 4×4 автомобили разбити на части.

3. Ineos Grenadier Quartermaster

С цена, започваща от около 66 000 паунда, Grenadier Quartermaster се позиционира в по-високия клас на сегмента, като е базиран на SUV модела Grenadier. Той е създаден за максимална проходимост извън пътя. Quartermaster е с 305 мм по-дълъг от версията Station Wagon, което му осигурява товарна платформа с дължина 1564 мм и ширина 1619 мм – достатъчно голяма, за да побере европалет.

Въпреки това, капацитетът за теглене и полезният товар на Quartermaster са по-близки до тези на петместен 4×4, отколкото на класически пикап. Максималният прикачен товар е 3500 кг, но в товарния леген може да носи 835 кг.

Изборът е между два 3.0-литрови двигателя, доставени от BMW – бензинов или дизелов. И двата са съчетани с осемстепенна автоматична скоростна кутия, която задвижва постоянно и четирите колела. Двигателите са плавни, отзивчиви и пълни с характер.

Извън пътя Quartermaster е изключително способен, с отличен пътен просвет и възможности за газене във вода. Неговото рама-шаси го кара да се усеща малко по-старомоден на пътя, но е достатъчно уравновесен за своя клас.

4. Toyota Hilux

Hilux е дългогодишен член на семейството на Toyota и си е изградил репутация на универсален, издръжлив и надежден автомобил – и е единственият пикап, който реално се конкурира с Ranger по продажби в Европа. Трудно е да се спори с пословичната здравина и възможности на превозно средство като това.

Независимо от нивото на оборудване, Hilux е комфортен и добре обзаведен отвътре. Той се движи и управлява с известна доза финес, но не може да се сравнява с Ranger по комфорт при дълги пътувания и контрол на каросерията. Има и значителен шум от вятъра и пътя.

Hilux се предлага със 148 к.с. 2.4-литров или 201 к.с. 2.8-литров четирицилиндров дизелов двигател. Превозвачите на товари ще се радват да научат, че Hilux има по-добра товароносимост от повечето си конкуренти. Както и при Ranger, можете да избирате между каросерии с единична и двойна кабина. Има и удължена кабина, или Extra Cab, както я наричат от Toyota.

Hilux може да тегли до 3500 кг и да носи полезен товар до 1000 кг. Товарната му платформа е малко по-къса от тази на Ranger – 1555 мм.

5. Volkswagen Amarok

Оригиналният Volkswagen Amarok постави началото на модата при „лайфстайл“ пикапите, комбинирайки здравината на работен автомобил с луксозния интериор и екстериор на висок клас лека кола. Моделът е отличен избор за тези, които ценят комфорта. Въпреки популярността си, първото поколение не успя да генерира достатъчно средства, за да накара счетоводителите на Volkswagen да одобрят разработването на второ поколение, поради което настоящата версия заема повечето си части от Ford Ranger.

В момента има избор от три дизелови двигателя: два четирицилиндрови със 168 к.с. и 202 к.с. и 3.0-литров V6 с 227 к.с., който е съчетан с 10-степенната автоматична скоростна кутия на Ford и постоянно задвижване на четирите колела.

Amarok е добре балансиран пикап. Управлява се чисто и прецизно, а Volkswagen е внесъл своето влияние със силно ниво на финес и комфорт. Въпреки това, окачването с листови ресори, пренесено от Ranger, означава, че може да се затрудни по-неравни пътища, издавайки търговските си корени.

Като изключим компромисната возия, можете да носите максимален полезен товар до 1130 кг. Отвътре Amarok споделя архитектурата си с Ranger, но е облечен в материали от Волфсбург, за да му се придаде луксозно и първокласно усещане. Той е и добре оборудван, като централният сензорен екран е допълнен от множество физически бутони, и като цяло се усеща повече като SUV, отколкото като пикап.

Isuzu D-Max

Isuzu D-Max от години е постоянен, макар и по-незабележим участник в сегмента на пикапите. Той остава солиден избор за тези, които търсят по-достъпно и утилитарно предложение, чиято най-силна страна е издръжливостта. Моделът покрива отлично всички ключови предимства, които се очакват от него – здравина, надеждност и практичност, с което поддържа репутацията си на високо оценен работен автомобил с отлично съотношение цена-качество.

D-Max се предлага в разнообразни конфигурации. Гамата започва от базовата работна версия Utility, преминава през по-ориентирани към ежедневието варианти с добро стандартно оборудване и стига до модела Arctic Trucks. Последният получава повдигнато окачване, гуми с агресивен протектор и внушителен аеродинамичен пакет за визия, подобна на тази на Ford Ranger Raptor.

Налични са версии с единична, удължена и двойна кабина, като за разлика от конкурентите, удължената кабина също може да бъде поръчана с по-високи нива на оборудване.

