Lamborghini е марка, която залага на емоциите, а моделите ѝ, подобно на тези на Ferrari, се фокусират повече върху усещанията, отколкото върху сухите данни на хартия.
През последните години италианският производител преминава през едни от най-значимите си промени, откакто стана част от групата на Audi в края на 90-те години. Компанията наскоро въведе хибридни технологии в двата си суперавтомобила.
В резултат на това звучният V10 двигател, познат от Huracan и Gallardo, е заменен от V8 с два турбокомпресора в новия Temerario. V12 агрегатът обаче продължава живота си в Revuelto, макар и вече с подкрепата на плъгин хибридна система.
Това обаче не означава, че тези автомобили са по-бавни – напротив, и двата са способни да надминат своите предшественици, факт, който Lamborghini отчита.
Асистент за по-добро шофиране
Макар някои да възприемат новите технологии като притъпяване на вълнението, Lamborghini заявява, че използва изкуствен интелект (ИИ) не само за да помогне на собствениците да шофират по-бързо, но и за да адаптира автомобилите към техния стил на управление.
Главният технически директор на Lamborghini, Рувен Мор, обясни пред The Drive, че компанията вече използва технология, която е първа стъпка към пълноценен ИИ. Става дума за система за машинно самообучение, която управлява разпределението на въртящия момент спрямо настилката и стила на шофьора.
Той добави, че в бъдеще може да си представим автомобил, който теоретично разпознава емоциите на водача и адаптира системите за контрол спрямо тях. Ако автомобилът е достатъчно интелигентен, за да усети, че шофьорът иска да се забавлява, алгоритъмът би могъл да позволи по-голям ъгъл на странично приплъзване, управлявайки поведението на колата по различен начин.
Технология, вдъхновена от видеоигрите
Според Мор тези системи, базирани на изкуствен интелект, могат да помагат на шофьорите да взимат по-добри решения на пистата. Те ще могат да разпознаят кога водачът е натрупал достатъчно опит, за да бъдат намалени някои от ограниченията – подобно на начина, по който видеоигрите адаптират нивото си на трудност спрямо уменията на играча.
Мор даде пример, че ако алгоритъмът установи, че при всеки завой шофьорът използва твърде голям ъгъл на волана, което води до недозавиване, системата ще се научи да ограничава ъгъла на завиване, за да избегне този проблем.
Наскоро представеният Lamborghini Fenomeno, базиран на Revuelto, е първият автомобил на марката, оборудван с новия „6D сензор“. Този модул събира данни от всички системи на автомобила, за да задейства алгоритмите.
Мор поясни, че алгоритъмът разбира заобикалящата среда, а 6D сензорът му предоставя много по-прецизна информация за състоянието на автомобила. Тъй като сензорът измерва движението на каросерията в шест степени на свобода, той позволява много по-точно управление на контролните системи. Според него това е технологията, която отваря вратата към бъдещето.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

