Робо-такситата на Tesla вече катастрофират в Остин

На 1 юли Tesla стартира своята дългоочаквана услуга за робо-таксита в Остин, Тексас, присъединявайки се към конкуренти като Waymo и Zoox. Мнозина определиха това като триумф за Илон Мъск и първа стъпка към мащабното въвеждане на автономни таксита в САЩ. Нова информация обаче разкрива, че автомобилите Model Y, оборудвани със системата за пълно самоуправление (FSD), вече са участвали в няколко инцидента.

Скорошни данни, разкрити от Forbes, изброяват най-малко три катастрофи, датирани към 1 юли. Въпреки че първоначално се предполагаше, че всички са станали в този ден, сега изглежда, че инцидентите са се случили по различно време през същия месец. Голяма част от детайлите са редактирани от Tesla с цел защита на търговска тайна, но някои основни подробности са оповестени.

Първи регистрирани инциденти

Първият инцидент е регистриран в 3:45 ч. сутринта на неопределена дата през юли. В описанието на Tesla се посочва, че Model Y „е бил спрял (докато се е движил направо) и е ударен в задната дясна част от предницата на SUV. Извикана е полиция.“ Вторият сблъсък е в 12:20 ч. и в доклада пише: „Tesla удари неподвижен обект с предната си дясна част при скорост от около 13 км/ч. Има леки наранявания, без хоспитализация. Извикана е полиция. Автомобилът е изтеглен с пътна помощ.“

При третия инцидент, случил се в 15:15 ч., „задната дясна част на Tesla се е ударила в предната дясна част на SUV, докато Tesla е правила десен завой със скорост от около 3 км/ч. Полиция не е викана.“

Предизвикателства пред автономните таксита

Смята се, че през юли е имало поне още един инцидент, който не е докладван. Forbes отбелязва, че видеозапис показва как една от гумите на робо-такси удря предната част на паркиран автомобил на паркинг. Не е ясно защо този сблъсък не е включен в списъка, но е възможно причината да е, че се е случил в частен имот или че щетите са се изразявали само в следи от гуми.

Не е ясно колко километра са изминали автомобилите от услугата на Tesla в Остин, но в края на юли Илон Мъск заяви, че са навъртели около 11 300 тестови километра. За сравнение, автономните превозни средства на Waymo са изминали над 154 милиона километра от въвеждането си преди няколко години.

Данните за безопасността също подчертават разликата. ArsTechnica съобщава, че за първите си 80 милиона километра Waymo е регистрирала 60 сериозни инцидента, при които са се задействали въздушни възглавници или е имало ранени. Макар и все още в начален етап, статистиката на Tesla в Остин показва колко сериозно може да се окаже предизвикателството пред компанията.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации