Mercedes Vision Iconic: Почит към миналото и поглед към бъдещето

Mercedes представи концептуалния модел Vision Iconic – впечатляващо купе с две врати, което доказва, че марката все още знае как да създава блясък. Освен с атрактивните си пропорции и осветена решетка, моделът се отличава с интериор, вдъхновен от миналото, и разполага с усъвършенствани възможности за автономно управление.

Дизайн, вдъхновен от класиката

Екстериорът на автомобила съчетава стилистични елементи от миналото на Mercedes с футуристични детайли. Решетката, наречена „Iconic Grille“, която дебютира при серийния GLC EV, доказва, че голям осветен панел може да изглежда добре, ако е изпълнен по правилния начин. Нейната форма е вдъхновена от класически модели като W108, W111 и 600 Pullman. Тук тя е комбинирана с класическата емблема на предния капак и агресивни фарове.

Профилът напомня за концептуалните Vision Mercedes-Maybach 6 Coupé и Cabriolet от 2016 г. и 2017 г., въпреки че надвесите са по-къси. Дългият преден капак е подчертан от страничните отвори на калниците, които продължават линиите на късото предно стъкло. Скосената линия на покрива завършва с извита задна част, която прави ясни препратки към емблематичния 300 SL Gullwing.

Дизайн директорът на марката, Гордън Вагенер, заяви, че автомобилът е вдъхновен от „златната ера на автомобилния дизайн от 30-те години на миналия век“. Той го описа като „скулптура в движение, почит към вечната елегантност и заявка за бъдещето“.

Интериор в стил Арт Деко

Интериорът на Vision Iconic е също толкова впечатляващ, колкото и екстериорът. Компанията е избрала движението Арт Деко за вдъхновение, целейки „комфорт, наподобяващ луксозен салон, и изцяло ново преживяване, съчетаващо аналогов и дигитален лукс“.

Концептуалният модел разполага с кръгъл волан с четири спици и прозрачно табло с форма на дирижабъл. Приборният панел включва аналогови анимации, имитиращи висок клас хронографи, и е комбиниран с четири часовника в средата, един от които помещава асистент с изкуствен интелект.

В купето има цяла седалка, тапицирана с тъмносиньо кадифе, акценти от седеф и ръчно изработен под от сламена инкрустация, който препраща към XVII век. Mercedes представи и колекция от шест тоалета за мъже и жени, които съответстват на интериора с тъмносиния си цвят и сребърно-златни акценти.

Технологии от бъдещето

Въпреки носталгичните елементи, концепцията е оборудвана с върхови технологии. Тя цели автономност от Ниво 4 чрез „невроморфна компютърна система“, която имитира функциите на човешкия мозък. Твърди се, че тази система е 10 пъти по-ефективна от настоящите при разпознаване на околната среда. Освен това тя може да намали с до 90% енергията, необходима за обработка на данни при изчисления с изкуствен интелект.

Vision Iconic разполага и със система за управление steer-by-wire, комбинирана със завиваща задна ос за подобрена управляемост и пъргавина. Производителят не разкри спецификациите на изцяло електрическото задвижване.

Друг акцент е специалното соларно покритие, което покрива цялата каросерия и допринася за зареждането на батерията. Според Mercedes, изцяло електрически SUV от среден клас със соларна боя би могъл да получи до 12 000 км пробег годишно само от слънцето, като тази стойност зависи от географското местоположение и метеорологичните условия. Покритието има ефективност от 20% и може да се комбинира с всякакъв цвят, като същевременно е лесно за рециклиране.

Ще стигне ли до серийно производство?

Слуховете за завръщането на флагманско купе в гамата на Mercedes се появиха по-рано тази година, когато компанията запази търговски марки за два модела S-Class с две врати във версии Maybach и AMG. Те обаче бяха базирани на настоящото поколение на седана S-Class, който се очаква да премине през фейслифт следващата година. Следващото поколение, което се очаква към края на десетилетието, трябва да предлага както двигатели с вътрешно горене, така и изцяло електрическо задвижване.

Дали този нов концептуален модел е просто дизайнерско проучване, или реален поглед към бъдещето, остава несигурно. Въпреки това той е ясен знак, че Mercedes все още не е приключил с изкуството на големите купета.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации