Екстериорът на Defender е запазил ретро излъчването си, но с по-модерни форми, шасито е изцяло от алуминий, а според Land Rover това е „най-коравият” SUV модел, създаван от марката. Все пак преходът от рама към самоносеща конструкция е сериозна крачка напред.
Списъкът с аксесоарите е впечатляващо дълъг – 170, като в тях попадат и доста базови решения, както и много офроуд елементи.
За разлика от оригинала новият Defender е с независимо окачване и на двата моста и получава системата за задвижване 4х4 на Range Rover, допълнена от активен заключващ се заден диференциал и централен, който се заключва механично.
Новият Defender получава гама 4- и 6-цилиндрови двигатели, които работят с 8-степенен автоматик. Топ версията е с хибридно задвижване, като в основата на системата е 6-цилиндров бензинов турбо мотор, а общата мощност на системата е 394 конски сили. Базовият мотор е 2-литров с 237 конски сили.