Причина за сервизната акция
Най-достъпният електрически автомобил на Chevrolet, Equinox EV, е обект на сервизна акция в САЩ. Проблемът засяга определени бройки от модел 2024 г., чиято система за звуково предупреждение за пешеходци може да не отговаря на федералните стандарти за безопасност. По-конкретно, системата не осигурява необходимата промяна в силата на звука при ускорение на автомобила от спряло положение до 10 км/ч.
General Motors са научили за проблема на 9 септември 2025 г., след като са били уведомени от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). По време на последвалото разследване компанията е установила, че засегнатите автомобили отговарят на всички останали аспекти на стандарта за минимални изисквания за звук.
Засегнати автомобили и решение
Към момента General Motors все още не е предложила конкретно решение на проблема, свързан с контролния модул за звуково предупреждение. От компанията отбелязват, че за модел 2025 г. на Equinox EV се използва различна стратегия и софтуерна калибровка на системата, което предполага, че решението може да включва подобен софтуерен ъпдейт.
Дилърите са били информирани за сервизната акция на 25 септември 2025 г., а изпращането на уведомления до собствениците на автомобили беше насрочено за 10 ноември 2025 г. Засегнати са общо 23 700 автомобила Chevrolet Equinox EV, произведени в завода в Рамос Ариспе, Мексико, в периода между 8 август 2023 г. и 28 август 2024 г.
Пазарен контекст и продажби
Заводът в Мексико, открит през 1981 г., произвежда и други модели, базирани на същата платформа BEV3, като Chevrolet Blazer EV, Cadillac Optiq и Honda Prologue. Производството на Acura ZDX, който също използва тази архитектура, беше прекратено наскоро поради слаби продажби – за първите девет месеца на 2025 г. са продадени едва 11 915 бройки в сравнение с 36 553 за Honda Prologue.
Въпреки това Acura не се отказва от плановете си за електрически автомобили и планира да пусне на пазара модела RSX през 2026 г. Той ще се произвежда в Охайо и ще бъде разработен на собствена софтуерно дефинирана електрическа платформа на Honda.
Електрическият Equinox EV предлага максимален пробег от 513 км, 17,7-инчов екран на инфоразвлекателната система и над 15 стандартни системи за безопасност. Цената му на американския пазар обаче е по-висока от тази на варианта с двигател с вътрешно горене – 33 600 долара срещу 28 700 долара.
Разликата в цената се отразява и на продажбите. За първите девет месеца на 2025 г. GM отчита 52 834 доставки на Equinox EV. За същия период продажбите на версията с двигател с вътрешно горене достигат 203 583 бройки, което я поставя далеч пред своя електрически събрат.
Последвайте ни в Google News