Не е изненадващо, че при ниски скорости окачването е твърдо и остава загадка защо някой би избрал да шофира своето GT3 в центъра на Лондон. С повишаване на скоростта обаче усещането се подобрява значително. Атмосферният шестцилиндров боксерен двигател остава истинско чудо. Малко съвременни автомобилни двигатели притежават такъв характер, а вибрациите, разнообразието от звуци и, разбира се, динамиката са празник за сетивата. С обороти, достигащи 9000 об/мин, можете да надхвърлите ограниченията на скоростта още на втора предавка.
Скоростната кутия също заслужава специално внимание. Седемстепенната PDK трансмисия на Porsche остава една от най-добрите в своя клас, но докато все още се предлага, ръчната скоростна кутия си заслужава избора. Всичко в нея създава усещане за солидност и прецизност – от по-твърдия в сравнение с повечето нови автомобили съединител до точната и механична смяна на предавките. Забележително е как един спортен автомобил модел 2025 г. може да предложи такова възхитително аналогово усещане.
Тя възнаграждава и насърчава добре премерената смяна на предавките и макар да е по-лесна за овладяване от версията S/T, не е толкова удовлетворяваща, колкото тази специална серия. В менютата може да се избере и функция за автоматично напасване на оборотите, която спестява необходимостта от използване на техниката „пета-пръсти“.
Това не е 911, който предразполага към дълги пътувания – при магистрална скорост оборотите се движат около 3000 об/мин, а комбинацията от звук и вибрации може да се окаже досадна при по-продължително шофиране. Въпреки това, авторът на оригиналния текст е успял да прекара три часа зад волана с лекота.
Какво ще кажем за интериора?
Дигиталното приборно табло е доминирано от централно разположения оборотомер, като дори има опция той да се завърти така, че пиковата стойност от 9000 об/мин да се намира в горна мъртва точка. Сензорният екран в средата е леснодостъпен, а наличието на достатъчно физически бутони опростява управлението на основните функции.
Новото тук са изключително ниско разположените седалки. Както и преди, GT3 може да бъде поръчан с олекотени карбонови седалки (срещу 5390 паунда), но разликата този път е, че те вече са сгъваеми, което улеснява достъпа до задната част на автомобила. Преди това не беше толкова важен фактор, тъй като моделите GT3 никога не са се предлагали със задни седалки, но това се променя с поколението 992.2.
Задните места обаче са най-добре описани като „подходящи за деца при необходимост“. Нито един възрастен не би могъл да запази достойнството си, докато се измъква отзад, а пространството за главата е недостатъчно дори за по-нисък човек. Все пак е добре, че ги има, защото това означава, че ако имате партньор и едно или две деца, някой от тях няма да остане вкъщи по време на неделната разходка.
Седалките се предлагат и с подвижна облегалка за глава, така че да можете по-лесно да управлявате автомобила с каска, тъй като без подложката не се налага да навеждате врата си напред.
Преди покупка: нива на оборудване и конкуренти
Както вече споменахме, GT3 се предлага в два варианта – със или без голямо задно крило. Цената и на двата е скочила значително, като началната им стойност е 158 200 паунда. Цената за PDK или ръчна скоростна кутия също е еднаква. За сравнение, базов модел 911 Carrera вече струва 104 000 паунда, докато цените на употребяваните GT3 са значително по-високи от каталожните. Малко вероятно е да загубите пари от GT3, освен ако не прекалите с богатия списък с опции на Porsche.
Основната опция, която трябва да се обмисли при версията Touring, е пакетът Lightweight (29 233 паунда). Той спестява 22 кг от теглото и включва олекотени седалки тип „корито“, карбонов покрив, олекотени панели на вратите с дръжки от плат, както и скъсен скоростен лост, специфичен за GT (само при ръчната трансмисия). Пакетът включва още карбонови стабилизиращи щанги и свързващи елементи на задния мост, както и заден панел от въглеродни влакна. Включени са и 20- и 21-цолови магнезиеви джанти. Системата за повдигане на предницата, струваща 2701 паунда, също е препоръчителна.
Въпреки че пакетът Lightweight представлява сериозен допълнителен разход, има вероятност да се наложи да го понесете, за да получите най-добра възвръщаемост при препродажба. Това са детайлите, които имат значение за клиентите на GT моделите.
В момента GT3 се намира в почти празна пазарна ниша. Ferrari 296 Speciale все още не е на пазара, а McLaren не произвежда версия Long Tail. Когато тези модели се появят, времената за автомобилните ентусиасти ще бъдат вълнуващи.
Заключение
Изключителен. Въртящият момент може да е по-нисък в сравнение с предишното поколение, но всяка една от останалите промени, направени по 992.2 GT3, е издигнала автомобила на още по-високо ниво.
А сега, когато се предлага с четири места, е трудно да си представим как би могъл да бъде подобрен още.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

