Maserati представи уникалния Grecale Tributo Il Bruciato

Създаден в сътрудничество с избата Marchesi Antinori, Grecale Tributo Il Bruciato е поредното доказателство за възможностите на програмата за персонализация на Maserati, Fuoriserie. Специалният цвят на каросерията Alchimia Scarlatta, обогатен с пигменти Chromaflair, съчетава нюанси на тъмна малина, медно злато и бордо. Кросоувърът разполага с 21-инчови джанти в черен гланц, зад които се виждат спирачни апарати, също в черно и с надпис Maserati.

Белият цвят от надписа е използван и за емблемите на Maserati върху капачките на джантите. В интериора веднага се забелязват седалки с оребрена тапицерия и шевове в същия тон. Усещането за ексклузивност се допълва от тризъбеца на италианската марка, избродиран в тъмночервено върху подглавниците. Като финален щрих клиентът е избрал аудиосистема с 14 високоговорителя.

Вместо да разчита на утвърдени имена в автомобилната аудио индустрия като BOSE, Maserati си партнира с италианската компания Sonus faber за премиум озвучаването в Grecale. Основана през 1983 г., Sonus faber е производител на висок клас аудио оборудване и е част от базираната в Ню Йорк McIntosh Group.

Скромен избор на двигател

Под предния капак обаче този Grecale Tributo Il Bruciato не предлага лукса, който външният вид предполага. Както може да се предположи от надписа Modena на предните калници, автомобилът, който дели платформа с Alfa Romeo Stelvio, се задвижва от 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател.

Този избор може да се стори недостатъчно впечатляващ, особено като се има предвид, че двигателят с работен обем 1995 куб. см е добре познатият агрегат FCA GME, който Fiat Chrysler Automobiles представи преди почти десетилетие в Alfa Romeo Giulia. Същият двигател се монтира и в модели като Jeep Wrangler, Ram Rampage и слабо продавания Dodge Hornet.

Версиите Grecale GT и Grecale Modena използват именно този двигател, макар и с добавена 48-волтова „мека“ хибридна система за подобряване на разхода на гориво и намаляване на емисиите. Единственият наистина вълнуващ вариант в гамата е Grecale Trofeo, който разчита на специфичен за Maserati V6 двигател с корени от Ferrari.

По-мощните алтернативи

Този 3,0-литров агрегат, известен като Nettuno, развива 523 к.с. и 620 Нм въртящ момент. Както 2,0-литровият, така и 3,0-литровият двигател са свързани с автоматична скоростна кутия от ZF, която предава мощността към четирите колела чрез система за задвижване с преобладаващо подаване към задния мост.

Единственото ниво над Grecale Trofeo е Grecale Folgore. Както подсказва името, версията Folgore разчита изцяло на електрическа мощност. Това е електромобил с два двигателя, които генерират общо 542 к.с. и 820 Нм въртящ момент. Въпреки по-високите показатели, Grecale Folgore не е по-бърз от Trofeo поради значителното си тегло.

Теглото обаче е само част от историята. Платформата Giorgio, на която е базиран Grecale, не е разработена с мисъл за пълно електрическо задвижване, което личи от наличието на 400-волтова електрическа архитектура. В Италия версията Folgore стартира от 113 700 евро, докато Trofeo, който предлага по-вълнуващ звук, започва от 128 100 евро.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации