Lexus TX 400h: задава ли се нов, по-достъпен хибрид?

Нова търговска марка подсказва за разширяване на гамата

Toyota е подала заявка за регистрация на търговската марка „TX 400h“ на 23 септември, което е ясен индикатор за предстоящо добавяне на нова версия към гамата на популярния триредов кросоувър на Lexus. Означението „h“ традиционно се използва за стандартни хибриди, докато „h+“ е запазено за плъгин хибридните варианти. Числото в името вече не отразява директно обема на двигателя, а по-скоро позицията на модела в йерархията.

В момента Lexus предлага TX с три вида задвижване. Базовият TX 350 разчита на 2,4-литров турбо бензинов двигател с 275 к.с. и 430 Нм въртящ момент. Над него се позиционира спортно ориентираният хибрид TX 500h, който комбинира 2,4-литров турбо мотор с електромотор за системна мощност от 366 к.с. и 550 Нм. На върха на гамата е плъгин хибридът TX 550h+ с 3,5-литров V6 двигател и обща мощност от 404 к.с. Появата на TX 400h би запълнила нишата между базовия модел и по-мощния хибрид.

Пазарна логика зад по-икономичния вариант

Въпреки че от Lexus не коментират официално бъдещите си продуктови планове, подобен ход изглежда напълно логичен. Продажбите на изцяло електрически автомобили се забавят, докато хибридните модели се радват на сериозен ръст. Двата хибрида в гамата на TX в момента са с начална цена над 70 000 долара и не са фокусирани изцяло върху икономичността. Например TX 500h има комбиниран разход от около 8,7 л/100 км, докато плъгин хибридът TX 550h+ предлага автономен пробег на ток от около 53 км.

Предполага се, че новият TX 400h ще използва 2,5-литров четирицилиндров хибриден двигател с мощност около 245 к.с. и 237 Нм въртящ момент. Този вариант би отговорил на търсенето от страна на клиенти, които желаят икономичен семеен автомобил, но същевременно държат на лукса и емблемата на Lexus. Моделът TX е достатъчно популярен, за да оправдае подобно разширяване – продажбите му са нараснали с близо 18%, като се очаква да надхвърлят 50 000 бройки през 2025 г. Техническото усилие за внедряването на новата система би било минимално, тъй като тя вероятно ще бъде заимствана от модел на Toyota, базиран на същата платформа, като например Grand Highlander.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации