В днешно време пазарът на луксозни SUV автомобили предлага огромно разнообразие. Почти всяка премиум марка разполага с широка гама от модели – от маневрени компактни предложения до внушителни триредови гиганти. Lexus, разбира се, не прави изключение.
Първи впечатления от луксозния Lexus NX 450h+
Със своята огромна решетка с формата на пясъчен часовник, остри линии и цялостен дизайн, NX се вписва идеално в стила на Lexus. Автомобилът има привлекателна визия, макар и с повече детайли, отколкото някои биха предпочели.
Предните светлини изглеждат внушително, като за този модел стандартно се предлагат тройни LED елементи и LED фарове за мъгла. Броните също са с наситен дизайн, а погледнат от определени ъгли, NX изглежда много широк в основата си и значително по-тесен в горната част, което му придава почти пирамидална форма.
Впечатления от управлението и представянето
NX 450h+ се предлага стандартно с 20-инчови джанти с тъмносиво металиково покритие, което се съчетава отлично с наличния цвят Nori Green. Този компактен SUV се предлага и с няколко други смели цвята, включително Copper Crest – блестящо червеникаво-кафяво, Redline – огненочервено, и Grecian Water – наситен електриковосин цвят. Предлагането на толкова много ярки и интересни цветове за луксозен автомобил е почти нечувано, особено в сравнение със съвременните германски производители.
Впечатления от шофирането и динамика
Авангардният дизайн и компактните размери на NX може да подсказват, че този SUV е спортен и ангажиращ за шофиране, но това не отговаря на истината. Автомобилът не създава усещане за нестабилност, но същевременно не е от онези коли, които биха ви накарали да станете рано в събота сутрин, за да се насладите на любимия си планински път. Вместо това NX 450h+ е плавен и изтънчен, точно както се очаква от един традиционен Lexus.
Окачването на този модел се справя отлично с филтрирането на неравностите по пътя и по-големите сътресения, без автомобилът да се накланя прекомерно в завоите. Купето остава впечатляващо тихо при висока скорост, с изключение на опционалните напречни греди на покрива (цена от 395 долара), които издават забележим свистящ шум. Звукът не е силен, но определено се чува как вятърът се завихря около тях. Всъщност, по време на първото шофиране, усещането беше сякаш люкът на покрива е леко открехнат, макар да беше напълно затворен.
В унисон с возията, управлението на NX 450h+ е леко и плавно. Кормилната уредба е добре балансирана – нито прекалено бърза, нито твърде бавна – и предава минимални вибрации от пътната настилка.
Ускорение и спирачна система
Този plug-in хибрид се задвижва от система, изградена около 2,5-литров атмосферен четирицилиндров двигател, използван в множество други модели на Toyota и Lexus. Сам по себе си агрегатът осигурява 181 к.с. и 229 Нм въртящ момент. Той е подпомаган от електронно управляема безстепенна автоматична трансмисия (eCVT), която се състои от специален планетарен редуктор и два електромотора-генератора.
В допълнение, този Lexus разполага и с трети електромотор на задната ос, който осигурява стандартно задвижване на четирите колела. Общата системна мощност на NX 450h+ достига впечатляващите 304 к.с. Това е достатъчно, за да ускори SUV модела до 100 км/ч за 6,0 секунди по данни на производителя – едно наистина добро постижение.
Задвижването се основава на 2,5-литров четирицилиндров двигател с мощност 181 к.с. при 6000 об/мин и въртящ момент от 229 Нм, комбиниран с eCVT трансмисия. Благодарение на плъгин хибридната система с батерия с капацитет 18,1 кВтч, общата мощност достига 304 к.с. Максималният капацитет на теглене е около 900 кг.
Това впечатляващо ускорение се постига, когато двигателят с вътрешно горене и електромоторите работят заедно. Тъй като този Lexus е плъгин хибрид, той може да се движи и изцяло на електричество. В този режим NX 450h+ не е бавен, но определено се усеща по-малко енергичен.
Спирачната система на автомобила работи отлично. Преходът между регенеративното спиране, което генерира енергия, и конвенционалните спирачки е напълно плавен. Усещането на педала е много по-добро в сравнение с неприятно „гуменото“ усещане при модела Toyota Corolla Cross Hybrid например. Спирачният път от около 110 км/ч до пълен покой е 53 метра.
Разход на гориво при Lexus NX 450h+ модел 2025 г.
При реални условия на шофиране, предимно по двулентови пътища и малко магистрала, автомобилът постига разход от около 5,9 л/100 км без никакви усилия от страна на водача. Ефективността се постига с лекота.
Официалните данни по цикъла EPA сочат комбиниран разход от 6,5 л/100 км в хибриден режим и еквивалент от 2,8 л/100 км при движение на ток. По време на тестовете е постигнат среден разход от 5,9 л/100 км.
Водачът може да превключва между няколко режима на задвижване чрез бутони на централната конзола, които обаче не са интуитивно разположени. Наличен е EV режим за движение изцяло на ток, стига батерията да има достатъчно заряд. Настройката Auto EV/HV дава приоритет на електрическото задвижване, но позволява на двигателя да се включи при нужда от повече мощност. HV режимът превръща автомобила в конвенционален хибрид, а режим Charge позволява батерията да се зарежда от двигателя по време на движение.
Интериорен дизайн и комфорт
Пространството в интериора е добро, като мястото за главите на предните седалки е 94 см, а на задните – 95 см. Широчината на нивото на раменете е 143 см отпред и 137 см отзад.
По отношение на комфорта Lexus не прави компромиси. Предните седалки се регулират електрически в осем посоки, като шофьорската има и четирипосочна лумбална опора. Седалките са оборудвани с отопление и вентилация за комфорт през всички сезони, а воланът също е отопляем.
А какво е положението на задните седалки? Въпреки компактните размери на този Lexus, пространството отзад е изненадващо голямо, а долната част на седалката е разположена на удобна височина от пода. Пътници с ръст около 1,80 метра разполагат с прилично място за краката, както и с достатъчно пространство за главата. Автомобилът предлага също отопление на външните задни седалки, отделни вентилационни отвори на гърба на централната конзола, два USB порта и дори отделен 12-волтов изход. Единственият реален недостатък на задния ред е тясната врата, която изисква известна гъвкавост при влизане и излизане.
Технологии и лекота на използване
По отношение на технологиите, NX предлага много. Базовите нива на оборудване разполагат с 9,8-инчов сензорен екран, който е достатъчно голям, но по-високите версии, като тестваната, идват с огромен 14-инчов панел. Инфоразвлекателната система реагира бързо и е достатъчно интуитивна, като се поддържат и безжични Android Auto и Apple CarPlay. Това прави достъпа до предпочитаните приложения от смартфона изключително лесен по време на път.
Багажник и места за съхранение
Ако имате голямо семейство или редовно превозвате обемни товари, вероятно ще се насочите към друг автомобил. Все пак, за размерите си, този SUV е сравнително просторен. Обемът на багажника е 643 литра зад задните седалки и достига 1328 литра при сгъването им. Процесът по сгъване обаче може да бъде труден, тъй като в багажника липсват бутони за освобождаване на облегалките; най-лесният начин е да се използват механизмите през задните врати.
Що се отнася до местата за съхранение в интериора, има достатъчно пространство в централната конзола под подлакътника с двойно отваряне, както и скрита ниша пред поставките за чаши. Всички врати имат джобове за вещи, макар и не особено големи.
Lexus NX 450h+ модел 2025 г. срещу конкуренцията
Този електрифициран Lexus се конкурира с други малки луксозни SUV автомобили. Сред съперниците му са Audi Q5, BMW X3, Infiniti QX50 и Volvo XC40. Проблемът е, че повечето от конкурентите на NX 450h+ не се предлагат с икономично plug-in хибридно задвижване, с едно изключение.
Сравнение с Lincoln Corsair Grand Touring модел 2025 г.
Lexus NX 450h+ и Lincoln Corsair Grand Touring са преки съперници, като и двата модела разполагат с plug-in хибридно задвижване. Lincoln впечатлява със стилен дизайн, интуитивни технологии и наличната система BlueCruise за автономно шофиране на определени магистрални участъци. Corsair е убедително предложение, но Lexus също има своите силни предимства.
Динамика
Като цяло, динамиката на Grand Touring е добра, въпреки че задвижващата му система разполага с 266 к.с. – с близо 40 к.с. по-малко от NX 450h+. При нужда от бързо ускорение, Lexus е осезаемо по-пъргав, а звукът на двигателя му е значително по-плавен и ненатоварен.
Японският модел има и значително по-голям пробег само на ток – около 60 км с пълна батерия. За сравнение, Lincoln, със своята по-малка батерия от 14,4 kWh, предлага едва 43 км електрически пробег.
Не е изненадващо, че NX 450h+ има и леко предимство в разхода на гориво. При комбинирано шофиране Lexus е с разход от 6,5 л/100 км и 2,8 л/100 км еквивалент, докато Lincoln отчита съответно 7,1 л/100 км и 3,1 л/100 км.
Не е изненадващо, че по отношение на технологиите двата SUV модела са много равностойни. И двата предлагат отопляем волан, налична е премиум аудиосистема, а наборът им от модерни системи за подпомагане на водача е почти идентичен.
Сензорният екран на Lincoln в никакъв случай не е малък, достигайки 13,2 инча, но този в NX е малко по-голям. За сметка на това режимите на шофиране при Corsair са далеч по-лесни за разбиране. Lincoln предлага и значително повече товарно пространство – 765 литра зад задните седалки и 1591 литра при сгънат гръб на облегалката. Освен това системата за шофиране без ръце е отлично предимство, което Lexus не може да предложи, въпреки че неговият конвенционален адаптивен круиз контрол работи отлично.
Нашата препоръка: Кой модел да изберете
И така, кой автомобил е по-добрият избор – NX 450h+ или Corsair Grand Touring? Lexus има по-голям пробег на ток, осигурява по-добра горивна ефективност, двигателят му звучи по-рафинирано и разполага с повече мощност, което води до осезаемо по-бързо ускорение. В сравнение с него Lincoln има по-класически дизайн, значително повече багажно пространство, по-разбираеми режими на шофиране и се предлага със система за шофиране без ръце, каквато Lexus не предлага. Като цяло двата автомобила са много близки като възможности и изборът зависи до голяма степен от личните предпочитания. Ако търсите спортен и младежки дух, изберете Lexus. Ако предпочитате сдържаната елегантност, обмислете Lincoln.
Последвайте ни в Google News