Китайските производители на автомобили се надпреварват да навлязат на европейския пазар, а Changan е поредното име в дългия списък. Компанията е една от най-старите в страната и вече има установени дизайнерски и инженерни центрове в Европа.
Първият досег с марката е чрез Changan Deepal S07 – електрически SUV от D-сегмент, който предлага изключително богато оборудване на конкурентна цена. Предлага се само една версия, а единствената опция, за която се доплаща, е теглич. Сред основните конкуренти са BYD Sealion 7 и Skoda Enyaq, въпреки че от Changan вероятно биха позиционирали модела си като алтернатива на BMW iX3 на цената на масов автомобил.
Въпреки обещанията за шаси, настроено специално за европейските пътища, реалността се оказва по-различна. Краткият отговор на въпроса дали си заслужава покупката е „не“. Макар автомобилът да има потенциал, усещането зад волана, комфортът на возене и технологията на батерията не отговарят на съвременните стандарти.
Какво е новото?
В основата на S07 е платформата EPA1 на Changan, която се използва от 2022 г. и служи за база на Mazda 6e. Самият модел S07 е представен в Китай през 2023 г., а версията за Европа е базирана на обновения модел от 2024 г.
За момента на пазара се предлага само версията със задно задвижване и по-голямата от двете налични батерии. На други пазари има и вариант с удължен пробег, който комбинира по-малка батерия с 1.5-литров бензинов двигател, работещ като генератор. Очаква се тази версия, както и по-малкият SUV Deepal S05, да се появят в Европа на по-късен етап.
Инфоразвлекателната система и технологиите за полуавтономно управление са разработени от Huawei, а батерията е доставена от CATL. Всичко това е обвито в каросерия, проектирана от дизайнерското студио на Changan в Торино.
Технически характеристики
Автомобилът е оборудван с NMC батерия с капацитет 80 кВч, която захранва електромотор с мощност 218 к.с., задвижващ задните колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.9 секунди. Пробегът по цикъла WLTP е едва 475 км, което е по-малко от повечето конкуренти с батерии с подобен размер.
Скоростта на зареждане също е разочароваща. Максималната мощност от 90 кВ прави стандартното зареждане от 10% до 80% да отнема 48 минути, докато повечето съвременни електромобили се справят за под 30 минути, а най-добрите – за по-малко от 20. Максималната скорост е 180 км/ч, а въртящият момент достига 320 Нм.
Как се управлява?
Накратко – некомфортно. Твърденията, че автомобилът е настроен за европейските пътища, изглежда не отговарят на истината, тъй като S07 подскача нервно, независимо от скоростта или пътната настилка. При преминаване през дупки и неравности окачването се затруднява и пропуска в купето резки удари и тропане.
Управляемостта също не впечатлява. Воланът е твърде лек и директен, за да вдъхне увереност, а автомобилът не показва особено желание да влиза в завои. Сцеплението обаче е добро, а динамиката е напълно адекватна. Усещането на спирачния педал е по-добро от това при много конкурентни модели.
Двойните стъкла помагат за намаляване на шума от вятъра и почти не се чува работата на електромотора. По-сериозен проблем е силният шум от гумите и окачването при движение по по-груби настилки.
Какъв е интериорът?
Дизайнът е подчертано минималистичен, в стила на Tesla. Всички основни функции се управляват от 15.6-инчов хоризонтален сензорен екран, който автоматично се накланя към водача при влизане в автомобила. Графиката е ясна, а софтуерът работи бързо, но някои менюта са претрупани с текст и навигацията не е интуитивна.
Качеството на материалите е добро в горната част на купето, където има мека на допир пластмаса и изкуствена кожа. По-ниско обаче пластмасите са твърди. Пространството е сред силните страни на модела. Мястото за краката на задните седалки е много щедро, а равният под улеснява настаняването на трима пътници. Обемът на багажника от 445 литра е приемлив, но не и впечатляващ.
Финална оценка
Това е поредният китайски автомобил, който е „почти“ добър. Колкото и някои аспекти на S07 да са на ниво, други са откровено лоши. Некомфортното возене и силният шум биха били достатъчни, за да откажат много купувачи, но проблемите са по-дълбоки.
Най-голямото разочарование е технологията на батерията. Пробег от 475 км не е впечатляващ за такъв капацитет, а скоростта на бързо зареждане е просто незадоволителна. С някои подобрения по инфоразвлекателната система и шасито S07 би могъл да бъде по-добър, но за да се конкурира с най-добрите в класа, се нуждае от изцяло нова батерия.
Здравейте, анализирах предоставения вход.
Изглежда, че вместо текст на статия, сте ми подали само HTML код със списък от връзки към изображения. За да изпълня мисията си, ми е необходим същинският текст на английски език.
Моля, предоставете пълния текст на статията, за да мога да го обработя.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

