Стратегически съюз за бъдещето
Hyundai Motor Company и General Motors (GM) обявиха значимо партньорство за съвместна разработка на пет нови автомобила, предназначени за пазарите в Северна и Южна Америка. Проектът ще стартира през 2028 г., като целта е да се ускори растежът, да се намалят разходите и компаниите да се адаптират към новите пазарни реалности, включително прехода към електрическо задвижване и по-строгите регулации.
От Hyundai прогнозират, че след пълното си внедряване сътрудничеството може да генерира до 800 000 годишни продажби, като първоначалните очаквания са за около 100 000 автомобила.
Разнообразна гама, съобразена с регионите
Проектът предвижда производството на пет модела: електрически лекотоварен ван за Северна Америка, компактен кросоувър, седан, както и компактен и средноразмерен пикап за Централна и Южна Америка.
Hyundai ще ръководи разработката на електрическия ван и компактните автомобили, докато GM ще отговаря за създаването на средноразмерния пикап.
Отвъд продукта: подходът „донор-реципиент“
Според Хосе Муньос всеки модел ще има водещ партньор („донор“) и вторичен партньор („реципиент“), който ще използва готовата платформа.
Партньорството надхвърля обикновената продуктова разработка. Двете компании проучват и други възможности за съвместна работа, особено в областта на логистиката, доставките на стомана и батерии, както и технологиите за водородни горивни клетки. Дъщерното дружество на Hyundai, Glovis, вече обслужва част от логистиката на GM, като транспортира автомобили от Азия до САЩ.
Успехът на това сътрудничество зависи и от силното сътрудничество на ръководно ниво между Юсън Чунг, изпълнителен председател на Hyundai, и Мери Бара, главен изпълнителен директор на GM. И двамата бизнес лидери разглеждат този съюз като ключов за поддържане на конкурентоспособността на един бързо трансформиращ се пазар.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

