Hyundai подготвя най-малкия си електрически модел Ioniq

Електрическата подмарка Ioniq на Hyundai се готви да посрещне нов член в семейството си – най-малкият досега. Гамата Ioniq нарасна от един модел през 2021 г. (кросоувърът Ioniq 5) до три през 2024 г., включвайки седана Ioniq 6 и пълноразмерния SUV Ioniq 9. Очаква се четвърти модел да се появи през следващата година, като вероятно ще носи името Ioniq 3 или Ioniq 2 в зависимост от това дали ще бъде компактен или субкомпактен автомобил.

Бъдещият модел е загатнат от концепцията на Hyundai, наречена Concept Three – първият по рода си компактен електрически прототип на подмарката Ioniq. Корейският автомобилен производител публикува най-разкриващото до момента изображение на новия си дизайнерски проект, което дава известна представа какво да очакваме от предстоящия сериен автомобил.

Дизайн с усещане за мощен хечбек

Hyundai ще представи официално Concept Three на 9 септември 2025 г. по време на изложението IAA Mobility. С това представяне марката отбелязва завръщането си на най-голямото европейско събитие за мобилност след четиригодишно отсъствие. От компанията заявяват, че това потвърждава техния ангажимент към европейския пазар и водещата им роля в устойчивите иновации. Това обаче може да означава, че бъдещият Ioniq 3/Ioniq 2 няма да се предлага в Северна Америка, където продажбите на малки хечбек автомобили намаляха значително през последните години.

Саймън Лосби, старши вицепрезидент и ръководител на дизайнерския център на Hyundai, заяви, че проектирането на Concept Three е било възможност за екипа да преосмисли изцяло компактния електрически автомобил. Той обясни, че са дефинирали типологията „Aero Hatch“ (аеродинамичен хечбек), за да създадат силует, който улавя усещането за плавност и се превръща в скулптура с красиви пропорции.

Засега не се знае много за най-малкия модел Ioniq, но от Hyundai твърдят, че той ще предефинира сегмента на компактните електрически автомобили. Очаква се новият модел да бъде базиран на изцяло електрическата архитектура E-GMP на Hyundai Motor Group. В резултат на това той може да предложи предно разположен електромотор с мощност 201 к.с. и батерия с капацитет 58 кВтч, подобно на своя събрат Kia EV3. Остава надеждата, че по-късно Hyundai ще предложи и по-спортна N-версия.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации