Новият аеродинамичен пакет ще бъде наличен за компактния спортен модел по-късно тази година
Toyota винаги е имала намерение да участва с GR Yaris в рали състезания и именно от чакълестите етапи произлизат последните подобрения за този „хотхеч“ (мощен спортен хечбек).
Към гамата на GR Yaris е добавен нов пакет, наречен Aero Performance Package. Той е предназначен ексклузивно за флагманското ниво на оборудване GTS и се очаква в австралийските шоуруми по-късно тази година.
Аеродинамичният кит е вдъхновен от подобрения, разработени за японския рали шампионат и сериите Super Taikyu. Той добавя 4500 австралийски долара към цената на GR Yaris GTS и според Toyota осигурява не само повече сцепление, но и по-добро охлаждане на автомобила.
Какво включват подобренията?
Пакетът включва отвор за охлаждане и вентилационни отвори на предния капак в стила на GR Corolla, които позволяват на горещия въздух от 1,6-литровия трицилиндров турбо двигател да излиза по-лесно.
За да се подобри сцеплението с асфалта, са добавени нов преден спойлер и регулируемо задно крило. Последното може да се настройва в зависимост от нуждата от по-голяма или по-малка притискаща сила.
Промени има и по предните калници, където са добавени нови отвори. Задната броня вече разполага с два въздуховода – решение, заимствано от състезателен автомобил от сериите Super Taikyu, чиято каросерия се е повредила заради натрупване на налягане. Добавена е и нова кора под пода за по-добро насочване на въздушния поток.
Шон Ханли, вицепрезидент по продажбите, маркетинга и франчайз операциите в Toyota Australia, заяви, че опитът на Toyota Gazoo Racing винаги е бил използван за създаването на все по-добри серийни автомобили, а пакетът Aero Performance за GR Yaris GTS е ясно доказателство за това.
Той добави, че тези подобрения правят динамичния GR Yaris още по-способен, като помагат за увеличаване на сцеплението, подобряване на спирането и цялостната производителност, като същевременно придават и по-агресивна визия.
Без промени по задвижването
Промени по двигателя няма. Трицилиндровият агрегат продължава да развива мощност от 300 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Задвижването е към четирите колела чрез шестстепенна ръчна или осемстепенна автоматична скоростна кутия.
Тъй като пакетът Aero Performance се предлага само за версията GTS, автомобилът се възползва от стандартното оборудване на флагманския модел. То включва ковани алуминиеви джанти, гуми Michelin Pilot Sport 4S, преработено спортно окачване, диференциал с ограничено приплъзване Torsen и система за впръскване на вода в интеркулера.
Цените за версията с ръчна скоростна кутия започват от 64 990 австралийски долара без местните такси, а за автоматичната версия – от 67 490 австралийски долара.
Последвайте ни в Google News