Обновеният Chevrolet Corvette за 2026 г. идва със сериозно поскъпване

Суперавтомобилът на Chevrolet със средно разположен двигател получава нов интериор с три екрана и свързани услуги, но също така и значително по-високи цени и една версия по-малко в гамата.

От GM за Австралия и Нова Зеландия обявиха цените и спецификациите за обновената гама на Chevrolet Corvette за модел 2026 г., представена за първи път през май. Новината е, че цените са по-високи в цялата гама.

Базовият модел Stingray 2LT Coupe вече започва от 193 990 долара, което е увеличение с 11 990 долара. Версията 3LT Coupe вече струва 222 990 долара, което представлява значително увеличение от 25 990 долара.

По-луксозният 3LT Convertible е с нова цена от 232 990 долара (ръст от 18 490 долара), а хибридният E-Ray вече струва 292 990 долара, което е със 17 990 долара повече отпреди.

Базовият кабриолет 2LT Convertible е спрян от производство. Все още няма информация за обновен Corvette ZO6 за модел 2026 г., а върховите версии ZR1 и ZR1X остават само с ляв волан и съответно няма да се предлагат официално в Австралия.

Въпреки това, специалната версия Stingray R Launch Edition ще пристигне в Австралия като част от гамата за модел 2026 г. през януари 2026 г. Цената ѝ ще бъде 235 000 долара, като ще бъде ограничена до едва 50 бройки за Австралия и Нова Зеландия.

Изцяло нов интериор

Интериорът в стил кокпит на Corvette за модел 2026 г. разполага с ново оформление с три екрана. То включва 12,7-инчов централен сензорен екран на инфоразвлекателната система, по-голям 14-инчов дигитален инструментален панел и специален 6,6-инчов помощен екран вдясно от волана.

Последният показва ключова информация за шофирането, като например системата за управление на сцеплението (Performance Traction Management – PTM). Тя се контролира чрез нов специален бутон, който предлага достъп с едно докосване до функции като PTM Pro Mode. Този режим изключва електронния контрол на стабилността и сцеплението, като оставя активна само антиблокиращата спирачна система (ABS).

От Chevrolet твърдят, че и трите екрана се отличават с по-ярки цветове, подобрена бързина на реакция и разширена функционалност.

Към тях се присъединява и нов скоростен лост, който вече е в една линия с бутона за избор на режим на шофиране. Той предлага нови графики за режимите Tour, Sport и Track. Под централния екран е разположена двойна подложка за безжично зареждане на телефони, снабдена с капак, който държи устройството на място.

Налице са и множество други дребни промени, включително по-голям и вече осветен контролер за силата на звука, както и преместени контроли за климатика, за да се освободи място за дръжка за пътника, която също така има и нов USB-C порт под нея. Дори поставките за чаши са обновени и вече разполагат с амбиентно осветление, ръчно обвити вложки и емблемата на Corvette на дъното си.

Свързаност и софтуерни подобрения

От компанията съобщават, че усъвършенстваният Performance Data Recorder също е претърпял пълна промяна на потребителския интерфейс. Сега той включва функции като паралелен видео анализ и съвети за скорост, които предоставят в реално време насоки за спортно шофиране.

Приложението Performance App, което преди беше ексклузивно за E-Ray, вече е налично за всички модели Corvette и също е актуализирано с повече функционалности.

Corvette за модел 2026 г. ще бъде и първият модел на General Motors Specialty Vehicles (GMSV), който ще се предлага с Chevrolet Connected Services и софтуерни актуализации по въздуха (OTA). Тези услуги ще бъдат включени с безплатен осемгодишен пробен период.

Chevrolet Connected Services включват вградени Google Maps, Google Assistant за гласови команди и достъп до Google Play Store за изтегляне на приложения. Налично е и изцяло новото мобилно приложение Chevrolet, което позволява дистанционни команди, диагностика на автомобила, проследяване на местоположението и други.

Без промени в задвижването

Няма промени в задвижващите системи на Corvette за 2026 г. Базовият модел Stingray със задно предаване продължава да използва 6,2-литров атмосферен V8 двигател LT2, съчетан с осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Мощността остава 369 кВт, а въртящият момент – 637 Нм.

Пакетът Z51 Performance също е стандартен и включва:

  • Спирачки Z51 Performance Brembo
  • Окачване Z51 Performance
  • Спортна изпускателна система
  • Спортно предавателно число на задната ос
  • Електронен диференциал с ограничено приплъзване
  • Специфични преден сплитер и заден спойлер Z51
  • Гуми Michelin Pilot Sport 4S ZP (19-инчови отпред, 20-инчови отзад)
  • Усилена охладителна система

Corvette E-Ray използва същия V8 двигател LT2, но добавя един електромотор с мощност 119 кВт и въртящ момент 169 Нм, монтиран на предната ос. Той се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 1,9 кВч, осигурява задвижване на четирите колела и повишава общата системна мощност до 488 кВт и 806 Нм.

Основни акценти в оборудването

Нивото на оборудване 2LT Coupe на Chevrolet Corvette Stingray включва:

  • Седалки GT1 с кожа Mulan в цвят Jet Black и черни предпазни колани
  • Аудиосистема Bose Performance Series с 14 високоговорителя
  • Безжична съвместимост с Apple CarPlay/Android Auto
  • Две подложки за безжично зареждане на телефони
  • Head-up дисплей
  • Отопляеми и вентилирани седалки
  • Отопляем волан
  • HD камери за преден и заден ход
  • Свалящ се покрив (Coupe)
  • Електрически прибиращ се твърд покрив (Convertible)
  • Система за повдигане на предната част с памет
  • Performance Data Recorder
  • Ковани джанти с 5 спици в черен гланц
  • Тъмносиви спирачни апарати
  • Черни накрайници на изпускателната система
  • Емблеми в цвят Carbon Flash
  • Огледала и спойлер в цвят Carbon Flash

Ниво на оборудване 3LT добавя:

  • Седалки GT2 с кожа Nappa в цвят Jet Black
  • 20-лъчеви ковани джанти в черен гланц
  • Яркочервени спирачни апарати
  • Пакет за външен вид на двигателя
  • Червен капак на двигателя
  • Допълнителни цветове на каросерията: Riptide Blue, Red Mist и Sebring Orange

Версията E-Ray Coupe добавя:

  • Окачване ZER Performance с Magnetic Ride Control
  • Режим Stealth (за пробег от 4-6 км при скорост до 72 км/ч)
  • Аеродинамичен пакет, базиран на Z06 (940 мм по-широк от Stingray)
  • По-висок спойлер, подходящ за писта
  • Акценти в цвета на купето
  • Ексклузивни емблеми E-Ray
  • Карбоново-керамични спирачки
  • Свалящ се покрив
  • Седалки GT2 с кожа Nappa и карбонови елементи
  • Интериор, облечен в специална кожа
  • Тапицерия от велур от микрофибър в горната част на интериора
  • Карбонови елементи на волана и пера за смяна на предавките

Системи за безопасност

  • Автоматично аварийно спиране (AEB) с разпознаване на пешеходци
  • Асистент за поддържане на лентата с предупреждение за напускане
  • Предупреждение за челен сблъсък
  • Автоматичен контрол на дългите светлини Intellibeam
  • Индикатор за следвана дистанция
  • HD камери отпред и отзад
  • Система за следене на сляпата зона
  • Предупреждение за напречен трафик отзад
  • Заден парктроник

Доставките на настоящото поколение C8 Corvette – първото със средно разположен двигател в историята на модела – започнаха в Австралия през 2022 г. Версиите E-Ray и Z06 се присъединиха към Stingray през 2024 г.

Всички автомобили се произвеждат с десен волан в завода на GM в Боулинг Грийн, Кентъки, САЩ. Това е в контраст с други модели на Chevrolet, продавани на пазара, които се преработват на място за движение с десен волан.

GMSV са доставили 225 автомобила Corvette през 2022 г., като броят им нараства до 338 през 2023 г. и 441 през 2024 г.

Цени на Corvette модел 2026 г.

Посочените суми са преди включване на пътни такси и такса за доставка от дилъра:

Stingray 2LT Coupe: $193 990 (увеличение с $11 990)

Stingray 3LT Coupe: $222 990 (увеличение с $25 990)

Stingray 3LT Convertible: $232 990 (увеличение с $18 490)

E-Ray: $292 990 (увеличение с $17 990)

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации