Фейслифт версията на Kia Carnival най-накрая беше представена в Тайланд, около 15 месеца след дебюта си за пазарите от АСЕАН в Индонезия и две години след световната си премиера. Причината за забавянето вероятно се крие в мястото на производство – докато повечето пазари получават автомобила директно от Корея, тайландските бройки се сглобяват в Малайзия, в завода на Inokom в Кулим.
Интересен факт е, че моделът се предлага само в хибриден вариант, като се отказва от 2,2-литровия турбодизелов двигател в полза на бензиново-електрическата система, позната от Hyundai Tucson и Santa Fe. Цените обаче не са ниски, като започват от 2 499 000 бата (около 125 000 лв.) за базовия вариант Premium и достигат до 2 699 000 бата (около 135 000 лв.) за по-високото ниво на оборудване Luxury.
Хибридна система и мощност
Задвижването се осигурява от 1,6-литров четирицилиндров Smartstream двигател с турбокомпресор и директно впръскване (T-GDi), който генерира 180 к.с. при 5500 об/мин и 265 Нм въртящ момент в диапазона от 1500 до 4500 об/мин. Той работи в комбинация с електромотор с мощност 54 к.с. и 304 Нм, а предавателната кутия е шестстепенна автоматична. Общата системна мощност достига 245 к.с. и 367 Нм въртящ момент.
Дизайн и интериорни промени
Дизайнът следва новия стилистичен език на Kia, наречен „Opposites United“, като включва изцяло нови предна и задна част. Вертикални LED фарове и характерните за марката дневни светлини „Star Map“ обграждат значително по-голяма радиаторна решетка. Задната част изглежда по-изчистена благодарение на обърнатите L-образни LED стопове и преместването на регистрационния номер в по-ниска позиция. Стандартно се предлагат отличителни 19-инчови черни алуминиеви джанти.
В интериора промените са по-малко. Модерният дизайн на кабината е запазен, но вече разполага с обединен панорамен панел. Той продължава да помещава 12,3-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система, но базовото аналогово приборно табло е заменено с изцяло LCD дисплей с 4,2-инчов екран за информация. Ниво Luxury отново получава 12,3-инчов пълноцветен екран, както и ново дигитално огледало за обратно виждане.
Обновената инфоразвлекателна система (ccNC) работи по-бързо и вече поддържа безжична връзка с Apple CarPlay и Android Auto. Добавена е и амбиентна светлинна лента по цялата широчина на таблото, а контролите за аудиосистемата и климатика са обединени в един сензорен панел, подобно на модела EV6. Всички шест USB порта в автомобила вече са от тип USB-C.
Оборудване и безопасност
Стандартното оборудване включва електрически плъзгащи се врати, безключов достъп и стартиране на двигателя, тризонов автоматичен климатик, предни седалки с електрическо регулиране в осем посоки, самостоятелни кресла тип „капитански“ на втория ред, тапицерия от изкуствена кожа, безжично зарядно устройство Qi, аудиосистема с шест високоговорителя, система от камери с 360-градусов обзор и безконтактно отваряне на багажника.
Ниво на оборудване Luxury добавя проекторни „кубични“ фарове, фарове за мъгла, двоен панорамен покрив, head-up дисплей, памет за шофьорската седалка, електрически седалки Premium Relaxation на втория ред с опори за крака и функция за накланяне с едно докосване, вентилация на първия и втория ред седалки, кожена тапицерия в черно и кафяво и аудиосистема Bose с 12 високоговорителя.
По отношение на безопасността, Carnival се предлага стандартно с пълния пакет асистенти за водача SmartSense, който включва автономно аварийно спиране, адаптивен круиз контрол с функция за спиране и потегляне, асистент за поддържане на лентата и следене на мъртвата зона с предотвратяване на сблъсък. Осем въздушни възглавници, включително централна, и система за контрол на стабилността също са част от стандартното оборудване.
Решението за премахване на дизеловия двигател в полза на хибридна система е стратегически ход, който отразява пазарните тенденции. Този ход прави обновения Carnival по-атрактивен за пазари, където се насърчават автомобили с по-ниски емисии.
Последвайте ни в Google News