Jeep Grand Wagoneer става първият американски SUV с удължен пробег

Новата версия разполага с 647 к.с., V6 двигател и голяма батерия

Jeep ще изпревари Scout Motors в представянето на първия американски електрически автомобил с удължен пробег (EREV) със своя предстоящ Grand Wagoneer. Новото електрифицирано задвижване е част от обновената и опростена гама на модела, която се отказва от стандартния Wagoneer в полза на по-луксозния Grand Wagoneer, като същевременно леко намалява цените.

Какво представлява EREV системата

Системата за задвижване с удължен пробег, която компанията майка Stellantis нарича още REEV, разполага с 3,6-литров V6 двигател с мощност 174 к.с. Неговата единствена роля е да работи като генератор за презареждане на батерията. Двигателят с вътрешно горене не е свързан с колелата, които се задвижват изцяло от електромотори.

Общата системна мощност достига 647 к.с. и 840 Нм въртящ момент. Това позволява на Wagoneer EREV да ускорява от 0 до 100 км/ч за пет секунди, което го превръща в най-бързия вариант в гамата.

Технически характеристики и предизвикателства

Пакетът батерии с течно охлаждане е с капацитет от 92 кВтч, което е значителна стойност за автомобил от този тип. За сравнение, подобен по размер SUV с удължен пробег от Китай, Lynk & Co 900, разполага с батерия от едва 52 кВтч. Тя му осигурява пробег само на ток от 280 км според оптимистичния китайски тестов цикъл, като в реални условия той е по-скоро около 175–195 км.

Теглото също е фактор. Grand Wagoneer с V8 двигател тежи малко над 2400 кг. Очаква се версията EREV, със своята почти двойно по-голяма батерия и тежък V6 генератор, да надхвърли 2700 кг. Ако батерията е същата като тази в Ram 1500 Ramcharger, то само тя тежи 551 кг.

Въпреки че Stellantis нарича модела „първият REEV в индустрията“, това твърдение може да бъде оспорено от предшественици като BMW i3 и Chevrolet Volt. Независимо от това, технологията е идеална за по-големи превозни средства като пикапи и SUV автомобили, които трябва да изминават дълги разстояния и да теглят ремаркета без притеснения за пробега.

Jeep все още не разкрива какъв е пробегът само на електричество. Единствената обявена стойност е за комбинирания пробег с пълен резервоар и заредена батерия, който е „над 800 км“. Грубите изчисления предполагат, че електрическият пробег може да доближи 320 км по цикъла на EPA, но при липсата на достатъчно аналози е трудно да се направи точна прогноза.

Връзка с Ramcharger и обновена визия

Системата EREV е заимствана директно от Ram 1500 Ramcharger, който има същата батерия и идентични показатели за мощност и въртящ момент. Пикапът обаче предлага по-голям общ пробег (1110 км) и по-бързо ускорение (4,5 секунди до 100 км/ч) въпреки по-високото си тегло от над 3400 кг. Засега данните изглеждат леко противоречиви, но Jeep ще публикува повече информация с наближаването на премиерата на модела.

Версията EREV ще бъде част от обновената гама на Grand Wagoneer за модел 2026 г. Тя получава освежена предна част с нов дизайн на бронята и преработена, по-минималистична решетка, която се интегрира по-добре с фаровете. Задните светлини също са нови и вече образуват светлинна лента по цялата ширина на автомобила. Името на модела е премахнато от задната врата, където вече стои само логото на Jeep.

Първоначално обновените модели ще се предлагат само с бензинови V6 и V8 двигатели, като версията с удължен пробег ще се появи на пазара по-късно. Все още няма информация за цената на електрифицирания вариант, но цените на цялата гама са намалени. Базовият модел вече струва под 65 000 долара, докато върховото ниво на оборудване Summit Obsidian с дълга база и всички екстри е малко под 97 000 долара.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации