Buick представи седана Electra L7 в Китай с агресивна цена

Американската марка Buick, част от General Motors, представи в Китай новия си седан Electra L7. Моделът е електрически автомобил с удължен пробег (EREV), който разчита на конкурентна цена и специализирани софтуерни решения, за да се пребори със силната конкуренция на местния пазар.

Автомобилът е позициониран в средния към голям клас и е част от новото електрическо под-бранд семейство Electra. Представянето се състоя на специално събитие, като доставките за клиенти ще започнат на 20 октомври.

Цени и пазарна стратегия

Първоначалните планове на Buick са предвиждали старт на предварителните поръчки на 28 септември. Компанията обаче е променила стратегията си и е преминала директно към официална премиера, за да ускори навлизането на модела на пазара. Причината е предстоящото намаляване на държавните субсидии за електрически автомобили в Китай в края на годината.

Buick Electra L7 се предлага в пет нива на оборудване с официални цени, започващи от 173 900 юана. За ограничен период от време марката предлага отстъпка от 4000 юана за всички варианти, с което стартовата цена ефективно пада до 169 900 юана (около 23 800 долара).

Технически характеристики

Electra L7 е разработен на новата архитектура Xiao Yao Super. Седанът е с дължина 5032 мм, широчина 1952 мм, височина 1500 мм и междуосие от 3000 мм.

За задвижването се грижи системата „Zhen Long“ (в превод „Истински дракон“), която комбинира 1,5-литров бензинов двигател и електромотор. Бензиновият агрегат служи като генератор за удължаване на пробега и има максимална мощност от 115 kW, докато електрическият мотор осигурява 252 kW (338 к.с.).

Благодарение на тази конфигурация, Electra L7 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди и достига максимална скорост от 200 км/ч. Стандартно моделът е оборудван с батерия Ultium с капацитет 40,2 кВч, която осигурява пробег само на ток от 302 километра. При пълни резервоар и батерия общият пробег достига 1420 километра.

Автомобилът разполага и с усъвършенствана система за асистирано шофиране, разработена от китайската компания Momenta. Тя поддържа функции като „Навигация в автономен режим“ (NOA) в градски условия и асистент за паркиране. Инфоразвлекателната система се управлява от чип Qualcomm SA8775P, като седанът е един от първите модели в Китай, който използва този процесор.

Пазарен контекст

През последните години електрическите автомобили с удължен пробег придобиха значителна популярност в Китай, тъй като предлагат усещането за шофиране на изцяло електрическа кола, но без притесненията за пробега. Въпреки това, през тази година растежът в този сегмент се забави значително.

Данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA) показват, че от януари до август в страната са продадени 732 000 автомобила с удължен пробег, което е ръст от 7,33% на годишна база. За сравнение, продажбите на изцяло електрически автомобили (BEV) за същия период достигат 4 612 000 броя, отбелязвайки скок от 32,20%.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации