Първи впечатления: Chevrolet Silverado EV Trail Boss модел 2026 г. е готов за приключения

Не е тайна, че американците обичат своите пикапи. Всяка година Ford, GM и Ram продават милиони от тези издръжливи машини. От традиционни пълноразмерни модели до тежкотоварни версии и компактния Maverick – пазарът изглежда ненаситен за тези универсални автомобили, с едно изключение.

Изцяло електрическите пикапи не се оказаха толкова популярни, колкото се надяваха производителите. Cybertruck се превърна в сериозно предизвикателство за Tesla, доставките на F-150 Lightning са в най-добрия случай скромни, и макар продажбите на GMC Hummer EV да се увеличиха значително миналата година, общият им обем остава незначителен. В опит да съживи този сегмент, Chevrolet представи новия Silverado EV Trail Boss модел 2026 г. – мощен електрически модел със завидни офроуд възможности и дълъг списък от водещи в индустрията характеристики, макар това съвършенство да не е никак евтино.

Какво ново в Chevy Silverado EV Trail Boss модел 2026 г.?

Нивото на оборудване Trail Boss превръща този електрически пикап в машина за офроуд приключения. То предлага повече възможности от базовите версии на Silverado EV, без да се стига до крайности. За целта Trail Boss разполага с окачване, повдигнато с около 5 сантиметра, като половината от този ефект се дължи на новите 18-инчови джанти, оборудвани с 35-инчови гуми, а другата половина е резултат от подобрени пружини. Както Майк Кирбиц, асистент програмен мениджър на автомобила, обясни, Trail Boss се възползва и от допълнителни защитни панели по шасито, здрави куки за теглене и специален режим на шофиране „Terrain“. Този режим подобрява офроуд възможностите, като прави педала на газта по-лесен за модулиране в трудни условия и позволява по-големи ъгли на завиване на задните колела за по-добра пъргавина.

Ако сте виждали Silverado EV досега, това обновено ниво на оборудване няма да ви изненада. Trail Boss има приятен и изчистен дизайн с елегантни линии и мощна, но неагресивна предна част. Интериорът също е привлекателен, със сравнително сдържан дизайн и множество отделения за съхранение, въпреки че някои от материалите изглеждат малко по-обикновени от очакваното.

По отношение на технологиите, Trail Boss разполага с два ярки и цветни екрана. Това включва 11-инчово дигитално приборно табло, както и огромен 17,7-инчов сензорен екран, на който е разположена интуитивна инфоразвлекателна система с бърза реакция. Предлага се и полезната система Rear Camera Mirror, която предава видеосигнал от камерата за заден ход върху дисплей, вграден в огледалото за обратно виждане, осигурявайки значително по-широко зрително поле.

Освен всичко това, моделът Trail Boss се предлага и със Super Cruise – авангардната система за подпомагане на водача на GM, която позволява управление без ръце по стотици хиляди километри одобрени магистрали в Северна Америка. Това е фантастична функция, която определено си заслужава.

Създаден ли е Silverado EV Trail Boss за удоволствие от шофирането?

Краткият отговор на този въпрос е „не“. Но причината е само една – Silverado EV е пикап, а не лек автомобил. В действителност, въпреки огромните му размери (дължина от 5,92 м и широчина от 2,43 м от огледало до огледало) и внушителното тегло от около 4 080 кг, Trail Boss се управлява забележително добре – много по-добре, отколкото бихте очаквали. Както на пътя, така и извън него, системата за завиване на задните колела значително подобрява пъргавината при ниски скорости, като намалява диаметъра на завой до едва 12,9 метра, като същевременно подобрява и стабилността при висока скорост.

Управлението на този пикап Chevrolet по криволичещите пътища край Сан Диего, Калифорния, се оказа изненадващо приятно. Пикапът се усеща значително по-компактен, отколкото предполагат размерите му, а качеството на возията е отлично. Въпреки че разполага с обикновени пружини, а не с адаптивно въздушно окачване като при близкия му роднина GMC Hummer EV, Trail Boss се усеща стабилно и с добър контрол върху неравностите, без возията да става твърда. Управлението също е директно, а накланянето в завой е почти нулево, като 35-инчовите вседеходни гуми започват да губят сцепление много преди водачът да усети дискомфорт. На асфалт това е огромно подобрение спрямо модела Silverado EV First Edition RST, който беше оборудван с огромни 24-инчови джанти, които влошаваха както возията, така и управляемостта.

Технически характеристики и пробег

Trail Boss се предлага с два размера на батерията. Батерията с увеличен капацитет (Extended) осигурява впечатляващ пробег от около 660 км, докато версията Max, с огромен капацитет от 205 кВтч, позволява изминаването на до 770 км. Стандартното задвижване с два електромотора и двойно предаване осигурява сериозна мощност. Моделите с по-малката батерия разполагат с 625 к.с., докато версията Max осигурява до 725 к.с. и 1050 Нм въртящ момент в специален режим за максимално ускорение, наречен Wide Open Watts (WOW).

Поведение на пътя и извън него

Като пикап, предназначен за приключения, Trail Boss е впечатляващо способен извън пътя, като лесно се справя с планински пътеки, както и с пясъчни или нестабилни настилки. Инженерите са търсили баланс, осигурявайки подобрена проходимост, без да жертват ежедневната използваемост. Trail Boss не е създаден да се състезава с екстремни модели като F-150 Raptor в пустинята или да преодолява скалисти терени като Jeep Wrangler Rubicon. Вместо това, този пикап е идеален за справяне с разбити пътища, за достигане до началото на планински маршрути или за теглене на ремарке далеч от утъпканите пътища.

При изкачване по тясна, криволичеща пътека, пикапът демонстрира изключителна увереност, справяйки се лесно с коловози, камъни, нестабилни настилки и стръмни наклони. Управлението и на четирите колела е огромно предимство, а режимът Terrain осигурява лесен контрол върху огромния въртящ момент. По време на теста възникна малък проблем с невъзможността за активиране на режим Trail, който беше разрешен след рестартиране на 12-волтовата система.

Практичност и иновативни решения

Друга област, в която Trail Boss се отличава, е неговата универсалност. Подобно на модела Chevy Avalanche от миналото, този пикап се предлага със системата Multi-Flex Midgate – сгъваема преграда между товарния отсек и задната седалка. Когато панелът е прибран, Silverado EV може да превозва товари с дължина до 3,3 метра. Освен това е наличен и Multi-Flex заден капак, който предлага шест различни конфигурации, улесняващи достъпа до товарния отсек или обезопасяването на товара. Тези две характеристики правят Silverado EV може би най-универсалния пикап на пазара днес.

Комфорт и цена

Освен за товари, Silverado EV е добър и за превоз на пътници. Задната седалка предлага огромно пространство за главата и краката, а мястото отпред също е предостатъчно. За съжаление, в типичен за GM стил, предните седалки са твърде твърди, плоски и без добра странична опора за комфорт при дълги пътувания.

Ако се обмисля покупката на електрически пикап, Silverado EV е труден за пренебрегване, но има един проблем: цената. Пикапът не е евтин, като цената на тествания модел Trail Boss достига 93 940 долара с включени някои дребни опции и такси за доставка. Макар да предлага много функционалности и възможности, тази цена е трудна за преглъщане. За щастие, моделите Trail Boss с по-малката батерия са значително по-достъпни, като започват от около 72 000 долара. Макар това все още да е сериозна сума, стартова цифра „7“ е далеч по-приемлива за повечето купувачи от „9“.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации