BMW залага на технологичното разнообразие при следващото поколение X5, като ще предлага луксозния SUV с бензинови, дизелови, plug-in хибридни, електрически и водородни задвижващи системи.
По този начин купувачите ще могат да избират между бензинови, дизелови, plug-in хибридни, електрически и водородни версии. Последните две ще носят името iX5, което ще позволи на луксозния SUV да отговори на нуждите на по-широк кръг клиенти и пазари в световен мащаб.
В градове като Лос Анджелис и Токио вече има изградени станции за зареждане с водород, а столици като Сеул в Южна Корея активно инвестират във водородна инфраструктура.
Докато iX5 използва водородни горивни клетки, които преобразуват горивото в електричество за задвижване на електромотори, компанията е започнала да проучва технологията в комбинация с двигатели с вътрешно горене още през 80-те години на миналия век.
През 2004 г. BMW обяви производството на 100 броя от модела Hydrogen 7, базиран на тогавашния флагман – лимузината E65 760Li. При него 6,0-литровият V12 двигател работеше директно с водород.
Въпреки че iX5 Hydrogen ще бъде първият масово произвеждан модел, достъпен за широката публика, BMW вече тества технологията в световен мащаб през последните години с пилотна серия от отиващото си поколение X5.
Водородният iX5 разполага със система от горивни клетки трето поколение, която BMW разработва в сътрудничество с Toyota.
Желаещите да се сдобият с iX5 Hydrogen ще трябва да изчакат до 2028 г. за пазарната премиера на модела. Въпреки това, вътрешен източник от компанията, познат във форума Bimmerpost с псевдонима „ynguldyn“, твърди, че производството на новата гама X5 ще започне през август 2026 г. и ще продължи до 2035 г.
Без да се брои спортният X5 M, очаква се гамата да включва версиите X5 40, 40 xDrive, 40d xDrive, 50e xDrive, M60 xDrive, M60e xDrive, както и iX5 50 xDrive, 60 xDrive, M70 xDrive и iX5 Hydrogen. Разбира се, само малка част от тези варианти ще бъдат налични в австралийските шоуруми.
Членът на борда на BMW Йоахим Пост заяви по време на скорошно събитие, че с пускането на новия BMW X5 с избор от пет варианта на задвижващи системи, компанията за пореден път демонстрира своята водеща позиция на технологичен пионер. Той добави, че водородът има съществена роля в глобалната декарбонизация и затова BMW е ангажирана да тласка технологията напред.
Последвайте ни в Google News