Тъй като използва рама от стълбовиден тип, D-Max е създаден предимно за движение извън пътя. Това обаче означава, че поведението и комфортът му на асфалт отстъпват на някои от неговите съперници.

За задвижването отговаря 1,9-литров четирицилиндров двигател, който звучи грубо и не предлага особена динамика със своите едва 162 к.с. В резултат на това D-Max е доста муден дори за пикап, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 13 секунди, независимо дали е оборудван с шестстепенна автоматична или шестстепенна ръчна скоростна кутия.

Въпреки това той остава един от най-достъпните пикапи на пазара, изпреварвайки по този показател Toyota Hilux.

KGM Musso

За търсещите малко по-нестандартен пикап, KGM Musso (преди Ssangyong Musso) е разумна и достъпна алтернатива, която се отличава с добро съотношение цена-качество. Като цяло Musso предоставя добро представяне и управляемост, а качествата му на пикап са подкрепени от висок капацитет на теглене и солидна практичност.

Задвижването се осигурява от 2,2-литров дизелов двигател с мощност 199 к.с., който се предлага стандартно за всички варианти и осигурява повече тяга от повечето конкуренти. Двигателят му е сред най-рафинираните в класа.

При базовата версия с ръчна скоростна кутия капацитетът на теглене със спирачки е 3200 кг, като нараства до 3500 кг за шестстепенния автоматик. В зависимост от нивото на оборудване, Musso може да носи полезен товар между 1095 кг и 1205 кг.

В завоите пикапът предлага добро сцепление и контрол върху накланянето на каросерията. Комфортът на возене е променлив, но двигателят е с висок въртящ момент и остава тих при поддържане на постоянна скорост.

Външният му вид е малко специфичен в стандартната версия с къс товарен леген, но за сметка на това предлага четири места, достатъчно големи за възрастни. За тези, които се нуждаят от пълноразмерен леген, е необходимо да изберат най-високото ниво на оборудване Saracen.

Maxus T90EV

Maxus T90EV е единственият изцяло електрически пикап, който се предлага на пазара в Обединеното кралство, което го прави най-добрият избор за електрическо придвижване в този сегмент. Произвеждан от китайския гигант SAIC (собственик на MG), това е средноразмерен пикап, който се предлага на цена под 50 000 паунда без ДДС.

T90EV се задвижва от електромотор с мощност 201 к.с., който осигурява повече от достатъчно мощност, ускорение и лекота на управление. Въпреки това, возията и управлението му са по-твърди от средното за класа, като това важи особено за комфорта на возене.

Интериорът на T90EV е добре конфигуриран, а ергономичното оформление е доста комфортно, с лесни за използване вторични контроли и ясен инструментален панел. Реалният пробег е около 320 километра или малко по-малко при шофиране изцяло по магистрала.

Въпреки че е напълно използваем и функционален, неговото място е предимно като работен инструмент за спестяване на данъци и едва ли ще допадне на някой друг, освен на собственика на бизнеса, чиито пари пести.

GWM Poer 300

Здрав, способен и достъпен, GWM Poer 300 е практичен работен автомобил, който предлага богато стандартно оборудване без висока цена. Стартовата му цена е малко над 30 000 паунда, а дори най-високото ниво на оборудване Vanta струва само 5000 паунда повече, което го прави значително по-евтин от утвърдени конкуренти като Ford и Volkswagen.

В оборудването няма и следа от икономии, като дори базовият модел се предлага с безжично зареждане, климатроник и голям 12,3-инчов екран на инфоразвлекателната система.

Мощността идва от 2,4-литров турбо двигател със 181 к.с., и макар да разполага с въртящ момент от 480 Нм, той се усеща доста муден в сравнение с други четирицилиндрови пикапи. За това допринася и бавната деветстепенна автоматична скоростна кутия.

Возията е малко нервна по второстепенни пътища и на модела му липсват финесът, шумоизолацията и усещането за лек автомобил на неговите конкуренти. Въпреки това Poer притежава сериозни възможности извън пътя, може да носи до 1000 кг полезен товар и да тегли до 3500 кг.

Как да изберем най-добрия пикап

При избора на пикап е необходимо да се вземат предвид няколко различни фактора, за да се намери автомобилът, който най-добре отговаря на конкретните нужди.

Първата стъпка е проучването. Сравняването на няколко модела позволява да се фокусирате върху важните за вас характеристики. Препоръчително е да се прочетат експертни прегледи и да се направят тестови шофирания на различни модели, за да се добие реална представа за поведението им на пътя.

Ако ще превозвате оборудване или редовно ще теглите машини, ще са ви необходими добър полезен товар и капацитет на теглене със спирачки. Повечето пикапи имат капацитет на теглене до 3500 кг. Полезният товар може да варира в зависимост от спецификацията, но е добре да се търси модел, който може да носи поне 1000 кг. Някои пикапи, ориентирани към ежедневието, като Ford Ranger Raptor, може да имат полезен товар под този праг, затова е важно да се проверяват спецификациите преди покупка.

Размерът също е от значение. Пикапите се предлагат с единична, двойна, а понякога и с удължена кабина. Ако редовно ще превозвате пътници, пикап с двойна кабина предлага най-много седалки, пространство и комфорт, доближаващ се до лек автомобил. Важно е да се обмисли как ще се използва автомобилът в ежедневието – дали ще превозва повече товари или хора, и дали по-дългият леген на единичната кабина не би бил по-полезен.

Предназначението е ключов фактор. Изборът на пикап, ориентиран към ежедневието, пред по-утилитарно предложение може да бъде разумен вариант, ако ще се използва предимно в градска среда. В такъв случай фокусът пада върху вътрешното пространство, нивата на оборудване, качеството на изработка и комфорта. Ако обаче пикапът ще се използва като работен автомобил, например във ферма, няма нищо лошо в избора на по-евтино и по-здраво предложение.

Разходите за експлоатация на пикапите могат да бъдат високи, но повечето са оборудвани с ефективни дизелови двигатели, а някои се предлагат и с плъгин хибридно задвижване. Четирицилиндровите дизелови двигатели, предлагани в повечето модели, балансират добре между динамика и икономичност, но V6 двигател може да бъде по-добър избор при редовно теглене. Бензиновите двигатели, монтирани в модели като Ford Ranger Raptor и Ineos Grenadier Quartermaster, добавят характер, но са много по-скъпи за експлоатация.

При избора на най-добрите пикапи целта е да се открият модели, които се отличават в различни категории като проходимост извън пътя, съотношение цена-качество и усещане, близко до това на лек автомобил. Взети са предвид също цената, разходът на гориво и общата стойност на притежание.

Капацитет на теглене и полезен товар

Разгледани са техническите спецификации на всеки пикап, за да се определят максималният му капацитет на теглене (със спирачки) и максималният полезен товар.

Проходимост извън пътя

При съставянето на класацията е оценена проходимостта на пикапите извън пътя, а не само тяхното поведение на асфалт. Тъй като това са превозни средства със селскостопанско и работно предназначение, способността им да се движат навсякъде е важна за всеки потенциален купувач, който ще използва своя пикап по чакълени пътища или в кални полета например.

Експлоатационни разходи

Взети са предвид експлоатационните разходи на всеки пикап, като се отчитат данъците и разходите за гориво. Първоначалната цена на автомобила също е важен фактор.

Издръжливост

Пикапите са работни машини и могат да бъдат подложени на тежка експлоатация в различни среди, поради което качеството на изработката е щателно оценено.

Комфорт и управляемост

Всеки пикап е оценен по отношение на комфорта в интериора и шумоизолацията на купето, като същевременно са анализирани возията и управляемостта както на пътя, така и извън него.

Често задавани въпроси

Какви са предимствата и недостатъците на пикапите?

Пикапите предлагат най-добрия капацитет за теглене и превоз на товари от всички превозни средства на пазара. Обикновено те могат да теглят до 3000 кг и да носят полезен товар от 1000 кг. Съвременните модели предлагат нива на оборудване и комфорт, сравними с тези на SUV, но като цяло са по-евтини за закупуване поради статута им на търговски превозни средства. Те са също така много здрави и издръжливи автомобили, които често могат да се използват извън пътя безпроблемно. Въпреки това пикапите могат да имат по-утилитарен характер и следователно не са толкова приятни за шофиране, колкото големите SUV автомобили. Често не са толкова комфортни, колкото всъдеходите, а поради размерите си могат да бъдат предизвикателство за управление в градски условия. Освен това могат да бъдат и по-малко икономични от SUV.

Променят ли се данъчните правила за пикапите с двойна кабина?

От 1 април 2025 г. пикапите с двойна кабина и полезен товар от 1000 кг или повече ще бъдат третирани като служебни автомобили. Промените в правилата ще се прилагат за корпоративния данък и данъка върху доходите, като камионите с двойна кабина ще се считат за леки автомобили по отношение на капиталовите облекчения и облагите в натура. Всеки, който закупи пикап след април 2025 г., ще бъде изправен пред много по-високи данъчни разходи. Моделите с единична и удължена кабина обаче не са засегнати.

Какви видове пикапи съществуват?

Пикапите могат да бъдат с единична, удължена или двойна кабина. Моделите с единична и удължена кабина предлагат две места, като вторите разполагат с допълнително пространство зад водача. Моделите с двойна кабина са с четири или пет места.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации