Представител на Cupra потвърди, че производството на спортния SUV Ateca ще бъде прекратено до края на тази година, като оставащите наличности ще бъдат разпродадени през следващите месеци.
„Планираме да изтеглим този автомобил от австралийския пазар през следващите около шест месеца“, заяви г-н Шейфър. „Той е в последния етап от своя жизнен цикъл. Беше страхотен автомобил и сега ще видим колко бързо ще се изчерпят оставащите бройки.“
Моделът Ateca постави началото на самостоятелната марка Cupra през 2018 г. Той е базиран на Seat Ateca, чието производство стартира през 2016 г., и е технически свързан със Skoda Karoq и предишното поколение Volkswagen Tiguan.
Преди това Cupra беше само спортно ниво на оборудване за моделите на Seat, подобно на R-версиите на Volkswagen. Formentor стана първият самостоятелен модел на Cupra, който не е базиран на автомобил на Seat, последван от електрическия хечбек Born, който по ирония на съдбата първоначално беше представен като концепт на Seat.
През 2020 г. Cupra Ateca получи фейслифт, като именно обновената версия стана част от стартовата гама на марката в Австралия през 2022 г. заедно с хечбека Leon и кросоувъра Formentor.
За разлика от Leon и Formentor, които използват по-новата платформа MQB evo, Ateca е базиран на по-старата архитектура MQB. Връзката му със Skoda Karoq е толкова тясна, че двата модела се произвеждат в един и същи завод в Квасини, Чехия, и дори споделят панела на покрива и вратите.
Първоначално Cupra Ateca дебютира с 2,0-литров турбобензинов двигател с мощност 300 к.с. (221 kW) – версия на агрегата EA888, използван в редица спортни модели на VW Group като Audi S3 и VW Golf R.
С постепенното намаляване на пазарния дял на Seat в Европа, Cupra започна да разширява гамата си, за да навлезе в по-масови сегменти, като същевременно запази спортния характер на своите продукти. В резултат на това към гамата на Ateca бяха добавени версии с мощност 150 к.с. (1.5 TSI) и 190 к.с. (2.0 TSI).
С по-малко мощния двигател базовата цена на Ateca в Австралия спадна значително, което даде на испанския SUV по-добро съотношение между цена и качество в сравнение със Skoda Karoq. Еквивалентната версия на Karoq, Sportline 4×4, е значително по-скъпа и изисква допълнително оборудване, за да достигне спецификациите на Ateca.
Въпреки това Ateca не успя да набере популярност на австралийския пазар. Там моделът редовно беше изпреварван по продажби от по-малкия Formentor в съотношение приблизително пет към едно и изоставаше значително и зад Karoq.
Моделът вече е заменен от изцяло новия Terramar, въпреки че за кратко двата автомобила ще се произвеждат едновременно. Terramar обаче е базиран на по-новата платформа MQB evo и предлага задвижване тип „мек хибрид“ и plug-in хибрид, каквито Ateca не притежава.
Към момента на публикуване на информацията в складовете на Cupra Австралия са останали едва 65 броя от модела Ateca.
Последвайте ни в Google News