Обрат: Ram 1500 възражда V8 двигателя Hemi за модел 2026 г.

След кратка пауза, 5,7-литровият V8 двигател и целият му неподправен характер се завръщат в пълноразмерния пикап Ram 1500 за моделната 2026 година.

Въпреки че марката Ram се отдели от Dodge преди почти две десетилетия, хората все още ги свързват. Според данните от търсенията, през последната година повече потребители са търсили „Dodge Ram“, отколкото „Ram 1500“. Всеки добър маркетинг специалист знае, че подобна разпознаваемост трябва да се поддържа, а не да се изоставя. Ram обаче е упорита марка и изглежда не се интересува особено от предпочитанията на потребителите.

Но когато става дума за задвижващи системи, компанията предприе необичайна стъпка и призна своя грешка. Точно така – от Ram открито признаха, че премахването на 5,7-литровия V8 Hemi от гамата на пикапа 1500 за модел 2025 г. е било пропуск. За да поправят това, осемцилиндровият вариант е възроден за модел 2026 г. и вече се предлага успоредно с новия 3,0-литров редови шестцилиндров двигател Hurricane с два турбокомпресора, който на практика го замени.

Не е изненадващо, че Ram не са правили много промени по двигателя за неговото завръщане. V8 агрегатът генерира същите 395 к.с. и 556 Нм въртящ момент, както при модела от 2024 г. Той отново е съчетан с осемстепенна автоматична трансмисия и се предлага със същите три предавателни числа на диференциала. Опционалният пакет позволява на правилно оборудваните пикапи с Hemi да теглят до 5135 кг. За щастие, можем да потвърдим, че очарованието на Hemi също е стандартно оборудване.

Предизвикателството на завръщането

Въпреки че Hemi отсъстваше само една моделна година, инженерите на Ram подчертават, че връщането му не е било проста задача. Екипът е трябвало да конфигурира, калибрира и валидира 13 различни модула, които свързват двигателя с новата електрическа архитектура, въведена в пикапа миналата година. Фактът, че нищо в електрониката на задвижването не направи впечатление по време на теста, ни кара да вярваме, че сложната интеграция е била успешна.

На хартия Hemi изглежда като крачка назад. В сравнение с 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател, 5,7-литровият V8 има между 25 и 145 к.с. по-малко. Hemi отстъпва и по въртящ момент и на двата варианта на Hurricane – стандартния и този с висока мощност. Ако чистата производителност е основен приоритет, Hurricane е по-добрият избор. Тестовите данни потвърждават това: Ram 1500 4×4 с Hemi двигател и тегло 2533 кг се нуждае от 6,0 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч, докато модел от 2025 г. със стандартния Hurricane постига същото за 4,9 секунди, въпреки че е със 70 кг по-тежък.

Историята е почти същата и при тегленето. Hemi не предлага съществено предимство пред Hurricane. С двойна кабина и стандартна каросерия (единствената конфигурация, налична с Hemi), един пикап с Hurricane може да тегли до 5212 кг. При по-малка кабина и по-дълга каросерия, шестцилиндровият Ram може да тегли дори до 5266 кг. Това е със 131 кг повече от максимума, който Hemi предлага.

Характерът над цифрите

Цифрите обаче не разказват цялата история. Изборът на Hemi добавя нещо, което липсва при шестцилиндровия двигател с турбокомпресори: характер. Това се проявява по два начина.

Първият е звукът. Независимо дали работи на празен ход, или се развърта до червената зона на оборотомера при 5800 об/мин, V8 двигателят звучи заплашително. Част от този звуков профил се дължи на стандартната двойна изпускателна система. При пълно натоварване Hemi изпълва купето със звук от 81 децибела – с 10 повече от най-шумния Hurricane, който сме тествали. За сравнение, една прахосмукачка произвежда около 70 децибела, а кухненски шредер – около 80.

Вторият начин е усещането. Докато Hemi и стандартният Hurricane имат еднаква горна граница на оборотите, редовият шестцилиндров двигател има крива на въртящия момент, подобна на дизелов агрегат, която е ефективна, но лишена от драма. Мощността на Hurricane идва силно в ниските обороти, но след 5000 об/мин тягата намалява осезаемо. Hemi, от друга страна, създава усещането, че иска да се развърта безкрайно. Тази характеристика се усеща и на пътя – Ram 1500 с Hemi за 2026 г. се нуждае от 3,2 секунди, за да ускори от 48 до 80 км/ч, изравнявайки времето на модел с по-мощния Hurricane.

Все така отличен пикап

Като изключим драмата около двигателя, останалата част от преживяването с Ram е на практика същата, независимо от задвижването. Подобно на своите шестцилиндрови събратя, осемцилиндровият 1500 притежава леко и линейно управление, комфортна возия и изненадващо контролирано поведение за автомобил с тези размери. Оборудван с всесезонни гуми Bridgestone на 20-цолови джанти, тестовият пикап с Hemi постигна странично ускорение от 0,76 g – с 0,01 g повече от шестцилиндров 1500 с 22-цолови джанти и гуми Pirelli. Въпреки че е с почти 175 кг по-лек, спирачният път на модела с Hemi от 113 км/ч е 61,6 метра – с 2,4 метра по-дълъг от този на пикапа с Pirelli.

Все пак има няколко неща, които предизвикват критика. Най-забележителното е цената от 1200 долара, която Ram иска за Hemi спрямо стандартния Hurricane, който сам по себе си добавя 1695 долара към сметката спрямо базовия V6. Като се има предвид по-ниската мощност на V8, Ram буквално таксува повече за по-малко. При нивата на оборудване RHO и Tungsten, V8 двигателят дори не се предлага.

Другата ни основна забележка е свързана с емблемата на предните калници на моделите с Hemi. Нямаме проблем със самия дизайн, който изобразява глава на овен с тяло на V8 двигател и изглежда страхотно. Проблемът е в името: „Символ на протест“. Срещу какво точно протестират шофьорите на 1500 V8? Срещу по-евтин и по-динамичен двигател?

Нашата присъда: Завръщането на Hemi

Дали това е символичен протест срещу тенденцията за премахване на големите двигатели? Ако е така, тогава е особено объркващо, като се има предвид, че Hemi има одобрението на Агенцията за опазване на околната среда (EPA).

Този пикап с Hemi ли е? Разбира се, че е, и се радваме, че се завръща.

Независимо дали смятаме името на емблемата за глупаво, възкресяването на модела 1500 с Hemi двигател е решение, което приветстваме с отворени ръце. Подобно на прозвището „Символ на протеста“, харченето на допълнителни пари за двигател, който не е толкова мощен, колкото неговия заместник, може да не изглежда много смислено. Но нещата невинаги трябва да имат смисъл, както разкрива и странното нежелание на Ram да признае корените си в Dodge. Със или без мощта на Hurricane или емблема на Dodge, Ram 1500 с Hemi двигател за модел 2026 г. ни напомня, че един страхотен продукт може да надделее над малко неразумност.

Технически характеристики

2026 Ram 1500 Big Horn Crew Cab 4×4
Тип на автомобила: пикап с предно разположен двигател, задно/двойно задвижване, 5 места, 4 врати

ЦЕНА
Базова/Тествана версия: $54 575/$63 820
Опции: 5.7-литров V8 Hemi, $2895; Ниво на оборудване Big Horn 2 (20-цолови всесезонни гуми 275/55R-20, климатик с двузонов контрол, отопляеми предни седалки и волан, инфоразвлекателна система Uconnect 5 Nav с 12.0-инчов сензорен екран, електрическа шофьорска седалка с 8 настройки, задна седалка 60/40 със сгъваем подлакътник, електрически плъзгащ се заден прозорец), $2770; Пакет Night (20-цолови алуминиеви джанти, диференциал с ограничено приплъзване, брони в цвета на купето, електрически огледала с акцентиращ цвят), $1495; Пакет Bed Utility (защитно покритие на товарния отсек, осветление, 115V изход, регулируеми куки за товари, сгъваемо стъпало), $945; трисекционно покривало за товарния отсек, $550; контролер за спирачките на ремарке, $295; Металик боя Forged Blue, $295

ДВИГАТЕЛ
V-образен 8-цилиндров с 16 клапана и долен разпределителен вал (pushrod), чугунен блок и алуминиеви глави, многоточково впръскване на горивото
Работен обем: 5654 куб. см
Мощност: 395 к.с. при 5600 об/мин
Въртящ момент: 556 Нм при 3950 об/мин

ТРАНСМИСИЯ
8-степенна автоматична

ШАСИ
Окачване, предно/задно: контролни рамена/цял мост
Спирачки, предни/задни: 378 мм вентилирани дискове/376 мм вентилирани дискове
Гуми: Bridgestone Alenza Dueler H/L 275/55R-20 113T M+S

РЕЗУЛТАТИ ОТ ТЕСТА
Ускорение 0–97 км/ч: 6.0 сек
¼ миля (402 м): 14.5 сек при 156 км/ч
Ускорение 0–161 км/ч: 15.6 сек
Максимална скорост (електронно ограничена): 169 км/ч
Спирачен път от 113 км/ч: 62 м
Странично ускорение: 0.76 g

ШУМ В КУПЕТО
На празен ход: 38 dBA
При пълно ускорение: 81 dBA
При 113 км/ч: 67 dBA

РАЗХОД НА ГОРИВО (ИЗМЕРЕН)
Наблюдаван: 14.7 л/100 км

РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 13.1/14.7/11.8 л/100 км

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации