Хибридният SUV, който е по-икономичен от Toyota RAV4 Hybrid

Toyota RAV4 е един от най-популярните и продавани автомобили на американския пазар. През 2024 г. той дори успя да изпревари Ford F-150, превръщайки се в най-продавания модел в страната и слагайки край на 40-годишната доминация на емблематичния пикап. Основен принос за големия обем продажби на RAV4 има неговата хибридна версия, и то по няколко причини. Като за начало, тя предлага същото ниво на практичност като варианта с конвенционален двигател, въпреки наличието на допълнителен хардуер като електромотор и батерия. Освен това хибридното задвижване осигурява по-добра динамика и ефективност, като същевременно струва само с около 3000 долара повече в сравнение със стандартния RAV4, което го превръща в много разумен избор за семеен автомобил.

Сегментът на компактните кросоувъри и SUV модели е изключително конкурентен, като почти всички големи производители имат силен претендент. Има обаче един хибриден SUV на Honda, който се конкурира пряко с RAV4 Hybrid благодарение на своята практичност, ефективност и надеждност. Всъщност, той дори успява постоянно да го изпреварва по продажби, за да се превърне в един от най-продаваните хибриди на пазара.

Honda CR-V Hybrid е по-ефективен от Toyota RAV4 Hybrid

Toyota RAV4 и Honda CR-V се съревновават от години. Когато става въпрос за техните хибридни версии, Toyota първа представи RAV4 Hybrid през 2016 г. Виждайки успеха му, Honda реши да оборудва CR-V с хибридно задвижване през 2020 г. Двата модела винаги са били много близки по отношение на динамика и ефективност. Honda CR-V Hybrid се предлага стандартно със задвижване на предните колела, с опция за задвижване на всички колела срещу допълнително заплащане. От друга страна, Toyota RAV4 Hybrid идва стандартно със задвижване на всички колела за всички нива на оборудване.

Според официалните данни на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) в САЩ, хибридният Toyota RAV4 (стандартно със задвижване на всички колела) постига разход на гориво от 5,7 л/100 км в града, 6,2 л/100 км на магистрала и 6,0 л/100 км комбинирано. За сравнение, Honda CR-V Hybrid във версията си с предно предаване е малко по-икономичен с комбиниран разход от 5,9 л/100 км (5,5 л/100 км в града и 6,5 л/100 км на магистрала). Когато обаче CR-V Hybrid е оборудван със задвижване на всички колела, разходът му се покачва до 6,4 л/100 км комбинирано.

С пробег от около 911 км с едно зареждане на резервоара, Toyota RAV4 е лидер в своя сегмент. Въпреки това, Honda CR-V Hybrid с предно задвижване го следва плътно с пробег от 901 км. Версията със задвижване на всички колела на CR-V Hybrid остава на трето място с пробег от 834 км. Заслужава да се отбележи, че Toyota RAV4 Hybrid има резервоар с обем 55 литра, докато този на Honda CR-V Hybrid е малко по-малък – 53 литра. Това е една от причините CR-V Hybrid леко да изостава от RAV4 Hybrid по отношение на общия пробег, въпреки по-добрата си ефективност (само за модела с предно задвижване).

Анализ на разходите показва, че Honda CR-V Hybrid в стандартната си версия с предно предаване спестява на собственика си с 250 долара повече за период от пет години в сравнение с RAV4 Hybrid. Въпреки това, ако се търси автомобил със задвижване на четирите колела, RAV4 Hybrid се оказва по-изгодният избор за експлоатация. И в двата случая разликите в разходите не са значителни и двата хибридни SUV модела са сериозни претенденти за ролята на семеен автомобил.

И двата хибридни SUV модела предлагат сходна динамика

Toyota RAV4 Hybrid използва 2,5-литров атмосферен четирицилиндров двигател, който е комбиниран с два електромотора и малък литиево-йонен батериен пакет. Мощността се предава към колелата чрез E-CVT трансмисия. Общата мощност на системата достига 219 к.с., а максималният въртящ момент е 342 Нм.

Сравнение на задвижването и динамиката

Toyota RAV4 Hybrid разчита на 2,5-литров четирицилиндров хибриден двигател, който генерира системна мощност от 219 к.с. и въртящ момент от 342 Нм. Моделът се предлага стандартно със задвижване на всички колела (AWD), ускорява от 0 до 100 км/ч за около 7,8 секунди и достига максимална скорост от 185 км/ч.

В същото време хибридната версия на Honda CR-V е оборудвана с по-малък 2,0-литров четирицилиндров хибриден двигател. Той осигурява мощност от 204 к.с. и въртящ момент от 335 Нм, което предполага, че разликата в реалната динамика спрямо RAV4 е минимална. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди, а максималната скорост е 179 км/ч. За разлика от Toyota, при Honda задвижването на предните колела е стандартно, а системата за задвижване на всички колела се предлага срещу доплащане от 1500 долара, с изключение на нивото на оборудване TrailSport, където тя е включена в стандартното оборудване.

Линдън Конрад Бел, редактор в TopSpeed, отбелязва по повод CR-V Hybrid, че моделът е достатъчно пъргав, за да бъде интересен, като същевременно предлага изобилие от тишина, плавност и финес.

Нива на оборудване, функции и цени

Toyota RAV4 се предлага с три варианта на задвижване – само с двигател с вътрешно горене, хибрид (HEV) и плъгин хибрид (PHEV). Общо моделът има 13 нива на оборудване, като седем от тях са за хибридната версия. Цените за нея започват от 32 850 долара за базовото ниво LE и достигат до 41 155 долара за върховото изпълнение Limited.

Версията „Woodland Edition“ е с офроуд насоченост и се отличава със специфичен дизайн, гуми с двойно предназначение и пренастроено окачване. По-високите нива на оборудване включват премиум функции като голям 10,5-инчов екран на инфоразвлекателната система и аудиосистема JBL с 11 високоговорителя. Всички версии обаче разполагат стандартно с пакета системи за безопасност Toyota Safety Sense, който включва предупреждение за челен сблъсък, автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз контрол и асистент за поддържане на лентата.

Подобно на RAV4, Honda CR-V също се предлага с три вида задвижване. Honda обаче предлага общо само осем нива на оборудване, от които четири са за хибридната версия. Моделът е и по-скъп, като цените за хибридните варианти започват от 35 630 долара и достигат до 42 250 долара.

За модел 2026 г. Honda представя ново ниво на оборудване TrailSport за хибридната версия на CR-V. Със своя по-суров дизайн и стандартно задвижване на четирите колела, то е позиционирано като пряк конкурент на Toyota RAV4 Woodland Edition. По отношение на функциите, хибридният CR-V предлага сходни характеристики, като има известни разлики в размерите на екраните. Всички версии стандартно включват безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto, а по-високите нива на оборудване добавят екстри като вградена навигация, сателитно радио SiriusXM и подложка за безжично зареждане.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации