Хибридният Toyota LandCruiser за 2026 г. предлага по-висока мощност от дизеловия вариант и запазен капацитет на теглене, но това идва на определена цена.
Хибридно задвижване с фокус върху мощността
Toyota отдавна е пионер в хибридните технологии, като началото бе поставено още през 1997 г. с дебюта на първия Prius. Докато досега бензиново-електрическите системи на марката бяха насочени основно към намаляване на разхода на гориво, сега компанията намира ново приложение на технологията – повишаване на мощността при големи всъдеходи.
Първият модел на Toyota с такова „Performance Hybrid“ задвижване беше американският пикап Tundra. Очаква се обаче хибридният LandCruiser да се окаже много по-популярен сред купувачите, когато се появи в шоурумите в началото на следващата година.
Под капака и на двата модела работи 3,5-литров V6 бензинов двигател с двоен турбокомпресор, подпомаган от един електромотор. При Tundra комбинираната мощност достига 326 кВт и 790 Нм въртящ момент, но от компанията все още не са потвърдили точните параметри за хибридния LandCruiser.
Очакванията са мощността и въртящият момент да бъдат поне на това ниво, като се има предвид, че версията за Близкия изток разполага с 341 кВт.
Въпреки че Toyota има и някои пазарни пропуски в историята си, един неуспех с емблемата на LandCruiser би бил особено болезнен. Със сигурност ще има купувачи, но основният въпрос, на който времето ще отговори, е дали компанията ще успее да убеди верните на дизела клиенти да изберат хибридния вариант.
Последвайте ни в Google News