Осем години след дебюта си, Suzuki XBee преминава през цялостно обновяване, което включва стилистични и технологични подобрения, както и нов „мек“ хибриден двигател. Японският градски автомобил запазва характерната си комбинация от визия на кросоувър и пропорции, вдъхновени от стила на миниавтомобилите „кей“. Задвижването е поверено на 1.2-литров „мек“ хибриден двигател от Swift, комбиниран с CVT трансмисия, като се предлага и опция за задвижване на четирите колела.
Дизайн и екстериорни промени
Най-забележимата промяна е в преработената предна част, която изглежда по-модерна в сравнение с предшественика, представен през 2017 г. Вертикално разположената предница включва полукръгли LED фарове, по-тънка радиаторна решетка и по-масивна броня. Профилът остава до голяма степен непроменен, докато задната част се отличава с леко ревизирана броня и нова LED графика на стоповете.
Базовото ниво на оборудване MX се предлага със стоманени джанти с тасове, докато по-високият клас MZ разполага с полирани алуминиеви джанти с мотив „X“. Купувачите могат да избират от широка гама едноцветни и двуцветни схеми, както и от допълнителни аксесоари като декоративни стикери, орнаменти за броните и алтернативни решетки.
Интериор и технологии
В интериора оформлението е познато, но има няколко съществени подобрения. Стандартно се монтира ново 7-инчово цифрово приборно табло, което може да се комбинира с head-up дисплей и 9-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система. Воланът също е нов и разполага с пера за смяна на скоростите, а вентилационните отвори са с променен дизайн.
Цените на обновения модел в Япония започват от 2 157 100 йени (около 14 700 долара).
Подобрения в интериора и практичността
Като опция се предлага пакет за надграждане, който добавя вложки в стил кожа на арматурното табло и вратите, както и водоотблъскваща тапицерия за седалките и LED интериорно осветление. Практичността остава основен приоритет с плъзгащи се и накланящи се задни седалки, устойчив на петна под на багажника и гърбове на седалките, както и множество отделения за вещи и пространство за съхранение под пода. Оборудването може да включва отопляеми седалки, отопляем волан и два USB порта.
Нов mild-hybrid двигател
XBee използва архитектурата Heartect и е оборудван с нов 1,2-литров трицилиндров mild-hybrid двигател Z12E, който вече се използва в моделите Solio и Swift. Агрегатът генерира 82 к.с. (60 kW) и 109 Нм въртящ момент. Той е по-малко мощен, но по-ефективен в сравнение с 1,0-литровия турбо двигател на своя предшественик и предава мощността към предните (2WD) или към четирите колела (4WD) чрез CVT скоростна кутия.
Подобрено шаси и системи за безопасност
Обновеният модел се възползва от система за „активна подкрепа в завой“ за намаляване на накланянето на каросерията, както и от специални амортисьорни лепила за подобрено качество на возене. Оборудването за безопасност също е обновено, като адаптивният круиз контрол и асистентът за поддържане на лентата вече са стандартни. Освен това нивото на оборудване MZ разполага с електрическа ръчна спирачка, контрол при спускане по наклон, система за контрол на сцеплението, както и режими „Сняг“ и „Спорт“.
Цени и наличност
Обновеният Suzuki XBee вече се приема за поръчки в Япония. Цените започват от 2 157 100 йени (14 700 долара) за базовия модел MX 2WD и достигат до 2 500 300 йени (17 000 долара) за флагманската версия MZ 4WD.
Последвайте ни в Google News